/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
sygeplejerske i Vejle
Fra : Susandersen
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 07-04-07 21:08

Hej

Så er jeg her igen. Jeg har længe haft problemer med at finde min oldemosters uddannelsestidspunkt og sted som sygeplejerske.

Jeg ved at hun allerede var uddannet sygeplejerske i 1920 og boede på det tidspunkt i Vejle.
Hendes mor boede sammen med sine børn i Vejle, mens min oldemoster boede et andet sted i Vejle. Er der nogle, som kan hjælpe mig at fortælle mig hvor jeg kan søge oplysninger om min oldemoster Elisabeth Reinholdine Nielsen, født 16/6-1895 - hendes uddannelsessted og tid?

Med venlig hilsen
Susanne

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-04-07 21:23
Kommentar
Fra : Susandersen

Dato : 07-04-07 21:48

Hej iah

Den side har jeg prøvet og samtidig kontaktet dem, men uden held. Tak for tippet!

Findes der en sygeplejerske-museum?

Med venlig hilsen
Susanne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-04-07 22:34
Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 08-04-07 19:32

Hej Susanne

Prøv www.sa.dk

under søg i Daisy skriver fu ved arkivskaber eller under arkivseriens navn Sygeplejersker
der er ret meget bevaret - måske er du heldig der.

mvh Steenvin

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 09-04-07 15:10

Hej SuS
Hvordan gik det med din Canada ¨søgning??
Mvh
Rytterknaegten

Kommentar
Fra : Susandersen

Dato : 10-04-07 18:56

Hej rytterknægten

Canada-søgningen er gået lidt i stå. Leder stadig efter oldemors dødstidspunkt og sted i Canada.

Måske skulle jeg skrive til myndigheder i Canada.

Med venlig hilsen
Susanne