/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
vaskemaskine sort gummiring
Fra : bimmer30
Vist : 4699 gange
50 point
Dato : 09-04-07 12:53

Hej med..jer..

Min nabo har en vaskemaskine..som er helt sort på gummiringen..jeg har prøvet at kalke den af,
jeg har også prøvet at vaske en vask med klorin...er der nogen der har et godt råd..
da det godt kan finde på at smitte af på hans tøj..
Mvh Mette

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-07 13:02

Hvor sidder den gummiring? Det letteste og sikreste kan være at skufte den ud. Måske kan man rense den med en klud dyppet i opvaskemiddel:

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 09-04-07 13:12

tror den hedde dørbælg..den sider lige i kanten af tromlen..jeg kan ikke tage den ud..og det virker ikke som om det bare lige forsvinder..
Mette

Kommentar
Fra : MarleneP

Dato : 09-04-07 13:24

Er det sorte en belægning af skimmelsvamp?? Det kan komme, hvis man lukker lågen efter brug, så der står fugt i maskinen. Det kan i så fald også ooptræde andre steder inde i maskinen. Prøv evt. at tørre den af med klude vredet op i rodalon, det skulle fjerne svampevæksten.

Mvh. Marlene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-07 13:25

Det lyder som om, den skal udskiftes.

Den kan være gået i opløsning pga ælde.

Så kan den være svær at fjerne, da den så klistrer fast på tromlen.

Har du forsøgt med lidt værktøj at få den 'lirket' af?

Hanne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-07 13:30

ja den kan skiftes, jeg har skiftet en engang fordi den blev utæt. Jeg husker det ikke godt nok til at kunne give en anvisning på hvordan man gør. Jeg synes han skulle få en fagmand til at skifte den. Det er også dyrt at få en hvid skjorte ødelagt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-07 13:40

Ja, det ville jeg også gøre, så der ikke bliver ødelagt mere.

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 09-04-07 13:55

Hej..igen
Tusind tak for alle jeres råd..tror jeg i første omgang prøver det med rodalonen..maskinen er ikke mere end et par år gammel..og det er ikke en af de billige....

Jeg selv..køber kun billige maskiner..så kan jeg altid smide dem ud..når de ikke kan mere..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-07 14:33

Kogevasker du aldrig? Kogevask er fuldt ud lige så effektiv mod alger og skimmelsvampe som Rodalon:

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 09-04-07 15:53

Jeg ved ikke om de koger..derover..han rejser meget....og jeg ser efter hus..og kunne se hans vaskemaskine..var helt..sort..i gummiet..jeg afkalkede den i går.. på kogegrader..men det hjalp ikke.....og jeg kunne også se der hang nogle hvide skjorter..hvor det var smittet af på..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-04-07 16:30

Fortæl ham at han skal få den bælg skiftet. Når den har været kogt ud, så kan det nok ikke være skimmelsvampe, det er jo levende væsener og tåler ikke varme over ca 60 grader i længere tid, Rodalon vil givetvis også virke på skimmelsvamoe. Ellers kan man da regne med at hvis der er mand, kone og 1 - 11 børn så kører maskinen så til at der ikke dannes skimmeldvampe.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-04-07 00:19

Helt sort? Lyder slemt!

Du siger du har vasket med klorin, ved ikke om den stod på max temperatur, men det skal den for at det virker.. Prøv evt flere gange.

Ellers koster sådan en max 200kr hvis man bestiller den ved en elektrikker eller hvidevaremand, men den er bøvlet at skifte. Sulfo er en god hjælp til at få den til at "glide på plads"..

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-04-07 09:27

Har lågen ikke stået åben, når maskinen ikke har været i brug?

Dét kan ihvertfald ødelægge en gummiring!

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 17-04-07 22:08

Hej..Til jer alle..jo der er mange spørgsmål om hvordan den er kommet til at se sådan ud..og jeg har ikke noget svar..men det er nogle gode råd i er kommet så tak skal i ha..
Knus Mette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-07 08:48

Vi venter spændt på at høre, hvordan problemet er blevet løst.

Hanne