/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda 626 klaprer
Fra : narhat
Vist : 2286 gange
105 point
Dato : 08-04-07 14:13

Vi har en Mazda 626 som klaprer hver gang vi kører over et bump, eller et "hul" i vejen.
Det lyder som om det kommer fra bagenden men vi kan ikke finde stedet det kommer fra.

Vi ved det ikke kommer fra:

Udstødningen
benzinpåfyldningsrøret
inderskærmene
ting i bagagerummet

Det er en Mazda 626, 1,8, 93'er 4 dørs sedan med anhængertræk
(den er bordeauxrød)

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-04-07 14:38

hehe måske er det bagage rummet der ikke lukker ordentlig ;)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 14:43

Undersøg bagbroen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-04-07 15:20

Som af Teil skrevet:Bagbroen. Også stabilisatorens (manglende/indtørrede) gummibøsninger,kan
larme meget.Glem ikke støddæmpernes øverste bolt/gummi-mellemlæg,hvis det er løs,kan det lyde
som en maskingevær.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-04-07 15:44

Kom lige i tanke om min gamle Ascona: En knækket fjeder,hvor stumpen,ca.en tomme lang,lå og
hoppede inde i fjederskålen og larmede når jeg kørte på ujævnt vej.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-07 16:31

Hjulophæng
stabilisator
defekt støddæmper
løs støddæmper
defekte fjedre
løst bagtøj (der hvor det er skruet fast oppe under bunden)
diverse gummibøsninger og ophæng
løs bremsekaliper
løst anhængertræk
udstødning (selv om I ikke tror det, det kan være svært at finde ud af)

Så mulighederne er mange, så en tur på værkstedet var måske en ide, såfremt I ikke selv har så meget forstand på det.

Det eneste der er sikkert, er at det ikke er fordi den er bordeauxrød

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 16:53

Den må være oplakeret "bordeauxrød" fra en anden farve, for biler og især Mazda larmer ikke
når de er bordeauxrøde.

Løst reservehjul ??

Accepteret svar
Fra : ibea

Modtaget 105 point
Dato : 09-04-07 19:26

Hej Narhat.
Ingen tvivl om hvorfra støjen stammer:
"Bagstabilisatorer" på bagbroen.
Kik samtidig efter de forreste.
Det er en svanghed ved Mazda 626
Hilsen Ibea

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 12-04-07 07:26

tak for alle de gode svar vi kigger på det lidt senere i dag

Godkendelse af svar
Fra : narhat

Dato : 17-04-07 10:07

Tak for svaret ibea. det er højest sandsynligt fra stabilisatorerne

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 14-10-07 10:33

hej
ibea har sikkert ret, jeg har en i samme farve med samme problem stabilisatorene

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 14-10-07 11:30

Jeg har en bil af samme mærke og FARVE. Samme problem, det var stabilisatorerne ibag. Jeg fik skiftet alle fire de er ret billige.