/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Installation af XP på Mac-book
Fra : Notbabe
Vist : 625 gange
200 point
Dato : 05-04-07 23:20

Ih, hvor har jeg brug for hjælp!!

Er ved at installere XP på svigerindes Mac - ikke så nemt endda!

Jeg har downloadet bootcamp og brændt på cd samt installeret på Mac'ens harddisk..

Men når jeg forsøger at køre XP setup filen, får jeg at vide, at divxinstaller (ser ud som om den skal bruges til at se video med - og hvad faen' skal man så bruge den til xp for?) er udløbet, og jeg kan købe en ny for 20 Euro - hvilket jo er lidt hampert for hende at betale - og lidt svært for mig at lægge ud for, fordi jeg bare har dankort og ikke visa..

Nogen, der har prøvet dette før???

/Sara

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 23:44

Hejsa
Ja nu har jeg ikke en "dyt" forstand på Mac, men har du set på http://www.apple.com/dk/macosx/bootcamp/ det burde være nyeste version.
og lidt omkring Boot Camp
http://www.pcworld.dk/art/7797?page=1

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 23:46

NB: Har du tjekket
Hvis du har en Intel-baseret Mac og vil prøve Boot Camp
ellers dutter det ikke

Kommentar
Fra : Notbabe

Dato : 06-04-07 01:09

Jep, har skrevet vejledning ud fra apple og computeren er intel baseret

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-07 10:38

Jamen du skal jo også lige hente & installere de 138MB - knap til højre Hent nu
Ditto bør du nærlæse Det får du brug for
Sidst men ikke mindst, er din XP version med SP2 (Service Pack 2)
Citat
En godkendt og komplet version af Microsoft Windows: XP Home eller Professional med Service Pack 2, Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business eller Ultimate. (Ingen opdateringer eller versioner på flere diske).

Hvis ikke, så kan du her se hvorledes du laver din gamle XP om til en XP installations CD med SP2
http://www.dailyrush.dk/hardware/features/guides/871/

Kommentar
Fra : Notbabe

Dato : 06-04-07 10:50

Altså, jeg har naturligvis brændt og installeret Bootcamp - er det det, du mener?

XP'en er med SP2.. check

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-07 11:12

Hmmmm! så forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan installere / få det til at fungere - her må jeg så desværre melde pas. Håber andre evt. kan hjælpe.
Måske der er hjælp at hente her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Mac+forum&meta=
eller
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Mac+forum&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 06-04-07 22:07

Så vidt jeg kan forstå dit spørgsmål drejer dette sig om et problem der opstår under selve Windows XP installations proceduren. Du har alså gennemført installationen af Bootcamp uden problemer, men når du starter computeren fra din Windows XP installations disk, modtager du en fejlmelding, vedr. den del af installationen, der angår Divx.
Hvis ovenstående er rigtigt opfattet, så kan problemets årsag altså ikke henføres til din Mac computer eller din Mac OS X software men skyldes alene din Windows XP installations disk. Jeg vil derfor anbefale, at du i stedet retter dit spørgsmål til et forum, der beskæftiger sig med Microsoft Windows. Dette forum er først og fremmest rettet mod Apple Macintosh hardware og ikke hverken software eller Microsoft Windows.
I øvrigt kører jeg selv Windows XP (SP2) via Parallels Desktop på min MacBook Pro, så jeg i modsætning til under Bootcamp, kan boote maskinen i Mac OS X og kører Windows samtidigt. Hvilket er en stor fordel både i forhold til udveksling af data de to platforme i mellem og i forhold til beskyttelse mod virus angreb på Windows siden.
En 15-dages gratis prøve udgave af Parallels Desktop til Mac kan findes her
(fuld pris er ca. US$ 80,-) :
http://www.parallels.com/en/download/desktop/
Windows XP (SP2) installations disken med tilhørende licens købte jeg for knapt US$ 50,-hos en engelsk online butik hvor jeg kunne downloade et diskimage, der efterfølgende skulle brændes på DVD inden installationen lod sig gennemføre. Den butik findes her:
http://newoempat.com/2251.php
For du skal selvfølgelig være i besiddelse af en gyldig licens til Microsoft Windows XP (SP2) når du vil bruge dette produkt og det går ikke an at forsøge sig med at installere noget du i forvejen bruger på en anden maskine, det tillader licensaftalen ikke. Microsoft forlanger betaling for hver eneste maskine der installeres på.