|
|
Du har den eneste rigtige mulighed: LAD VÆRE!!!!
Ved at ændre på undervognen skal hele din opsætning med sporing med videre korrigeres, hvis du ikke vil have en Brian-Bil, der liger ad helvede til på vejen, med fare for dig selv og dine medtrafikanter, så kør hellere sikkert end "smart".
Jeg har arbejdet som autoteknisk konsulent i 30 år, og beskæftiget mig en del med undervogn, så hvis jeg får din mail adresse, kan jeg sende dig begyndelsen til et hæfte, som jeg er ved at skrive om undervogn.
| |
| Kommentar Fra : kimlund |
Dato : 14-04-07 10:04 |
|
Nu er der jo ikke ret meget "brian" over at hæve en bil!!, og det var jo sådan set det jeg bad om hjælp til!!
Men jo min bil er sænket, og jeg syntes personligt at den ligger meget bedre på vejen end en tilsvarende bil der ikke er sænket... Det eneste minus ved sænkning, og store hjul er at komforten i bilen er nærmest ikke eksisterende! Men man må jo lide for skønheden
- Ellers mange tak for "hjælpen"
| |
|
Jeg kan kun ræsonnere, at hvis det ville forbedre en bils køreegenskaber ved at blive hævet eller sænket, havde det nok været lavet fra fabrikken, der har optimeret bilen til de bedste parametre.
Jeg ved, at mange synes, at det er sejt med en bagende, der er meget hævet, og en forende, der ligger lavt, så man kommer til at ligne de Funy-Car, der anvendes til drag-racing, men skal man gøre noget, kan man jo gå op i fælgstørrelse og bredde og montere lavprofildæk, men samtidig huske, at forøgelsen af fælgbredden skal ske, så forøgelsen bliver ligelig fordelt i forhold til indpresningsdybden, da man ellers ændrer styrerulleradius, hvilket kan have katastrofale følger.
Nu skriver du, at dine støddæmpere ikke kan trækkes langt nok fra hinanden, hvilket tyder på, at du netop vil hæve den usandsynlig meget, da støddæmpernes bevægelse ved normal opsætning, er 15 cm. til hver side, og det er sgu da en forøgelse af højden, der vil noget når du vil hæve over det.
| |
| Kommentar Fra : kimlund |
Dato : 14-04-07 15:11 |
|
Jaja kloge Åge...
Nu forholder det sig sådan at bilen var sænket (for meget) bagtil da jeg købte den. Og jeg ville hæve den en anelse... At biler ikke er sænket fra fabrikken er nok af den ene årsag at det går ud over køre komforten.
Og mit første spørgsmål gik så på at jeg ikke kunne finde ud af hvordan fa'en jeg kunne komme til at hæve den.
Jeg spurgte ikke til hverken sikkerhed, komfort eller om jeg i det hele taget skulle hæve bilen!
| |
|
Det var ikke særlig pænt svaret, og da du ikke nævnte noget om, at bilen var sænket, kunne der jo ikke svares på det, men et faktum er, at du skriver, at støddæmperne har samme længde som de orignale, og at du har hevet i stabilisatoren for at hæve vognen, fortæller dette alligevel, uanset om bilen har været sænket, at den skulle hæves ekstremt.
Men tak for dit "pæne" svar.
| |
| Kommentar Fra : kimlund |
Dato : 14-04-07 18:26 |
|
Beklager det knap så pæne svar
Nej bilen er ikke blevet hævet ekstremt (problemet er fixet) ca 2 cm.
Og det jeg efterlyste (eller forsøgte) i mit oprindelige indlæg, var en beskrivelse af fremgangsmåden til at hæve sådan en bagbro. Ikke om du/andre mener at det er forsvarligt, smart, ser godt ud, er "Brian-agtig" eller andet! Derfor mit flabede svar, beklager
MVH Kim
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|