/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Insekt dræber!!
Fra : idaw
Vist : 7152 gange
50 point
Dato : 05-04-07 14:54

Hej Alle, og god Påske:)

Jeg bor desværre et sted der er myg, MANGE myg!!
Jeg flyttede ind sidste år i september, og fra dag et havde jeg støvsugeren fremme til væggene hvor der nærmest sad myg i lag!! Har aldrig oplevet noget lignende!!

Så nu er de første myg kommet, allerede, så jeg vil anskaffe mig en bug-zapper, eller hvad det hedder. Tænker ikke på sådan en ketcher, men en lampe/maskine/whatever man kan sætte op og der så eliminerer myggene:)

Er der nogen der kan finde et link på dansk? Gerne hvor man kan købe den online.

Evt nogle gode huskeråd mod myg?

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 05-04-07 15:04

hej her er et link til en effektiv insektdræber
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=150799&pno=72204&pointer=0

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-07 15:05
Kommentar
Fra : idaw

Dato : 05-04-07 15:16

Tak for gode svar, begge.

Repe1961, har været inde og forsøge at bestille 2, men transaktionen går ikke igennem:(
Men det kan du jo ikke gøre for:D

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 05-04-07 16:05

Hej.
Køb dem ikke for billige. Det er noget med rørtypen der sidder i. Hvis ikke det er den rigtige hjælper den ikke meget.
Og check lige i manualerne om de virker mod myg, det er jeg i tvivl om.
KH MEtte

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 05-04-07 16:06

Men jeg vil rigtig gerne have at vide hvis du finder en der virker mod myg, sådan en vil jeg også gerne have fat i!!
KH Mette

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 05-04-07 16:12

et gammel husmandsråd er at have lidt eddike til at stå fremme på en lille underkob.

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 17:39

Citat
Hold Insekter/myg væk fra huset: Kom lavendelekstrakt i vand og vask vindueskarme/døre med det, duften vil afholde insekter fra at flyve ind i huset – eddike og citronsaft har samme virkning.

kilde: http://www.gode-raad.dk/visraad.php?ID=1206

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 17:47
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-07 17:51

Andre alternativer:
Ikke zapper men med lim http://kill-skadedyr.dk/shop/productlist.asp?Id=113

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-07 20:00

Tlf. +45 7020 3920 - Fax. +45 7020 3921 - email : info@toolworld.dk du kan ringe/faxe/maile og forhøre dig om de vil sende til dig med posten hos toolworld

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-04-07 10:40

Du kan også få insektnet til montage på døre og vinduer, så de ikke kommer ind. Det virker - men dræber selvsagt ikke myggene! Ved en googling dukker mange muligheder op.

Hvis du har fyrretræer i nærheden, så fæld dem, hvis du har mulighed for det... Og myggelarver svømmer i søer m.v. Måske skulle du på jagt...?

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-04-07 10:59

Ysseven- jeg undrede mig nemlig en del da det gik op for mig at der er meget langt til både fyrretræer og vådområder. cSå ej, jeg kan desværre ikke engang gå på jagt:)

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-04-07 11:16

Jeg har et ambivalent forhold til insektlamper - for det er jo ikke kun myggene, der drages...!

Har haft sådan en lampe, og der lå alverdens lig i bunden af den. Og desuden så viste det sig, at den udover at dræbe havde den sideeffekt, at lyset tiltrak flere/andre, som ellers ikke var kommet (min teori/erfaring!).

Men myg tiltrækkes af "dejlige dufte". Der er f.eks. et B-vitamin (og hvidløg m.v.), som de [U]ikke[/U] kan lide. Måske kan du spise dig fra en del af problemet...?

Der findes også planter, som de ikke kan lide duften af - og så er der jo de kødædende planter!

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 09-04-07 11:38

Ja, jeg tror os de tiltrækker, mere end bare myg. Men det er så overdrevet med myg her, at jeg er nødt til at prøve.

Har gravet hvidløg ned i kanten langs min terasse og har forskellige løg i mit bed. Og planter indenfor der skulle holde insekter væk...
Så jeg prøver

Mvh Ida.

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 13-04-07 21:10

Tak for svaret bublebee.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-04-07 22:17

var så lidt - håber det hjælper