/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst kabel
Fra : PrivateDK
Vist : 625 gange
300 point
Dato : 02-04-07 23:57

Jeg har en Dreamboks parabol modtager der har indbygget netværk, altså et ethernet stik. Den vil jeg gerne have forbundet trådløst til min P
PC/ internet. Hvordan gør jeg det? Kan det gøres bare med en wlan router og et access point?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 10:30

I mine ører lyder det som om, at det godt kan lade sig gøre.
Der sker ikke noget ved at prøve

//Kettedk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 11:58

Hvis du kan forbinde med kabel og få det til at virke - så kan det også virke med wireless.
Der skal bruges et AccessPoint (som kan være indbygget i en router)
Og der skal bruges en adapter som kan være indbygget i en bærbar eller en USB adrapter.

Du kan sansynlivis også bruge denne opstilling.

Router med AP som styres af din computer
Repeater som forbindes til parabolens netstik

Jeg har aldrig prøvet det.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 03-04-07 16:34

http://www.gosatellite.net/dreambox_receiver_1573_ctg.htm#productdetails
Her er nogle billeder af den satboks jeg har. Den har et ethernet kabel i nu, men jeg vil gerne have den gjort trådløs hvis det er muligt. Den kan ikke selv styre et trådløst netkort. Jeg har en w-lan router, skal jeg så bare købe et accesspoint og slutte den til? Det lyder næsten for nemt. Jeg ved intet selv om netværk opsætning, derfor spørger jeg måske lidt dumt.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 300 point
Dato : 03-04-07 19:12

Der skal være et netværk.
Dreambox kan tilsluttes et netværk. (gennem det indbyggede netkort)
Din comp. kan tilsluttes et netværk
Alle der er tilsluttet netværket kan snakke sammen.

En router kan oprette et netværk.
En router med indbygget AccessPoint kan snakke med et adapterkort eller en repeater
En repeater forstærker signalet fra routeren og omdanner det til at kunne snakke med alm netkort

Nu har du samme forbindelse som med et netkabel gennem router

................. = netkabel
- - - - - - - - = wireless

Internet...........modem..........router...........netkort/comp.
Internet...........modem..........router/AP - - - - - - - - - - - - -adapter.................dreambox
eller
Internet...........modem..........router/AP - - - - - - - - - - - - -repeater................dreambox

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 20-04-07 16:04

Jeg købte følgende og det fungerer:
http://dk.netgear.com/Products/RoutersandGateways/GWirelessRouters/WGR614.aspx
http://dk.netgear.com/Products/Adapters/GWirelessAdapters/WGE111.aspx
e.c. du får pointene da du var nærmest endelig løsning

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 20-04-07 16:04

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-04-07 19:40

Ok - men husk lige at kryptere forbindelsen så ikke alle udenfor kan deltage.
Eller bruge Mac-adresse filtrering.
Men det anbefaler din instruktion fra Netgear sikkert også.