/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afgift retur
Fra : taunusanden
Vist : 598 gange
250 point
Dato : 06-04-07 01:32

I december købte jeg en Mazda B2200 (Pick-up) fra 1993 som nu er kaldt til syn, et parmåneder før lovet af forhandleren, surt for mig.. Da jeg så ville gå den efter før syn, havde jeg påregnet en del rust arbejde, som jeg påbegyndte idag, pillede ladet af for at kunne lave det super i orden, da det jeg havde fundet er i den bagerste del af rammen. Men som det altid er med det rust, så griber det hurtigt om sig, virkelig seriøst denne gang, har lavet rust i en del biler der er både meget ældre og nyere, men dette måtte jeg sgu opgive, men har overvejet to ting..

1. Nogen der ved hvor man kan finde den bagerste ramme, uden rust?
- Jeg har haft fat i alle kontakterne, uden held

2. Flere siger at man kan eksportere bilen, få en lav pris for den, men få en del tilbage i afgift.
- Hvor henvender man sig, sælger den, etc.. Altså, nogen der ved hvordan man gør det?

Skal helt klart have en pick-up igen, da jeg bor på landet og har brug for at hente træ til fyret, hø og halm til dyrene osv.. Og der lever min kære taunus på klassisk forsikring jo ikke op til kravene

Det er det mindste problem at finde anden bil, ville bare undersøge mulighederne for at finde en anden bagerste ramme del eller få noget afgift ud af staten, fremfor "kun at nøjes med" de 1400kr jeg kan få ved huggeren

- Anden

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 06-04-07 06:35

Her kan du læse om tilbagebetaling af afgift:
Det er på www.skat dk
http://147.29.40.90/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl
Se under §7: Godtgørelse af afgift
nilsg

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-04-07 11:04

Uha da.. Jeg får ikke meget ud af den lov tekst der, sansynligvis fordi jeg ikke fatter en brik af hvad der står Men tak for forslaget

Nogen der vd hvor man kan henvende sig, eller?

- Anden

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 06-04-07 18:45

Du kan få tilbagebetalt et beløb, som svarer til den registreringsafgift, der skulle betales, hvis det helt samme køretøj blev indført fra udlandet - dog minus 15 pct.
eksempel:
En 1½ år gammel bil er vurderet til en handelspris på 200.000 kr.

Registreringsafgiften heraf er ca. 116.000 kr.

- 15 pct. -17.400 kr.

Der kan tilbagebetales en registreringsafgift på 98.600 kr
nilsg

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 250 point
Dato : 06-04-07 18:58

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038
Her kan du finde vurderinger på motorkøretøjer.

Mit gæt er:
Du kan måske få 2- 4.000 retur for din mazda.

nilsg

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-04-07 20:45

Hmm, havde hørt det var omkring 12.000kr jeg kunne få tilbage.. Gider ikke makke med export for så få penge! Men det har du fint bevis for at jeg ikke får, lader tråden stå åben lidt endnu, i håb om en der kan trylle et bagerste rammestykke frem.. Ellers får du point

Hvis huggeren får den kan jeg få 1400kr og lov til at beholde hjulene, for de er sgu fine med mønster.. De kan jo fint passe over på en anden.

Tak for hjælpen indtil videre

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 07-04-07 12:48

Tak for hjælpen nilsg

Pick-up'en ryger til huggeren, så må jeg jo på udkig efter noget andet, hehe

Mvh René