/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Winamp istedet for Quicktime
Fra : Breunski
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 29-03-07 19:21

Jeg er træt af Quicktime, men kan ikke afinstallere det, da iTunes skal bruge det.

Problemet er, at når jeg åbner filmklip der er mpg/mpeg format, bliver de åbnet i Quicktime.

Jeg har ellers i winamp forsøgt at markere, at programmet skal åbne alle typer filer. Derudover har jeg i egenskaber i Quicktime forsøgt at fjerne stort set alle filtyper. Men alligevel åbner den altid mpg/mpeg filer i Quicktime når jeg åbner dem efter de er hentet direkte på nettet.

Hvordan gør jeg Quicktime inaktiv uden at slette det?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 29-03-07 19:24

Prøv at gøre følgende:

Find en fil i MPG/MPEG-format, og højreklik på den.
Gå ned til Åbn med... Hvis Winamp ikke er i den liste, der kommer ud,
så gå ned til Vælg program... og find Winamp på den måde. Derefter
markerer du Winamp i listen, og sætter flueben ud for
"Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil".
Tryk OK. Så åbner filen i Winamp. Prøv så at lukke Winamp igen,
og dobbeltklikke på den samme fil. Den burde nu åbne i Winamp.

//Kettedk

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-03-07 19:27

Fin din mpg/mpeg.
Højer klik på filen og vælg Egenskaber.
Tryk på knappe "Skift.." ud for Åbnes med:
Vælg den program den altid skal åbnes med.

Så skulle den være der.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-03-07 20:10

du skal ændre filassociationen:
gå ind i Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> fanebladet Filtyper -> marker filtypen og vælg så det progra du vil have til at være standard.
der ligger også en lille billedvejledning her:
http://www.hcma.dk/skift_filassociationer.htm

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-03-07 20:12

sorry - korrekt link er her: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no37

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 30-03-07 21:45

Nu har jeg forsøgt at ændre diverse filtyper til winamp, men mpg filer bliver stadig automatisk åbnet af Quicktime, når jeg klikker på dem på nettet. Jeg bliver ikke engang spurgt, om jeg vil gemme filerne

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-07 22:17

Hvis du vil gemme filerne, så prøv at højreklikke på linket, der fører til videoen,
og vælge "Gem destination som...". Så burde du kunne gemme dem.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 02-04-07 07:29

Det er nu ikke fordi jeg vil gemme dem, jeg bare have dem automatisk åbnet i winamp istedet for Quicktime.

Annuller spørgsmålet
Fra : Breunski

Dato : 14-04-07 19:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål