/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
APE filer
Fra : ppk
Vist : 629 gange
300 point
Dato : 08-04-07 17:20

Hej

Jeg har fået en gammel Totalpetroleum LP som *.ape filer !
så er det lige jeg gerne vil vide hvilken program skal man bruge få at høre disse filer, eller hvordan kan man omkovertere dem til f.eks. MP3 filer ????

PPK

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 17:24

Dette skulle kunne konvertere dem til MP3-formatet:
http://www.shareup.com/Ape_Ripper-download-37733.html

//Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-07 18:24
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 18:37

Du kan hente>
XP Codec Pack 2.0.7.1
http://www.xpcodecpack.com/
Du kan nøjes med at sætte flueben i de codec du mener du har brug for når du installere,så højre klikker du bare på musik filer>åben
med>vælg program>her vælger du programmet som musik filen som standart skal
afspille musik filen .ape sæt så flue ben i brug altid valgte program til at åbne denne type fil,det kan f.eks. være winamp/
win media player o.s.v ,altså medie afspillere der afspiller
musik filer som bruger codec der ligger i system mappen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 18:43

skull win medie afspiller sige den ikke kender fil formatet,ignorer,afspil alligevel,jeg kan ikke lige huske den nøjaktige txt i dialog boksen,det er længe siden jeg har benyttet win medie player til noget som helst.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 18:44

e

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-04-07 19:41

Hej Manse9933

Fik installeret den XP codec pack, og kan nu afspille filerne !

Så nu skal jeg bare experimentere med at få dem gemt som mp3 filer, jeg bruger for det meste Winamp som afspiller.

PPK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 20:09

Jeg ville personligt ikke ændre/forringe formatet til
mp3 vis jeg kunne undgå det,ape er ikke komprimeret som
mp3 er og derfor en bedre kvalitet(ape er lossles format)>
ingen foringelse,men vis du skal bruge det i en mp3 afsiller så er der jo ikke nogen vej uden om,vis en sådan under stytter ACC så ville jeg vælge det det er det bedste format,winamp kan ku konvetere til mp3 i pro udgaven,men der er andre formater du kan konvertere til,f.eks. MP4/AAC blandt ander,prøv dig frem,i media library>f.eks, audio mappen>højreklik på musikfilen>
send to>formater Convater<klikker du på teksten så kommer der
en boks frem med indstillinger/mulighedder,vælger
du et format som kræver winamp pro så bliver du oplyst omd
det og så må du vælge et andet format,prøv dig frem den
sletter ikke originalen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 20:12

understøtter AAC blandt andet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 20:14

der er sku huller i mit tastaturmasser af dem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 20:18

>format converter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 20:28
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-04-07 20:55

Hej

Min plan var at ville brænde det på CD så det kunne afspilles på stereo anlæget på fulde hammer.

PPK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 21:04

Tilslut din pc til dit stereo anlæg, det har jeg så
kan jeg afspille allformater som min pc lan afspille(de bedste)jeg har kun ACC filer på min pc i 320Birrate,fed lyd,jeg har 320 gig musik på min pc og lavet mange forskællige afspilnings lister som jeg så afspiller i winamp>lydkort ud>stereo anlæg,styret af et trådløst tastatur.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 21:07

alle formater,kan ,o.s.v

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-07 21:12

Du kan få bedre kvalitets kabler på EDB priser (AV kabler)men her er et eksempel>
http://www.thansen.dk/product.asp?c=858708795&n=496911252&pn=574733169
kan fås længre end 5m,jeg har selv et på 10m,men jeg kan ikke lige huske hvor jeg købte det.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 300 point
Dato : 08-04-07 21:14

det jeg har er skærmet og kostede noget i retning af 400kr,lang tid siden.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-04-07 13:20

Hej Manse9933

Mange TAK for de mange gode bud ! men det er desværre sådan at jeg har et af de små moderne anlæg hvor det så at sige er umuligt at tilslutte noget som helst.

Så derfor ville det være fint at få disse filer brændt over på en CD så det kunne afspilles på anlæget og f.eks. i bilen.

PPK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 13:40

Har ikke selv prøvet den endnu>
http://www.snapfiles.com/opinions/Burrrn/Burrrn.html

http://www.snapfiles.com/reviews/Burrrn/burrrn.html

Prøv den skulle kunne omforme ape blandt andre formater til standart CD format og brænde dem,problemet med mp3 codec er nu om
dage er at flere firmaer slås om retighedderne til
formatet og derfor koster den gysser for
at benytte formatet for de firmaer der laver ripper programmer,så det er svært at finde en ripper der er gratis.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 13:42

gratis

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 15-04-07 18:00

Tak for svaret Manse9933.

Nu fik jeg styr på filtyperne !

PPK