/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Foretrukne i alfabetisk orden
Fra : EiHaBr
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 08-04-07 21:54

Hej.
Internet Explorer.
Kan nogen forklare hvorledes man lægger sine foretrukne mapper i alfabetisk orden.
Hvis man gå ind i arranger kan man Oprette, omdøbe, slette eller flytte noget.
Men hvordan lægger man sine mapper i alfabetisk orden, det er ikke nem at slæbe dem på plads, for så flytter mapperne sig ind i andre mapper.

mvh Eigil

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 21:57

Bruger du IE7?

Så klik på stjernen ude i venstre side, for at få boksen Foretrukne frem.
Højreklik så på et element, og vælg "Sort by name".

//Kettedk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 21:58

Højreklik på en mappe i foretrukne og vælg -
sorter efter navn.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 22:04

vis det er mapper, så gå ned i>
C:\Documents and Settings\dit/ejers navn\Foretrukne

Marker>Foretrukne
Gå op i vis i toppen>vis>anrranger iconer efter>
Automatisk og navn.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 22:05

i venstre side af stifinede(EX)Marker>Foretrukne

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-04-07 00:27

eller det allernemmeste: når du har din explorer åben, klik øverst på skærmen på menuen "foretrukne" - sæt musen på en af dine sider i foretrukne højreklik på den og vælg sorter efter navn.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-04-07 00:28

hmm.. måske dybest set det samme som Teil har sagt tidligere...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-04-07 01:03

Jeg bruger version 6,0.
Tak for jeres svar men der er ingen af de nemme metoder der virker, jeg hardog ikke prøvet manse s forslag endnu.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-04-07 01:05

Teil's forslag burde virke. Jeg prøvede det selv i IE 6.0.
Du skal klikke på Foretrukne oppe i menu-linjen, og så højreklikke
på et element der, og vælge "Sorter efter navn".

//Kettedk

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-04-07 01:12

Hej
Nu har jeg også prøvet din methode manse det virker heller ikke, jeg har markeret som man skal automatisk og navn så ser det ud til at mapperne på siden ligger rigtig, men når jeg er ude og kører IE og har foretrukne liggende i venstre side af skærmen er de ikke sorteret alfabetisk.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-04-07 01:14

Prøv at gøre, som jeg skrev i mit forrige indlæg. Jeg har selv prøvet det,
og det virker!

//Kettedk

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-04-07 01:51

Til Kettedk
Det har jeg også prøvet nu, -at klikke på den store stjerne i menu linien øverst, da kommer foretrukne frem i venstre side og højreklik på en herovre, da har jeg der ingen mulighed for sortering.

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-07 02:55

Du skal ikke klikke på stjernen.
Du skal klikke på menuen Foretrukne (HELT deroppe ved Filer, Rediger osv.).
Derfra skal du så højreklikke på et element, og vælge Sorter efter navn.

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-04-07 04:59

Måske er det her også et lidt drilsk spørgsmål

hvis det er foretrukne/favoritter (fra start > foretrukne) - så bare højreklik og vælg "sorter efter navn"

I favoritter som ovenfor - men de kan forandre sig hvis du ikke bruger den lille pil th og fastgør favoritter

er det dine mapper i dokumenter så - gå i vis - sæt hak i navn

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 06:25

klikkede du også på>Automatisk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 08:18

Ved du hvordan du navigerer i regedit(reg databasen)??.
Jeg kom lige i tanke om jeg havde lavet denne guide
for et par år siden.

Vis så kan du prøve dette>
Følg denne streng>
Klik på + for hver \ i strengen o.s.v

HKEY CURRENT USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Menu
Order\Favorites
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Marker>Favorites i venstre side,højreklik på samme og klik på>
Eksporter>i boksen der åbner(som standart i Dokumenter,Husk hvor du gemmer den)giver du nøglen et navn i>Filnavn,f.eks. Favorites>klik på gem.
Nu har du lavet en sikkerheds kopi af nøglen og under nøgler,den vil
kunne blive gendannet vis du skulle få problemer med redigeringen af nøglen/under
nøgler ved at dobbelt klikke på den(vis, genstart pc)
Marker> Favorites(det skulle den være i forvejen)i højre side markerer
du nøglen>Order<højreklik på samme>slet
Det samme gør du i de under liggende nøgler,kun dem der ligger under Favorites(
kun dem der åbner når klikker på + ud for Favorites)
Når du har gjort det så marker du Favorites igen og højre klikker på samme>
klik på>Tilladelser,når boksen åbner så marker>Administratorer
(her står din pc's navn\Administratorer)under>under tilladelser for Administratorer>
fuld kontrol>sæt flue ben i>Afvis>klik >ok.
Luk Registreringseditor.
Administratorer>det er dig selv(ejer)du udelukker dig selv for at ændre nøglen,
men det gør også at de nøgler du har fjernet ikke gendannes,du kan altid
ændre det tilbage vis du skulle få brug for det.
Du skal have IE lukket mens du udfører ovenstående.
Genstart pc'en og åben IE>tjek.
Husk på at du kan bruge den gemte sikkerheds kopi til at gendanne nøglen,
gendanner du den nøgle du har gemt så er du tilbage hvor du startede,du
skal lige gendanne tilladelser for Administratorer i regedit>Fuld kontrol>
flue ben i>Tillad,før du gendanner den gemte nøgle..
Manse9933

Spørg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 08:26

let adgang til Favorites i regedit>marker>Favorites>gå op i toppen>Foretrukne>Tilføj til foretrukne,så klikker
du bare på>Favorites i foretrukne og du bliver ført til nøglen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 08:28

\ = + i rgedit/strengen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 08:33

ups>
for at åbne regedit>så åben>Start>kør,og kopier dette ind>

regedit

klik>ok

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-04-07 10:26

Åbn Foretrukne i Startmenuen - Højreklik på en tilfældig af de Foretrukne - Tryk på Sorter efter navn.

Hvis du tilføjer andre i Foretrukne er du nok nødsaget til at bruge løsningen igen.

Clou

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-04-07 18:44

Hej igen
Nu fik jeg klaret problemet, det var nok mig der ikke var opmærksom nok, det var kettedk s forslag der ledte mig på vej, Teil skrev faktisk også det rigtige, men jeg fattede !! det nok ikke uden kettes forklaring.
Han skrev:
Du skal ikke klikke på stjernen.
Du skal klikke på menuen Foretrukne (HELT deroppe ved Filer, Rediger osv.).
Derfra skal du så højreklikke på et element, og vælge Sorter efter navn.

Det virkede.

Til manse, nej jeg er ikke kendt med regidit, hvad er det for en program -det er muligt at det også havde virket det ved jeg ikke.

Tak til alle for svarene, jeg kan jo ikke dele pointene så kette får dem for uddybende svar.

Til merit - jeg har ingen foretrukne liggende under menuen start, men jeg har mange foretrukne hjemmeside adresser liggende ude til venstre når de er aktiveret med stjernen foroven, det syntes jeg er rart og hurtigt.

MVH Eigil

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-04-07 19:17

Tak for svaret kettedk.