/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
macro i word "gem som"
Fra : DJfrakja
Vist : 2072 gange
150 point
Dato : 31-03-07 09:28

jeg skal have lavet en knap / macro i word som har funktionen gem som, og automatisk indsætter dags dato.... nogle ideer????

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-03-07 12:53

Vil du automatisk indsætte dags dato efter brugeren har angivet fil- og foldernavn?

Eller skal dokumentet blot gemmes som yyyymmdd.doc på et bestemt sted hver gang?

Eller hvad har du i tankerne?

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 31-03-07 12:55

Det skal bare gemmes som yyyymmdd.doc et bestemt sted hver gang.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 150 point
Dato : 31-03-07 13:36

Kode
Sub SaveAsYYYYMMDD()

ChangeFileOpenDirectory "C:\"
ActiveDocument.SaveAs FileName:=CStr(Date), FileFormat:=wdFormatDocument
End Sub

Ovenstående gemmer dit worddokument som 2007-03-31.doc netop idag - hvis altså din PC's datoopsætning er YYYYMMDD, på c:\

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 31-03-07 14:24

Tak for det... det var lige det jeg skulle bruge...
måske du også kan løse mit andet problem
http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=102536

Godkendelse af svar
Fra : DJfrakja

Dato : 31-03-07 14:24

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-03-07 16:57

Hej, og velbekomme

Jeg tror ikke jeg kan løse det andet problem for dig. Kig på mit svar i tråden...