/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 7373 - Vis nr. ved oprin
Fra : blank
Vist : 1210 gange
50 point
Dato : 01-04-07 21:23

Hey

Knægten har fået sin nye mobil Nokia 7373.

Men når han modtager opringning vises der ikke hvem der ringer. (Han har dette med i sit abbonnement).

Og vi har selvfølgelig tjekket i manualen men syntes ligesom ikke dette er omtalt. Er der nogle der har samme mobil og som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-04-07 21:27

Gælder det alle opkald han modtager??

For at han kan se nummeret, kræver det jo at afsender viser nummer

Kommentar
Fra : blank

Dato : 01-04-07 21:28

Jep, det har vi været igennem

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-04-07 21:31

Er det et helt nyt simkort?

Der kan gå et par dage fra man har aktiveret kortet til alle services er aktive.

Hvad står der i hans display når han modtager opkald?

Hvilken operatør?

Kommentar
Fra : blank

Dato : 01-04-07 21:33

ja, vi har lige købt mobil i dag. I displayet står der opkald. Operatør er TDC.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 01-04-07 21:35

Det er meget tænkeligt at der kan gå et par dage som nævnt.. Prøv i løbet af i morgen eftermiddag at taænde og slukke mobilen, og ellers ring til operatøren, det er helt normalt og skal nok komme i orden når kortet er aktiveret hos TDC

Der er tale om en sikkerhed for at forhindre misbrug af de kort der ligger ude hos forhandlerne, der er også indbygget et max forbrug på alle kort som ophæves samtidig med at de andre ting aktiveres

Det sker automatisk

Kommentar
Fra : blank

Dato : 01-04-07 21:42

hmm, det lyder da fornuftigt nok.

Ok, vi slår lige koldt vand i blodet og afventer i morgen. Vender tilbage herom. Indtil videre tak.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 02-04-07 12:51

Hey.....

Man kan jo slå vis nummer fra, så dem han ringer til ikke kan se hans nummer og dem der ringer til ham ikke vil vise nummer, det er ikke noget med simkortet at gøre, jeg har selv to telefoner med 2 forskellige numre, og det ene kan folk se, men ikke det andet det jo noget jeg har valgt.

Hilsen og god dag jeanne

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-04-07 12:53

jtj45

Her er der tale om at modtage A-nummer og ikke at sende det

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 02-04-07 13:03

Jo Jo det ved jeg godt, men det har stadig ik noget med simkortet at gøre.

Hilsen og god dag jeanne

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-04-07 13:06

Jo, et nyt simkort som ikke er aktiveret hos operatøren fordi det er taget fra forhandlerens beredskabsboks har ikke aktiveret A-nummer visning....

Kommentar
Fra : blank

Dato : 02-04-07 18:36

Har lige prøvet at slukke og tænde og det virker desværre ikke - endnu.

Vi er 4 i familien og vi har alle prøvet at ringe til ham og ingen af os har "hemmeligt" nummer. Så jeg må nok hellere kontakte TDC.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 02-04-07 19:09

Jeg har lige haft kontakt med TDC .... og jeg er så hammerende gal

Vi gav TDC en chance mere (første gang gik det helt af h... til) og anden gang har de også kvajet sig.

TDC (hovedkontor) har lige oplyst mig, at vi har fået udleveret et forkert simkort - tilhørende taletidskort. Vi har bestilt med abb.

Har prøvet at få fat i lokalbutikken og ingen svarer. Hvor er det typisk, at butikkerne ikke tager telefonen 10-15 min før lukketid.

Nu skal jeg forbi butikken EEN gang til og få ombyttet simkort, hvilket så resulterer i et nyt nummer. Skide godt Egon (og hvem er ikke besiddelse af bilen i morgen ...)

HURRA for ekspertisen hos TDC. - det var dråben, ikke engang køb af ny mobil kan de klare.

Sorry, men jeg er bare så ...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-04-07 21:01

Var det en TDC butik du købte det i?

Godkendelse af svar
Fra : blank

Dato : 03-04-07 18:14

Så er jeg hjemkommet fra TDC-butikken med samme mobilnr. i behold

Blanketten som blev udfyldt i søndags er pist væk og den medarbejder der tog imod ordren var selvfølgelig gået hjem (er tilbøjelig til at sige typisk TDC).

Nå, men skulle oprette nyt skema og efter maks. 24 timer skulle simkortet være aktiveret og virke.

Men hold da k... et bøvl med at få dem til at annullere tidligere ordre. Vil ikke komme ud for, at den første ordre pludselig kom til veje og at denne så også blev oprettet.

Nu afventer vi så bare.

Tak for dine oplysninger Kortoververden. Det viser sig, at du har ret. TDC bekræftede dette.