/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
PALLE _ B = tun..............
Fra : disken
Vist : 730 gange
100 point
Dato : 06-04-07 23:56

Kigger du lige IND........

Satte en ''TH'' i den___

Masser omdrejninger_ med tun cylle / udstød OG en hansen VARIO
Nu kan man da mærke NOGET OP ad bakke....

Men FUK

MAX 40 km

Latterligt, endnu en scooter til skrald...

Lovlig cylle 80 // skift den til ?? 40 km
Efter henvisning///er
Og der er INGEN utætheder

Skulle have HORT på mig selv og købt NOGET der virkede

Men palleb """ kom__???_ men en PAKNING 1 2 3 30
skræmte livet af MIG....
Tunet var 15 HK,SKULLE HAVE KØBT DET__________
dette er SGU DA SPIL af penge

Og havde garanteret fået MERE LORT //KM// UD af min Scooter.
------------------------------
Intet AF DET vikrede,

kØRER STADIG 40/50 KM

Og det JEG KOM fra - var en LOVLIG CYLLE.........'
der kunne føllge en Rutebil...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-04-07 01:36

Helt nøjagtig,hvad sidder på din PGO nu, og hvordan opfører den sig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-04-07 21:10

Købte dette cylinder kit..
http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=95249&shop_id=2831&vare_id=384256
Og denne vario..
http://www.thansen.dk/product.asp?c=858700327&n=1712457735&pn=1712458521

Satte en Promo potte på, men det gav intet.

Før jeg satte racer vario på, kunne den næsten ikke trække,
men kunne mærke der var krafter NOK.

Som skrevet, kører den omkring 45 km,
der er dog kommet ''lidt'' bedre træk.
Men det er som motoren gemmer på noget.

Da den kører med rimelige omdrejninger, som ikke
er for høje.

Har i dag fjernet ''skiven'' for at se hvordan det
forholder sig, da det er mig en gåde, den ikke
kan køre hurtigere.
Men kommer først på gaden i morgen.
Da det regner for meget for tiden.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-04-07 22:57

Ja, selvfølgelig skal skiven væk, ellers er det som at køre i Ferrari, men kun må køre i første gear.
Men du bør også sætte en større dyse i karburatoren.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-04-07 14:11

Så fik jeg den prøvet af...

Nu kører den endnu langsommere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-07 14:27

Nu kan jeg slet ikke se, hvorfor du skifte varioen, det har kun mening hvis man bruger de helt store tunsæt, med racerkarburator.
Fjederen som følger med, er ligeledes kun nødvendig til ovennævnte.
Hvis du har sat fjederen i, bør du skifte den til den orginale.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-04-07 14:41

Altså først købte jeg tunet, og den ville ikke trække.
Fik at vide herinde, at det muligvis ville hjælpe med anden vario,
og da den var temmelig slidt, købte jeg en.

Der er ikke skiftet fjeder.

Siden sidst,,,
Prøvede med lettere ruller, masser af omdrejninger men 25 km
Satte originale ruller på igen, PLUS den ring der fulgte med vario.
Og den er dobbel så tyk, som til den jeg skiftede.

Nu kører den rimeligt med træk.
Og 5/ 10 km hurtigere

Men stadig ikke i nærheden af hvad den har kørt...
Om jeg fatter det...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-07 16:45

Den sorte ring der følger med thansens vario, skal ikke i, den følger kun med for at man kan gøre den "lovlig", i det hele taget skal der ikke være ring/skive i hvis man vil køre stærkt.
Endvidere er det ikke sikkert at rullerne fra thansens vario, passer med de gl. ruller, de skal jo have samme længde og diameter, som dem der følger med varioen. Mål dem med en skydelære.
Men se at få den ring af.
VH Palle Hansen
NB: Når ringen er væk, kan "varioskiverne" gå tættere sammen, så remmen kravler højere op, og dermed længere ned mellem remskiverne bagi, og dermed geare knallerten op i højt gear.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-04-07 17:00

Hej

Ganske KLAR over hvad du mener.
Citat
NB: Når ringen er væk, kan "varioskiverne" gå tættere sammen, så remmen kravler højere op, og dermed længere ned mellem remskiverne bagi, og dermed geare knallerten op i højt gear.

MEN sig det til min Scooter...

Den har ALTSÅ - ikke fundet ud af det...
-------------------------------------

ALTSÅ::

Som skrevet, mindre ruller ''GRAM'' så står den næsten stille
med en MASSE omdrejninger.
Med og uden SKIVE....

***Fjerner jeg ringen helt, er der næsten ingen træk på den.***

PÅ med dem igen. ''Rullerne''
Satte ringen der fulgte med Vario på, ***og den store skive virker bedst***
og straks kørte den ''normalt''
Dog uden den store hastighed, 45/50 km
Men det bedste JEG kunne få ud af den...

Derfor mit spørgsmål, DA det jo lyder = mere eller mindre OMVENDT.

T

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-04-07 17:02

Men det KUNNE jo være, at der har været PILLET
ved den bagerste fjeder.

Har ikke set efter.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-04-07 17:07

Noget kunne DA tyde på, da den går fint op i ''gear''
ved Vario, men at den MÅSKE ikke, kan komme ned, i koplingen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-07 17:13

Det er svært at se om det er den orginale fjeder, men i hvert fald skal ringen væk, og derefter skal de rigtige ruller i.
De rigtige ruller, er dem der tager rimelige mange omdr. men også kommer over det døde punkt, som åbenbar ligger omkring 30-?
Måske drejer det sig bare om at forøge de "mange omdr.ruller" med 1/2-1 gram?
Som forsøg kan man lægge hveranden rulle i som tung, og som let, hvis man ikke lige har et lager.
VH Palle Hansen
NB: I hvert fald er rullerne for lette når den tager mange omdr. men ikke får høj topfart.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-04-07 17:20

Citat
Som forsøg kan man lægge hveranden rulle i som tung, og som let, hvis man ikke lige har et lager.
VH Palle Hansen
NB: I hvert fald er rullerne for lette når den tager mange omdr. men ikke får høj topfart.

Har prøvet det...
Enten for mange omdrejninger, eller den kører som den gør nu. RIMELIGT.

Prøver at se på koplingen, har en STOR mistanke om,
at fjederen er for stram.
Og ikke kan presse remmen ned.

Men sg_ da mærkeligt - alligevel..

Takker indtil videre.
Du får nærmere at vide.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 09-04-07 17:21

Tak for svaret pallebhansen.
Kun **** da prob ikke blev løst...