/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
butikselev - hvilken fagforeni
Fra : snaken
Vist : 1052 gange
50 point
Dato : 02-04-07 20:23

Min datter er ansat i butiksfaget som elev og vil gerne i en fagforening da hun har en lille konflikt med hendes arbejdsgiver omkring løn.
Hun ønsker ikke at være medlem af HK - så har I et andet forslag der kan benyttes?

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 02-04-07 20:24

Kom til at se denne her: http://www.jobogliv.dk/?gclid=CIXJ387VpIsCFQEUEAodDzs2fw

Er der nogen som har erfaring med dem?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-04-07 20:28

Hvorfor vil hun ikke være i den fagforening der har forhandlet hendes løn og arbejdsforhold på plads? Når det no er et lønspørgsmål ??

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 02-04-07 20:34

Hun ønsker ikke at bidrage til et politisk parti. (hun er 20 år så det er hendes eget valg)

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 35 point
Dato : 02-04-07 20:43

Hun behøver ikke at bidrage til politik.
Det kan fravælges.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-07 20:45

Det kan lyde som om hun stemmer på et arbejdsgivervenligt parti.
Samtidigt er hun i konflikt med arbejdsgiveren.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 02-04-07 20:46

Hun støtter da et politisk parti; en del af de penge hun tjener hjem, giver arbejdsgiveren til arbejdstagerorganisationerne, og de støtter venstre.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-04-07 20:49

Hun skal da ikke bidrage til et politisk parti fordi hun er medlem af en rigtig fagforening! Jeg tvivler på at elever i det heletaget betaler kontingent i HK, det gjorde de ikke i min tid!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-04-07 21:03

Man kan som nævnt frabede sig at dele af kontingentet går til socialdemokratiet, og det gælder i øvrgit at alle fagforeninger har tilknytning til et politisk parti, for det meste socialdemokraterne

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 02-04-07 21:04

Uanset om hun ikke vil støtte parti politik eller ikke. Det er HK som har forhandlet hendes løn. Jeg har en veninde som var medlem af de kristlige, de hjalp ikke da hun fik problemer, men det gjorde HK. Så kan man jo selv vælge om man vil have hjælpen eller ikke!!!!! Dette er samtidig et valg man kan træffe....

Mit råd er HK de hjælper altid......!!!!!!
(er ikke ansat i HK)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-04-07 21:19

Jeg er altså heller ikke ansat i HK! Men jeg har et par gange været ude for at der er blevet ansat en fra den kristelige - de kommer altid med ballade og vil ikke bidrage til noget som helst andet end balladen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-07 21:31

Hun kan frit vælge fagforening. HK har ikke eneret til butiksansatte.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-07 21:32

Hun kan vælge dem her.
http://www.ase.dk/default.asp

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-04-07 21:44

Citat: ASE er a-kassen for både lønmodtagere og selvstændige. Vi koncentrerer os kun om en ting: at sikre vores medlemmer økonomisk i tilfælde af arbejdsløshed.

Derfor har 145.000 danskere

Nu er det jo et lønspørgsmål hun vil have hjælp til

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 02-04-07 22:08

Jeg er blevet bedt om at lukke spørgsmålet da hun ikke synes hun er kommet et svar ret meget nærmere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-04-07 09:21

Svaret må hun selv finde ud af.
Noget tyder dog på at hun er ubeslutsom.
Men livet leves for at lære.