/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Parallel installation
Fra : amandaKanDu
Vist : 626 gange
400 point
Dato : 06-04-07 10:16

Hej,
Jeg har brug for en absolut ekspert på området.
jeg har hidtil kørt med Office 2003, men har nu opgraderet til Office 2007.
Problemet er, at jeg i mit daglige arbejde benytter CAT tools (computer aided translation tools) - i dette tilfælde drejer det sig om Trados Freelance 7.
Men Trados vil ikke køre under Word 2007, men kan godt køre TagEditor separat.

Vores engelske supporter har forhørt sig, og fundet ud af at jeg skal lave en parallel installation af Office 2003 og 2007, og foreslår at jeg sletter alt og starter helt forfra.

Spørgsmålet er nu: hvordan laver jeg denne parallel installation? - andet drev? anden mappe?
Trados skriver i deres svar:
Citat
Keep parallel installations of MS Office 2003 and 2007. This is technically possible and therefore a viable solution. It is recommended to have Word, Excel and PowerPoint installed in parallel. Outlook is not required (and probably not possible anyway).
Install the Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint 2007 File Formats available from Compatibility Pack. This pack allows Office 2003 to open the new Office 2007 formats.
Use Word 2003 .doc format during the translation step, use the TWB toolbar within Word 2003 (RTF workflow) or TagEditor (TTX workflow).

På forhånd mange tak!
Amanda

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-07 11:01

Her er lidt om hvordan man parallesinstaller 2 Winsystemer.....

Det må være lidt det samme med office....

Kan måske give dig et hint i den rigtige retning...

http://support.microsoft.com/kb/316941

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 11:02

Det er vigtigt at de to installationer ikke lægger sig i samme mappe.
Om du skal installere 2003 før 2007 ved jeg ikke.
Det har tidligere kunne lade sig gøre at køre med to officeudgaver på samme partition/styresystem.

Og som der jo står i din vejledning, kan du ikke køre med 2 forskellige Outlook smtidig da de jo er koblet til internettet.

Så ved installation af "den anden" office må du ikke bare vælge standard men du skal ind og fravælge outlook.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-07 11:02

PS...

Ca midt på siden....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-04-07 11:51

Hej refi og E.C.
Jeg mangler stadig svar på hvordan jeg går frem

Kan man selv vælge hvilken mappe Office skal lægges i? og
vil det ikke være mere sikkert at lægge 2003 på et andet drev sammen med Trados?

og rækkefølgen er vel også vigtig?

Mit kontrolpanel i XP ser ud som følger:
Kompabilitetspakke til Office 2003 system
Microsoft Office 2003 proofing tools
Microsoft Office Enterprise 2007
Microsoft Office Frontpage 2003
Microsoft Office Project Professional 2003
Microsoft Office Visio Professional 2003

hvor meget skal jeg beholde og hvor meget skal slettes?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 12:04

Ligemeget hvor Office lægges vil der altid lægges filer i registreringsdatabasen som ligger i roden af C:

Når du installerer et program vil der på et tidspunkt i starten stå hvor den default bliver lagt.
Som dette: C:\windows\office................
som du kan ændre til eks. C:\windows\office2003\ og nu ligger de ikke sammen

Desværre kender jeg ikke de tilføjelsesprogrammer du taler om.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-04-07 12:28

Hej e.c.
kan du ikke forklare det lidt nærmere. Hvis jeg installerer 2003 og det lægger sig i roden af c, skal jeg så ændre det når jeg har installeret 2007 eller hvordan foregår det rent praktisk?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-04-07 13:14

Harddisken ser sådan ud:
C: som består af roden og nogle mapper med filer i.
office vil normalt lægge sig i C: inde i en mappe med navnet \microsoft \office
Samtidig med at et program bliver lagt i en mappe så lægges der også et par små filer i roden af C:

C: små filer i roden til office 2003
C: \windows\Office 2003\ osv

C: små filer i roden til office 2007
C: \windows\office 2007\osv

Det du bar skal sikre dig, er at de to programmer ikke kommer til at ligge i den samme mappe.
Officeprogrammerne vil sansynligvis selv sørge for at ligge i hver sin mappe.

Hvis Office eller et andet program lægges eks. i D: vil det sesådan ud.

C: små filer i roden til office 2003
D:\windows\office 2003

Men ................ hvis D:\windows\office 2003 fjernes, så bliver styresystemet lettere forvirret,
fordi de små filer i roden ikke kan finde selve office2003 programmet.

Når du installerer "det andet Officeprogram" så skal Outlook fravælges.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-04-07 15:45

mange tak for din udredning e.c. nu forstår jeg det meget bedre og laver et forsøg