/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
wma til mp3
Fra : Arven29
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 08-04-07 00:20

Kan jeg lave mine wma-filer om til mp3-filer???

Mvh. Arven

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-07 01:27

Hvis det er købt musik med DRM beskyttelse, så nej det kan du ikke, og dog på pirat gruppen side kan du læse om at bruge en japansk Winamp, så skulle det kunne lade sig gøre, ellers gør som jeg, brænd musikken som en lyd cd og rip tilbage til computeren som mp3, Windows MediaPlayer version 10 og 11 kan bruges og anbefales, de brænder ID tags sammen med musikken, så du ikke selv skal skrive nummer sanger når du ripper tilbage

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-07 01:34

Hvis dine wma filer ikke er beskyttede, kan de sagtens omdannes til mp3, en søgning på wma+mp3+converter gav dette resultat: http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=wma+mp3+converter&kgs=0&kls=1 der er nogen at vælge imellem, selv bruger jeg programmet Super, den kan nemlig også bruges til at omdanne videoer, også flash videoer fra YouTube

Kommentar
Fra : Arven29

Dato : 08-04-07 09:44

Det er nemlig købt musik med noget beskyttelse på....
Jeg prøver at brænde dem ud og lægge dem ind igen - tak for det.

Godkendelse af svar
Fra : Arven29

Dato : 08-04-07 09:46

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 08-04-07 09:48

På download.dk kan du finde flere programmer til konvertering af wma-filer. Jeg bruger selv SC Audio Concerter der er freeware. Let og enkelt lille program der virker.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-07 18:44

Selv tak, husk at indstille MediaPlayer til at gemme som mp3

Kommentar
Fra : Arven29

Dato : 09-04-07 15:46

o.v.n. - Jeg kan slet ikke brænde dem ud i Mediaplayer og jeg har prøvet i et andet brænderprogram og der kan jeg heller ikke??!!

Yatowi - Jeg har også prøvet at hente SC Audio Converter og flere andre programmer, men det kan bare ikke lade sig gøre....

Jeg må nok bare beholde filerne som wma....

Arven

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-07 17:35

Du har da afspillet numrene, med Windows MediaPlayer og hentet licens ? Og selvfølgelig har du en brænder i computeren, eller ? Det skulle kunne lade sig gøre uden problemer, åben mappen Musik og marker dine indkøbte numre ved at trækker musen over dem, med venstre musetast nede, eller en efter en ved at klikke på dem mens du holder Ctrl tasten nede, når du har markeret dem du vil brænde så højre klik på en af de markerede og vælg afspil, nu spiller alle de markerede numre MediaPlayer beder om adgang til internettet, giv den tilladelse så hentes licensen til numrene, når alle har fået licens, klikker du på Brænd oppe øverst i Mediaplayer, ovre til højre i brænder vinduet står der Cd drev (bogstavet for dit drev) Lydcd og Indsæt en tom cd, sæt en skrivbar cd i skuffen, nedenunder står der Brændingsliste og nedenunder Træk elementer hertil for at brænde og nedenunder igen Brænd aktuel afspilning, klik på Brænd aktuel afspilning og bagefter på Start brænding som er allernederst, det er for Mediaplayer 11 for Windows XP http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/default.aspx det er næsten magen til i version 10 så vidt jeg husker, når du har brændt klikker du Funktioner i den øverste menu linje, og på Indstillingen klik på fanebladet Kopier musik fra cd (rip) først vælger du mappen du vil have din mp3 musik i, ved at klikke på Skift ud for Kopier (rip) musik til denne placering, gå ned og vælg mp3 derefter vælger du en ret høj kvalitet, jeg har valgt 256 kbps slutter af med at klikke på Anvend og OK, nu er du klar til at indspille de brændte numre som mp3
Hvis ikke du kan se værktøjslinien, klikker du et tilfældig sted på MediaPlayer på vælger Vis klassiske menuer, så har du menulinjen øverst,
Har du fulgt denne fremgangs måde ?????

Kommentar
Fra : Arven29

Dato : 09-04-07 19:57

Ja de er afspillet masser af gange og der er hentet licens... og ja jeg har brænder i computeren...

Jeg tror den eneste forskel er at jeg har trukket dem direkte over i Brænd før og ikke valgt Brænd aktuel afspilningsliste...

Men nu har jeg gjort det step by step som du har skrevet det og nu kører det... Jeg ved ikke lige hvad jeg har gjort galt før for jeg synes det er det samme bort set fra ovennævnte...

Nu skal jeg bare ud og købe nogle flere cd'er til at brænde resten

Tusind tak for hjælpen og den detaljeret beskrivelse

Arven

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-07 20:05

Hej hvad med at købe en gen skrivbar cd ? Den kan slettes og bruges igen og igen, koster lidt mere men er det noget du bruger meget, kan det godt betale sig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-07 20:06

Point betyder ikke så meget for mig, jeg er mere glad når spørgeren siger pæn tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Arven29

Dato : 09-04-07 20:22

Jeps jeg køber en gen skrivbar cd...

Jeg har ikke været herinde så længe så jeg har ikke lige fundet ud af det der med point... men jeg vil meget gerne igen sige pænt tak for hjælpen

Arven

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-07 20:25

Det med den genbrugs cd, er fra et tip Paperboy gav mig, for ikke selv at æren af det hele

Kommentar
Fra : Arven29

Dato : 09-04-07 21:10

Jamen så ryger der også lige en tak afsted til Paperboy...