/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Samle 2 i 1..
Fra : epodrengene
Vist : 566 gange
20 point
Dato : 03-04-07 13:02

Hejsa..
Jeg er ikke det geniale computergeni, men det håber jeg der er en her der er..
Jeg har fået en tidligere "kammerat" til at gøre min computer "klar" til brug, men harddisken er blevet delt i 2, så der er et C og et D drev.. kan jeg selv "samle" dem så der kun er et C drev.? Uden at miste nogle af de oplysninger der ligger på henholdsvis C og D drevet.?

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 03-04-07 13:13

Først og fremmest hvorfor vil du køre med kun C:\ drev?

Hvis dit C drev er stort nok kan du copiere indholdet fra D drevet.
Herefter kan du købe et program der kan forandre størrelsen på dine 2 "partitions"

Hvis man kører med 2 partitions kan du lægge programmerne på den ene og data på det anden, på den måde har du alle dine data samlet et sted.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-04-07 13:24

Et program som Partitionmagic kan samle dine partitions "Merge partitions".

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 20 point
Dato : 03-04-07 19:42

Denne diskette kan det du vil.

Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.

skriv pm og tryk enter

Nu kan du se din harddisk og hvordan den er partitioneret.

Du må ikke flytte det der er på C: over på D
Du må gerne flytte det der er på D: over på C:

Da det er C: drevet der bliver ændret skla der genstartes mellem hver operation.

Først gøres D: mindre ( midnst 100 Mb ekstra)
genstart
så gøres C: større (C: skal altid ligge til venstre)
genstart
flyt filer over på C:
..................(programmer som er installeret på D: kan ikke flyttes men skal slettes fra windows)
Når alt er flyttet
genstart
slet D:
genstart
udvid C: til at fylde det hele
genstart

Det er muligt du kan klare det uden alle de genstarter...............men jeg ville ikke gøre det.

Godkendelse af svar
Fra : epodrengene

Dato : 03-04-07 20:11

Tak for svaret e.c.