/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vedr.forskellige problemer
Fra : Silas4
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 05-04-07 10:41

Jeg prøver igen,håber det er rigtigt denne gang.Jeg har lige købt ny pc.en HP900 med en 2gb.ram.
Jeg er kommet i den situation at jeg mangler en fil som kun findes på original Windows,jeg kan se der et program på drev D.Jeg går ud fra at det er det samme som blev lavet inden opstarten.Windows var forudinstalleret,der var ingen dvd med programmet.Jeg henvendte mig til HP der fik jeg en rigtig ubehagelig behandling det havde de sandelig ikke tid til at tage sig af at folk manglede filer.
Også forh. er helt kolde og kan ikke hjælpe,det var dog der jeg betalte så mange penge for den.Der er forøvrigt heller ikke noget på skrift med,jeg tænker på Manual.Samtid har jeg også problemer med at installere fra Windows de siger sproget ikke passer,men jeg har dansk som sprog,har forsøgt bl.a. med Internet explorer det kunne ikke lade sig gøre.Har en sprogkode der hedder 1033?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-07 10:46

Du kan køre en recovery ved, at trykke F10 under opstart.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-07 10:46

Systemgendannelsen kan måske også bruges.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-04-07 10:47

Hej
Henvend dig direkte til Microsoft.
Torben

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-07 10:49

Tlf. Microsoft danmark: 80701315

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-07 10:52

Forstår ikke helt.
Hvis du ved hvad filen hedder, er vi da mange der kan sende den til dig.
MEN er det XP pro eller home, Vista version?
Du kan ikke installere fra windows? Øø du har jo heller ikke noget at installere fra, DVD osv.
Hvis du har en dansk windows, kan du jo ikke installere fra engelsksprogede DVDèr.
VH Palle Hansen
NB: Har du hentet de sidste updates, fra windows update?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 10:54

Citat
jeg mangler en fil som kun findes på original Windows

Og det er da forhåbentlig det du har

Citat
Der er forøvrigt heller ikke noget på skrift med,jeg tænker på Manual

Det passer forhåbentlig IKKE Hvor har du købt den.....

Citat
Samtid har jeg også problemer med at installere fra Windows de siger sproget ikke passer

Det er klart hvis du ingen CD/DVD har....

Hvad er det for en Windows der er installeret......

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 10:58

Lad os lige få det fulde nave på din pc,man kan hente
diverse drivere o.a inde hos HP>
http://welcome.hp.com/country/dk/da/welcome.html

Er det medie center du forsøger at installere internet explorer 7 på?(sprog forviring)

Hvilken fil er det du mangler?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 10:58

navn

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 11:01

Dette program kan fortælle dig alt om dit hardware/software f.eks.
det fulde navn/version på din pc>
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Gratis.

Manse9933
Der skulle også ligge manualer inde hos HP.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 11:03

man kan højre klikke på txt inde i programmet>kopier

sæt det ind i din txt editor og kopier de relevante informationer her ind>sæt ind.
så man ikke behøver at skrive diverse detaljer ned.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-07 11:07

en god ide er nok at få brændt en ricovery cd,kender ikke HP's fremgangs måde,men der må være f.eks. under
alle programmer hvor der er en mulighed for at lave recovery cd,kræver brænder og cd medie.

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 05-04-07 11:10

Det er HP.Pavillion dv.900
Microsoft Windows Proff.Står der i beskrivelsen
Men noget andet ved opstart.Da står der noget med Medie
Pc. er købt i Fona

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-07 11:12

Højreklik på denne computer-egenskaber-generelt, der står din windowsversion.

Godkendelse af svar
Fra : Silas4

Dato : 05-04-07 11:13

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-07 11:14

Det hjælper nu ikke meget, at brænde en recoverycd/dvd med en manglende fil, det skal da rettes først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 11:16

Det blev vi sgu ikke meget klogere af

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 05-04-07 11:20

Jeg lukker nu, jeg orker ikke at blive skældt ud jeg er 70 og ikke teknikvant der for dumme spørgsmål

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 11:20

jo den manglende fil kan ligge i på din recovery patition

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-04-07 11:31

Recoverypartitionen er skjult, der skal så køres en recovery under opstart. Derefter kan alt færdigindstallares/opsættes og så brændes der en recovery DVD.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 11:43

Silas4 ,vi giver ikke så let op herinde og
der findes ikke dumme spørgsmål kun dumme svar,tag
en pause og vend tilbage til denne tråd og jeg/vi
kan forsøge at forklare tingene på en mere forstålig måde,jeg har f.eks. en dum vane med at tro at vis
jeg forklare noget der handler om pc'er til andre
så går jeg ud fra at de forstår aller termer og forkortelser indtil de fortæller mig de ikke
aner hvad jeg snakker om

Kommentar
Fra : risper

Dato : 05-04-07 11:45

Kære Silas 4 - du har faktisk været i kontakt med nogen af de mest hjælpsomme her på KANDU - folk der virkelig ved noget om en PC. Op med modet - det fremgik ikke at du var det man med et moderne udtryk kalder en IT analfabet. Alle her på KANDU vil hjælpe dig - uanset alder, men de forsøger at spore sig indpå prooblemet
God Påske til alle!

Mvh Risper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 11:55

Silas4.....

Hvis du er interesseret og ikke har flere point opretter jeg da gerne et spørgsmål for dig..

Vi er som sagt KUN interesseret i at hjælpe