/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Gratis bespisning/Skat
Fra : taliskoko
Vist : 700 gange
150 point
Dato : 06-04-07 12:11

Er der nogen der ved om man blive beskattet, når ens firma sørger for gratis bespisning på div. retauranter.???

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-04-07 12:17

Jeg har "fri kantine" på mit arbejde, men betaler alligevel et fast beløb på 225,- om måneden til mit firma netop for at undgå beskatning. Det er, så vidt jeg ved minimumsbeløbet for at slippe for beskatningen.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 06-04-07 12:40

Hvis det ikke er hverdag du bliver bespist, men kun ved representationer, så bliver du ikke beskattige.
MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-04-07 12:44

Der er tale om mit firma betaler for maden når jeg spiser på fremmede kantiner i arbejds øjemed.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 13:35

Når dit firma betaler for din bespisning - så er det en del af din løn...............og beskattes.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-04-07 13:52

Godt så e.c.... Hvad er "satsen" for hvornår beskatningen træder i kraft???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-07 13:52

Du bliver ikke beskattet af det. Hvis du eller elv skulle sørge for forplejning ville du derimod have krav på en skattefri diæt for hver dag du er ude. Hvad satsen er lige pt kan jeg ikke huske men den er over 400,- skattefrie pr dag.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-07 13:55
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-04-07 13:58

Fijala> Jo, jeg bliver beskattet, det har jeg selv, mens tråden her løber, fundet ud af.
Nu er spørgsmålet mere hvor den økonomiske grænse går.(?)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-07 13:59

Hvis du læser i mit forrige link bliver det hele forklaret.

PT er kostgodtgørelse 417,- pr. døgn

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?action=closeall&oID=203392&vID=201330&i=3

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-07 14:01
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-07 14:04

I mit firma udbetaler vi de 417,- pr. døgn skattefrit og vi sørger for overnatningen til vorer montører.
Dog er der regler for hvis arbejdet strækker sig ud over 40 dg. så vidt jeg husker.

Hvem er det der har trukket skat for det. Er det firmaet eller er det Told og Skat der har gjort det efterfølgende på Selvangivelsen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-04-07 14:07

Fijala> Yes, men jeg er ikke underlagt reglerne for skattefri rejsegodtgørelse.

Jeg er på arbejde, og istedet for at køre hjem på "arbejdspaldsen" og spise kan jeg spise på særligt udpeget steder, og dét personalegode er skattepligtigt, men hvor meget???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-07 14:13

ok ok. det er noget andet.

Den odel vi har er jo at nomal mødested er værksted og man kører ud derfra. Du har med andre ord mødepligt på arbejdsstedet. Men får maden stillet til rådighed. Det er vel nødt til at være skattepligtigt da du ellers bare kunne smørre dig en madpakke.
Men hvoir meget der er skattepligtigt ved jeg sørme ikke. Mon ikke værdien af de måltider går ind som en merindkomst og du bliver beskattet med det grundlag du nu har. Sådan vil jag umiddelbart tro det er.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-04-07 14:16

LOL... Se det er lige det.!! Skat er noget indviklet noget!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-07 14:19

Prøv at ringe til dit lokale Told og Skat. De vil kunne forklare dig sammenhængen. Der er også i mit link telefonnumre på dem.

held og lykke med det hele.