/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Køkkengrej på diskotekerne
Fra : lasseemil
Vist : 873 gange
100 point
Dato : 08-04-07 09:13

Mange diskoteker og værtshuse har åben til bagerne også har åbent. Er det derfor alle har franskbrødsknive med i byen. nå-spøg til side. - Er det ikke en sørgelig mentaligtet der er kommet blandt byernes festdeltagere med altid at være bevæbnet med en kniv ? Hvad kan der egentlig gøres? 1 års fængsel bare for at have èe på sig?????????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 09:19

Er det spørgsmålet?
Ligner mere et debatemne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 09:20

Lad idioterne hugge og stikke i hinanden.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-04-07 09:26

Jo, ganske rigtigt, det er en sørgelig mentalitet...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 09:52

Teil

Citat
Lad idioterne hugge og stikke i hinanden.

PRoblemet er jo t de ikke kun stikker i hinanden men også mere eller mindre uskyldige.

Da jeg var i den vilde gå i byen alder var der også slagsmål, men det fregik med hænderne og når modparten lå ned, så var slagsmålet slut, og hvis man i det hele taget kunne huske hvad man var kommet op at slås over, så var det overstået og man kunne feste videre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 10:14

Jeg ser det ikke som et problem.
Nogle vælger den hårde måde, lad dem om det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 10:33

Og så må vi andre bare holde os væk for ikek at komme til at løbe ind i en kniv ført af en teenager på coke??

Den holder ikke Teil, der er desværre utallige eksempler på fuldstændigt uskyldige mennesker der bliver overfaldet med alvorlige varige skader til følge, og de mennesker har IKKE valgt "den hårde måde"

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-04-07 10:54

Send knivstikkerne op på månen!

Hanne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 11:45

Uskyldige mennesker dør på alle mulige måder.
Døden er ikke et skyldspørgsmål.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 11:47

Så vi skal ikke gribe ind overfor bevæbnede unge, fordi folk dør alligevel??

Teil, skal vi to ikke gå i byen sammen, hvis der sker noget er det jo ikke nogens skyld

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-07 11:51

Jo hvis jeg ser idioterne får de et lag tæsk.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 11:53

Teil

Før eller efter de har stukket en kniv igennem dig?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-04-07 12:17

Det er sørgeligt at flere og flere unge har en kniv med i byen. (eller andre våben!)

Men.. Problemet er altså blevet overdrevet af medierne

Jeg har en kammerat der blev stykket ned for nogle år siden, men det skete så til en privat fest. Han VAR typen der gik med kniv, men er heldigvis blevet mere voksen siden dengang. Ikke for at dreje emnet væk fra sporet, men er det ikke lige så sørgeligt at ham og to andre fik 40 dage i skyggen for at redde en dansk pige fra voldtægt? Jeg vil ikke virke som racist, men når 3 indvandrer fyre slæber afsted med en dansk pige og så straffer man ham der redder hende..

På en måde forstår jeg lidt dem der har kniven med.. Men det er latterligt at folk ikke bare kan slås som i "gamle dage" når det endelig er nødvendigt!! (som tidligere nævnt)
Jeg har aldrig selv haft nogen form for våben med i byen og får det heller aldrig!
Men der er et problem der skal løses

..Og jeg går ind for NUL tollerance på områderne med våben og stoffer! Så får politiet mere arbejde og vores fængseler er for små, det ved jeg godt..

- Anden

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 12:22

Citat
Jeg vil ikke virke som racist, men når 3 indvandrer fyre slæber afsted med en dansk pige og så straffer man ham der redder hende..

Jeg tror man straffer knivstikkeren uanset hudfarve

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-07 12:42

Jeg tror det "stikker" dybere.
Hvor vi boede før i en pænt kvarter på Frederiksberg var der begyndt at komme bander af invandredrenge i alderen ca 13 år. de gjorde det usikkert for almindelige mennesker - særligt andre børn at færdes ude om aftenen og vi fik hver måned sparket mindst en dør i stykker i den ejendom vi boede i. Min søn startede med største selvfølge på den lokale folkeskole, som viste sig befolket af umodne voksne på konfliktløsnings niveau med børn. Desværre var det invandredrengene i klassen der var ustyrlige og endnu ikke havde lært at dialog kan løse konflikter, men resten af flokken var for størsteparten underskudsbørn (det var et rigmandskvarter), de mobbede allerede i børnehaveklassen hinanden og det var helt igennem modbydeligt.

Jeg kan godt forstå at børn vokser op på den måde og føler sig nødsaget til at gå med kniv!

Vi er nu flyttet lidt uden for kbh og har valgt en privatskole hvor mobning kun foregår en enkelt gang før børnene ledes i mere tidsvarende retning.
Min søn er 9 år og jeg frygter helt ærligt fremtiden når han får den alder hvor byen virker tiltrækkende, men heldigvis er både skolen og jeg selv enige om at bevare barndommen så længe som muligt og forhåbentligt kan han som nu - gå! hvis nogen skulle begynde at angribe ham, jeg ved med sikkerhed han i hvert fald ikke selv vil blive ballademager.

min konklussion er at det er hele opdragelsessamfundet i danmark der har slået fejl og at fængsle for at gå med kniv som 16 årige, har nok den effekt at vedkommende løber videre af den krimminelle løbebane.

En anden ting jeg har erfaret nu, er at hjernen først er færdigudviklet omkring 22 års alderen, så jeg synes vi skal tage konsekvensen heraf og skabe en kultur hvor det er tilladt for børn at være børn, istedet for de skal være så djævlens seje for at være noget i hinandens øjne.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-04-07 13:49

- Kortoververden, han brugte kun de bare næver!

- Anden

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 14:00

Ok, men jeg tror nu alligevel det oftest er den skyldige der bliver dømt uanset hudfarven

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-04-07 17:52

Det har sq ikke noget med racisme at gøre!

Fakta er, at han reddede pigen fra voldtægt af trefyre, som tror, at de bare kan tage for sig, fordi vi har mere frihed her i landet.

Fakta er, at han havde en kniv med sig.

Hvori ligger racismen? Er det ikke ligemeget, hvilken hudfarve etc., nogen af dem har? Opfører de sig ikke efter landets love og regler, må de tag konsekvensen! Og det gælder ALLE!

Hvilken straf fik de tre fyre?

Hvilken straf fik redningsmanden?

De tre skal have straf for forsøg på voldtægt - og lidt mere, da de var tre om det!

Jeg mener, at der skal falde en straf af, når man bliver snuppet med en kniv på sig, men der skal tages hensyn til, at han trods alt reddede pigen fra voldtægt!

Hanne

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-04-07 18:51

De fik ingen straf, utroligt nok.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 19:06

Og det er selvfølgelig BEVIST at de skulle til at voldtage hende?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-04-07 19:15

Beviserne har nok ikke været klare nok.........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-07 09:21

Citat
Er det ikke en sørgelig mentaligtet der er kommet blandt byernes festdeltagere med altid at være bevæbnet med en kniv

Jo......

Hvorfor ikke bruge pistol det er da mere effektivt.....

Og når så et par unge er blevet "knaldet" ned holder de op med at gå med kniv

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-04-07 11:58

Netop, det kunne ikke bevises

Det var ikke så meget ang. knive jeg nævnte det, det var mere fordi det er vold blandt unge i nattelivet. "Han kunne bare blande sig udenom" siger nogen, ja fedt.. Stakkels hende siger jeg så bare. Ja, han fik 40 dage i skyggen fordi den ene havde ondt i næsen, uha uha.. Den var ikke engang brækket!

Jeg bliver bare så... ARRIG OG SUR!! over alt det pis der sker nogen gange. Jeg oplever det meget sjældent, har aldrig været oppe at slås i byen, så hellere gå sin vej.

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-07 13:38

Citat
Netop, det kunne ikke bevises

Var der ingen vidner???

Citat
Det var ikke så meget ang. knive jeg nævnte det, det var mere fordi det er vold blandt unge i nattelivet. "Han kunne bare blande sig udenom" siger nogen, ja fedt.. Stakkels hende siger jeg så bare. Ja, han fik 40 dage i skyggen fordi den ene havde ondt i næsen, uha uha.. Den var ikke engang brækket!

Jeg vil gerne se de samme mennesker opleve et overfald, hvor folk bare glor på uden at gøre noget......

Sikken egoisme!

Der skal sq laves om på de dele af loven, hvor der tages hensyn til, at han reddede en pige fra voldtægt - vejer vidneforklaringer ikke???

Selvfølgelig jamre fyren over ondt i næsen - noget skal der jo være......

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-04-07 13:44

Citat
Der skal sq laves om på de dele af loven, hvor der tages hensyn til, at han reddede en pige fra voldtægt - vejer vidneforklaringer ikke???

Prøver lige igen.. HVEM siger at hun var ved at blive voldtaget?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-07 14:05

Nej, men det handler om, at han ville redde en person...

Blev der taget hensyn til det, da han fik sin dom for at have en kniv på sig?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-04-07 14:15

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Nej, men det handler om, at han ville redde en person...

Blev der taget hensyn til det, da han fik sin dom for at have en kniv på sig?

For det første ved vi ikke om hun havde brug for at blive reddet, eller om han brugte det som undskyldning for et overfald, og dels er det svært at sige hvad der er blevet taget hensyn til uden at have læst dommen, men en dom på 40 dages fængsel for vold og ulovlig våbenbesiddelse er temmelig mild

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-04-07 14:17

Og under alle omstædnigheder nytter det ikke at sige, jeg ved godt jeg gik med en ulovlig kniv, men til gengæld...

Det svarer til at sige, jeg ved godt jeg kørte for stærkt, men jeg ramte jo ikke nogen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-07 16:10

Ja, det svært at finde en balance...

Og nej, vi har jo ikke alle detaljer..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-04-07 18:56

Jeg siger det lige igen.. Han havde ikke nogen kniv eller andre våben på sig!!

Nej, hun ville ikke vidne, fordi hun følte sig truet.. Der er ingen der er sure på hende, åbenbart..

Jeg siger bare at vold i natte livet bliver overdrevet af medierne, men til gengæld er der også NOGLE der ødelægger det for andre.. Og så kan de forkerte blive straffet.

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-07 20:24

SÅ fes den ind - hvor kommer så dén kniv fra?

Hun vil åbenbart hellere have, at hendes overfaldsmænd skal skånes frem for ham, der hjalp hende....

Har vi ikke kogt nok suppe på noget, vi ikke ved en dyt om i praksis?

Vi tror, vi mener.

Jo, det er f..... sørgeligt, at nogle få ødelægger for de mange!

Og ja, medierne blæser det ofte op - udelukkende for penges skyld

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-04-07 20:33

Citat
Blev der taget hensyn til det, da han fik sin dom for at have en kniv på sig?

Citat
Jeg siger det lige igen.. Han havde ikke nogen kniv eller andre våben på sig!!

Hvordan fik de så dømt ham for det?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-07 22:24

Der mangler 'vist' en masse detaljer i denne sag...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-04-07 23:59

Undskyld, det ved jeg godt.. Jeg nævnte det bare fordi det også omhandleder vold i nattelivet

Fordi han blev dømt tror jeg er fordi han tidligere har været i dårligt selvskab/kendt af politiet. Han blev stukket ned engang, hvor hans overfaldsmand slap med (efter min mening) en alt for mild straf, altså en betinget dom. Han har varet rodet ud i noget ulovlig knallert kørsel mange gange tidligere, som har resulteret i nogle store klammerier med politiet, selvom det ikke BURDE have noget at sige.

Men altså overfaldet på hende pigen, tre fyre (af anden etnisk herkomst) er ved at bakse hende pigen ind i en opgang, lejligheds kompleks for unge med problemer i Viborg (genialt at samle dem et sted, NOT) træls sted at bo, de få gange jeg var på besøg/til fest der var der altid slemme typer og dårligt selvskab, det får han og to andre stoppet, det ender (selvfølgeligt?) i et slagsmål, hun slipper væk og vil ikke kendes ved sagen, for at redde eget skind åbenbart. Hun føler sig truet og vil (som set andre gange) ikke vidne i sagen. Der er ikke blandet våben ind i sagen! Men de tre fik som fortjent nogle gode gammeldags bank og stikker af. Det bliver så til et retssag, som blev anket så de tre jeg kender fik 40 dage i skyggen plus mistede deres arbejde.

De tre fyre "af anden etnisk herkomst" havde ingen læge erklæring på fysiske skader, men fik erstatning "for svie og smerte".

Det skal siges at jeg ikke er racist normalt, blev bare sur da jeg oplevede dette.
Jeg vil også lige pointere at jeg har en ren straffeattest, har altid holdt mig ude af kriminalitet, eller gået min vej hvis der var optræk til ubehageligheder.. Kald mig kylling, men sådan er jeg.

- Anden

Der ellers altid er i godt humør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 09:41

Man kan jo ALTID "hvidvaske" en sag ved at omskrive forklaringerne...

Det korte af det lange er - at vi er "nødt" til at stole på vores retsvæsen....

Så er nogen dømt er det nok retfærdigt efter "systemets" anskuelse......

Er man af anden opfattelse, skal dette BEVISES I RETTEN da det INGEN betydning har hvad der skrives her...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-04-07 09:44

Gujiiii, og jeg som troede, vi kunne rokke lidt ved retssystemet

Hanne

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-04-07 22:07

Sagen er jo, anklagerene fik tæsk = De vandt sagen..

Begrundelsen kunne jo ikke bevises, så den eneste straf de fik var tæsk..

Og refi, helt enig! Jeg ændrer ikke en skid ved at skrive det her, tror bare det er stof til eftertanke. Det er det tilfælde jeg kender bedst og fik lige lyst til at skrive det her, i ren arrigskab over den tossede måde som samfundet kan fungere på indimellem. Jeg har ingen løsning på at "fikse verdens situationen", og tror sgu heller ikke den findes

Sagens emne er, unge tager knive/våben med i byen og det er sgu sørgeligt

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-04-07 22:43

Ja, hr. And - du har så ret!

Hanne

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-04-07 17:38

Hva så, er den her tråd gået i stå?

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : lasseemil

Dato : 15-04-07 09:04

Tak for svaret jomfruane.