/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HD optager til PC til DVD?
Fra : Zigarlos
Vist : 397 gange
200 point
Dato : 08-04-07 18:34

Jeg har overført nogle optagelser fra min harddiskoptager til min computer, og via Pinnacle har jeg brændt programmerne over på en DVD. Hele forløbet gik OK (selv om det tog mere end to timer at brænde 25 min), lige indtil jeg skulle se min DVD. Lyden var forsinket 3-4 sekunder.
Jeg har prøvet at overføre til computeren med både et s-vhs stik og med tre enkelte stik (rød, hvid og gul - er det det der hedder RGB?), men resultatet bliver det samme.
Jeg har et Cinergy 400 TV kort i computeren, hvis ellers det er til hjælp for nogen?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 19:04

Hvilken hastighed har du brændt dvd'erne med?

//Kettedk

Kommentar
Fra : Zigarlos

Dato : 08-04-07 20:14

8x
Desuden var der en boks der foreslog noget med 3000 kbits/sec (jeg kunne vælge op til 8000 kbits/sec)

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 20:16

Hvis det er muligt, så prøv at brænde en DVD med 4x.
Optag evt. et lille klip på 1 minut fra tv'et, så det ikke tager hele dagen

//Kettedk

Kommentar
Fra : Zigarlos

Dato : 08-04-07 22:15

Ingen forbedringer.
Til gengæld kiggede jeg lige den optagelse igennem som jeg har brændt, og fandt ud af at forsinkelsen tilsyneladende allerede kommer når jeg gemmer på computeren. Så nu er jeg nok ude i en helt anden problemstilling

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-04-07 08:56

Hvortil har du dine lydkabler tilsluttet?
De skal tilsluttes dit Pinnacle PCTV-kort og ikke dit PC lydkort.
Hvis du vidste hvor mange skiver jeg har brændt med samme fejl - uha! Inden jeg fandt ud af ovenstående.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-07 08:57

Har HD-optageren ikke egen brænder ????????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-04-07 09:01

Video (eller andet medie) lyd ud -> Cinergy 400 TV kort i computeren lyd ind
Jeg vil ikke anbefale dig at benytte s-vhs, det har jeg dårlige erfaringer med.
NB: Mit PCTV kort er dog ikke som dit, mit er Hauppauge, men princippet burde være det samme.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-04-07 09:04

Sidst men ikke mindst, så vil jeg anbefale dig at redigere og brænde med Nero 7 Premium

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-07 09:26

Citat
Sidst men ikke mindst, så vil jeg anbefale dig at redigere og brænde med Nero 7 Premium

Tja....

Jeg ville nu foreslå Ulead Movie Factory men sådan er vi jo forskellige

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-04-07 09:42

Jeps refi
Jeg har begge... men i forhold til prisen, og hvad de kan (mit behov), så vinder Nero

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-04-07 21:38

Det er vist ikke kun lyden som er "forsinket"
Hvor er Zigarlos

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-07 14:30

Jeg gør en del id det der med film, og min erfarring er, at lydforsinkelser hovedsageligt skylles, at der er for lidt computer-kraft. Undlad at lave andet på computeren, mens du converterer til .vob. Selve brændingen er i vore dage buffer-beskyttet, så ... luk alt unødigt, stop al up/download og hold fingrene væk fra tastaturet mens der converteres :)