/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Formular til hjemmeside
Fra : bangsi
Vist : 717 gange
50 point
Dato : 09-04-07 09:16

--------------------------------------------------------------------------------
Hej

Kan du/i se, hvorfor min betalingsform ikke kommer med i mailen, når formularen udfyldes. Det drejer sig om siden www.damebordtennis.dk/medlem.htm

Alt det andet kommer godt nok med....

På forhånd tak for hjælpen...

//Bangsi

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-04-07 09:21

Den kommer da fint frem her...

sender dig lige et screendump!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-07 09:26

Virker også her. Men men det med * skal udfyldes
har ingen funktion, jeg kunde sende et tomt formular.

Kommentar
Fra : bangsi

Dato : 09-04-07 10:06

Ja, men min betalingsform kommer ikke med i mailen, som bliver afsendt....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-07 10:10

Det kan vi ikke se her.
Det er muligt at vælge betalingsform og sende.
Så langt ok fra denne side.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-07 10:14

Har sendt en prøve.
Betalingsform: Overførsel til konto xxx xx

Kommentar
Fra : bangsi

Dato : 10-04-07 19:17

Det er kun disse oplysninger som kommer i mailen, som bliver afsendt:
Der kommer ikke noget om betalingsform....

Besked afsendt fra www.damebordtennis.dk den 09/04-2007 kl. 10:03:53.

klub:
f_dato:
navn:
adresse:
postnrby:
email:
telefon:
nyhedsbrev_ja: ON
forum: ja
bemaerkninger:

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-04-07 20:13

Noget har du overset. Men hvad?

Kommentar
Fra : bangsi

Dato : 11-04-07 10:18

Kode
<form action="form2mail.php" method="post">
<input type="hidden" name="modtager"
value="mj@damebordtennis.dk">
<input type="hidden" name="modtager2"
value="ld@damebordtennis.dk">
<input type="hidden" name="afsender"
value="mj@damebordtennis.dk">
<input type="hidden" name="DWDateFormat" value="dd-mm-yyyy">
   <input type="hidden" name="emne" value="Nyt medlem til Damebordtennis i Bevægelse">
   <input type="hidden" name="svarside" value="takfortilmelding1.htm">
   <input type="hidden" name="fejlside" value="nogetgikgalt.htm">
<table border="0" width="505">
<tr>
<td align="right" width="96"><font face="Verdana" style="font-size: smaller">
Klub</font><font face="Verdana"><small>: </small></font>
</td>
<td colspan="2" width="399"><small><font face="Verdana">
<input type="text" name="klub_01" size="30" tabindex="1" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;"></font></small></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" width="96"><font face="Verdana" style="font-size: smaller">
<font color="#FF0000">*</font>Fødselsdato:</font></td>
<td colspan="2" width="399"><small><font face="Verdana">
<input type="text" name="f_dato_02" size="8" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;" tabindex="2"></font></small></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" width="96"><font face="Verdana"><small>
<font color="#FF0000">*</font>Navn: </small></font></td>
<td colspan="2" width="399"><small><font face="Verdana">
<input type="text" name="navn_03" size="30" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;" tabindex="3"></font></small></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" width="96"><font face="Verdana"><small>
<font color="#FF0000">*</font>Adresse: </small></font>
</td>
<td colspan="2" width="399"><small><font face="Verdana">
<input type="text" name="adresse_04" size="30" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;" tabindex="4"></font></small></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" width="96"><font face="Verdana"><small>
<font color="#FF0000">*</font>Postnr./by: </small></font>
</td>
<td colspan="2" width="399"><small><font face="Verdana">
<input type="text" name="postnrby_05" size="30" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;" tabindex="5"></font></small></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" width="96"><font face="Verdana"><small>
<font color="#FF0000">*</font>E-mail: </small></font>
</td>
<td colspan="2" width="399"><small><font face="Verdana">
<input type="text" name="email_06" size="30" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;" tabindex="6"></font></small></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top" width="96">
<font face="Verdana" style="font-size: smaller"><font color="#FF0000">*</font>Telefon:</font></td>
<td width="89"><small><font face="Verdana">
<input type="text" name="telefon_07" size="8" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;" tabindex="7"></font></small></td>
<td width="306" valign="top">
<font face="Verdana" style="font-size: smaller">Nyhedsbrev:</font><input type="checkbox" name="nyhedsbrev_ja_08" value="ON" tabindex="8" checked></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top" width="96" height="35">
<font face="Verdana" style="font-size: smaller"><font color="#FF0000">*</font>Adgang til forum:</font></td>
<td width="89" height="35"><input type="radio" value="ja" checked name="forum_09">
<font size="2">Ja tak</font></td>
<td width="306" height="35"><input type="radio" name="forum_09" value="nej">
<font size="2">Nej tak</font></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top" width="96"><font face="Verdana"><small>Bemærkninger:</small></font></td>
<td colspan="2" width="399"><font face="Verdana">
<textarea rows="3" name="bemaerkninger_10" cols="26" STYLE="color: black; background-color: #CDAD98;" tabindex="9"></textarea></font></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top" width="96"><font size="2">Betalingsform:</font></td>
<td width="89" align="right"><font size="2">
      <input type="radio" name="Betalingsform" value="Konto_overforsel" checked></td>
<td width="306"><font size="2">Overførsel til konto: 9033-0000289132</font></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top" width="96">&nbsp;</td>
<td width="89" align="right"><font size="2">
      <input type="radio" name="Betalingsform" value="Check"></td>
<td width="306"><LABEL for="Betalingsform2"><font size="2">Check fremsendes pr. post
   til Lone Dissing</font></LABEL></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top" width="96">&nbsp;</td>
<td width="89" align="right"><font size="2">
      <input type="radio" name="Betalingsform" value="Personlig"></td>
<td width="306"><font size="2"><LABEL for="Betalingsform3">Kontant afregning direkte til
   Malene el. Lone</LABEL></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top" width="491" colspan="3">
      <p align="left"><font size="2">Husk ved kontooverførsel at angive
navn. </font></td>
</tr>
</table>
<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<font face="Trebuchet MS"> <input type="submit" value="Send" name="B1" STYLE="font-family: verdana, arial, helvetica; font-size: 10px; color: black; background-color: #CDAD98;"></font> <input type="reset" value="Nulstil" name="B2" STYLE="font-family: verdana, arial, helvetica; font-size: 10px; color: black; background-color: #CDAD98;"></p>
</form>

Betalingsformen kommer ikke med i den afsendte mail...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-07 17:57

Hvor er molo?

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 17-04-07 21:36

Kære Bangsi.
Vi bliver nok nødt til at se din form2mail.php, for det er sikkert dér fejlen ligger.
Mit bedste gæt er, at register_globals = off

Prøv at indsætte linien

extract($_POST);

et sted mellem <?php og ?> i form2mail.php-filen.
Så virker det nok - ellers må jeg bede om form2mail.php-filen

Anders

Kommentar
Fra : bangsi

Dato : 18-04-07 17:17

Her er min form2mail.php

Kode
<?php
   // Form2mail
   //
   // Dette script tager imod et formularinput og videresender det som e-mail.
   //
   // For at benytte scriptet, skal du som minimum sende de felter, der er angivet
   // længere nede under "Nødvendige skulte felter".
   //
   // De resterende formularfelter skal angives som "Feltnavn_XX", hvor XX angiver
   // den rækkefølge du ønsker at modtage felter i.
   //
   // Eksempel:
   // Navn_01
   // Adresse_02
   // Postnr_03

   // Nødvendige skulte felter
   $afsender   = $HTTP_POST_VARS[afsender];   // afsender:   E-mailadrsse på afsender
   $modtager   = $HTTP_POST_VARS[modtager];   // modtager:   E-mailadrsse på modtager
   $emne      = $HTTP_POST_VARS[emne];      // emne:      Den besked der skal stå i e-mailens emnefelt
   $svarside   = $HTTP_POST_VARS[svarside];   // svarside:   Adresse på svarside (f.eks. 'tak.htm')
   $fejlside   = $HTTP_POST_VARS[fejlside];   // fejlside:   Adresse på fejlside (f.eks. 'fejl.htm')

   // Udskriver en fejlmeddelelse, hvis de nødvendige skulte felter ikke er til stede
   if (empty($afsender) or empty($modtager) or empty($emne) or empty($svarside) or empty($fejlside))   {
      die ("Fejl: Alle nødvendige skulte felter ikke er til stede. Læs dokumentationen i filen \"form2mail.php\"");
   }

// Danner øvserste linie i e-mailens tekst
$tekst   = "Besked afsendt fra $HTTP_HOST den " . date("d/m-Y") . " kl. " . date("H:i:s") . ".\r\n\r\n";

// Danner e-mailens tekst
reset ($HTTP_POST_VARS);
   while (list($key, $value) = each($HTTP_POST_VARS))   {
    if ((substr($key,-2) > 0) and (substr($key, -2) < 100))   {
       $tekst .= substr($key,0, -3) . ": $value\r\n";
    }

   // Danner tekniske information til e-mailen
   $header =   "From: $afsender\r\n".
            "Reply-To: $afsender\r\n".
            "X-Mailer: //PHP/" . phpversion();

   // Afsender e-mailen til modtageren
if (mail($modtager, $emne, $tekst, $header))   {
      // Videresender brugere til svarsiden, hvis det lykkedes at sende e-mailen
      header("location:$svarside");
   }   else   {
      // Videresender brugere til fejlsiden, hvis det ikke lykkedes at sende e-mailen
      header("location:$fejlside");
   }
?>

Accepteret svar
Fra : ajuul

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-07 21:59

Hej igen, bangsi.
Du skal såmænd bare omdøbe de tre variable "betalingsform" i din form til f.eks. "betalingsform_10" (eller et andet tal mindre end 100). Så kommer det til at funge:

<input type="radio" name="Betalingsform" value="...">
omdøbes altså til:
<input type="radio" name="Betalingsform_10" value="...">

Husk at det er alle tre, der skal omdøbes.

Anders

Godkendelse af svar
Fra : bangsi

Dato : 19-04-07 09:22

Hej Anders

Tak for hjælpen.... Det er jeg utrolig glad for at du kunne hjælpe med... Men nu du siger det, kan jeg også godt se det

//Bangsi