/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slettet fil (hjælp min datter)
Fra : cccf
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 29-03-07 13:50

Min datter har slettet en fil, det er en skoleopgave hun har skrevet på i 3 dage.
Det hun har gjort er at gemme filen, hente et blankt ark ind og gemt det under "erstat fil"
så når hun henter filen frem har hun kun den blanke a4 side.
Kan den gamle fil hentes frem igen.??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-03-07 13:59

Prøv at åbne word, og se nederst, når der trykkes filer.
Eller gå i start/søg/alle filer og mapper, og skriv i søgefeltet *.Doc
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-07 13:59

Der er en mulighed for at redde slettede filer med PC INspector File Recovery: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Kim Ludvigsen har på sin hjemmeside, en brugsanvisning: http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-pcinspector.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-07 14:02

Efter nærlæsning af dit spørgsmål, tror jeg du skal følge pallehansens forslag, filen er jo ikke slettet fra papirkurven

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-03-07 14:04

pallebhansen:
Skal stjernen med ved søgningen, eller skal der bare stå doc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-07 14:09

Ja..

* skal med....

Søg lige samtidig på FILENS NAVN.tmp eller FILENS NAVN.t* (* skal stadig med)

Der er en mulighed for at den har gemt sig aut. på et tidligere tidspunkt

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-03-07 14:12

Rigtige mænd tager ikke backup............................

Men de græder ofte.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-03-07 14:16

Filen ligger slet ikke i papirkurven da den jo ikke er blevet slettet, men "erstattet"
Det er moske det der er de problematiske, Hvis den erstattede fil lægger sig det samme sted på harddisken som den forrige er der vel ikke noget at gøre, da den så vil være overskrevet.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-03-07 14:23

Den kan jeg sgu ikke rigtig bruge lige nu thulin.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-07 14:26

GLEM skraldespanden...

Den har IKKE overskrevet filen - kun filNAVNET....

Derfor du skal prøve at søge på de 2 andre jeg nævner....

Søg på HELE drev C

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-03-07 14:39

Jeg har søgt på filens navn.t* og filens navn.tmp uden resultat.
*doc kom der 50 filer, vi går dem lige igennem.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-03-07 15:13

Der var heller ikke noget at komme efter i *doc.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-03-07 15:14

Thulin: Det er ikke morsomt. I øvrigt er der jo ikke tale om ent back-up-problem. Så "vitesen" er helt forfejlet her.

cccf: Jeg er 99% sikker på at opgaven er væk. Har I ikke en udskrift.?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-03-07 15:18

Nej desværre.
Hun er nu begyndt forfra.
hun laver nok ikke den fejl igen.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-03-07 15:20

Du kører vel ikke Vista. Her kan filen reddes. Prøv at se her:

https://www.microsoft.com/danmark/dinvirksomhed/products/windows-vista-business/use.mspx

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-03-07 15:21

Mulighederne havde nok været større for at redde den hvis hun havde kommet til at slette den, i stedet for at overskrive.??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-07 15:57

Der er stadig en mulighed ved at bruge et "recovery" værktøj.... (o.v.n. linkede til et...)

Men det skal være nu inden der bliver skrevet for meget på harddisken....

Word plejer at autogemme så muligheden for at filen stadig er der er absolut til stede....

sidste mulighed med søg.... FILENS NAVN.* (den hedder muligvis noget med $$$)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-03-07 19:46

Desværre:
Word autogemmer en backup indtil pågældende fil afsluttes.
En overskreven fil renses og der står kun det nye der er skrevet.

Fra office 2000 pro.
Men prøv lige:
Word > hjælp > skriv historik > søg > se flere > vælg "Åbne en tidligere version af et dokument"
følg anvisningen >>>
Jeg har ikke prøvet det, og tror ikke rigtigt på det.

Ps. Et godt råd (selvom det er lidt sent)
Start med at gemme dokumentet sådan:
abc1.doc
efter lidt arbejde
abc2.doc
og så senere
abc3.doc

Nu kan der altid vendes tilbage til forgående version hvis det går galt.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 30-03-07 00:45

Hun har ikke tilfældigvis sendt/mailet en kopi til nogen til eks. gennemlæsning, vel...?

Det er surt at lære tekstbehandling på denne måde. Har selv prøvet det for mange år siden. Eneste trøst er, at det er effektiv lærdom!!!

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 30-03-07 11:24

Tak for svaret refi.

Tak til alle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 11:42

Selv tak.....

Kom der noget resultat ?????

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 31-03-07 09:04

Nej