/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Se hvem der bruger min PC
Fra : tararam
Vist : 1869 gange
20 point
Dato : 28-03-07 18:14

Jeg har en aupair pige, som jeg mistænker for at side 4-5 timer hver dag foran min PC, istedet for at passe børn, gøre rent osv.
Jeg vil ikke have noget password til at åbne med, da hun bruger den også, meget tit - i hendes fritid, men er der nogen steder jeg kan gå ind og se hvad timer den har været tændt ?
Er der ikke noget med en hændelseslog et eller andet sted?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-07 18:25

kontrolpanelet/administration/logbog/program eller system
Her kan du se hvornår den startes. Men du kan ikke se om hun sidder og arbejder ved den undtagen når der sker forskellige hændelser, ting der startes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-03-07 19:10

Ja men du kan da se om, der er gjort rent, om børnene er passet ordentligt + hvad hun ellers har af pligter?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 28-03-07 19:32

Der har lige været et tip omkring ergonomi og computerarbejde. Tippet indeholdt et link til en side hvor man kunne downloade et program.

Programmet fortæller dig hvornår du bør holde pause mm.. Herudover har den en statistikfunktion som tæller hvor mange tryk du laver på musen og tastaturet. Programmet laver statistik for hver dag. Desuden fortæller den dig, hvor mange pauser du har fra tastaturet.
Ved at bruge dette alternativ, har du mulighed for at se om computeren bliver brugt og hvor meget, men ikke hvad den bliver brugt til...

direkte link:
http://www.trygmedpc.dk/content/ergosensor/Download/

Mvh.
Thomas

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 20 point
Dato : 28-03-07 19:57

jeg har et program som jeg nettop sad og legede med

den kan se hvornår og hvad du lavet (skide smart)

programmet hedder visual timeanalyser
http://www.neuber.com/timeanalyzer/download.html

Det er meget smart, og hvis det er så har jeg et program hvor du kan se hvor meget tid den har været tændt
http://files.filefront.com//;7058097;;/

der kan du downloade det.
Men der kan du se hvor lang tid din pc har været tændt håber det hjalp

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 20:11

til Valde.....Så længe der er pænt og rent, er jeg faktisk ligeglad med hvad hun laver. Men når hun begynder at brokke sig over at hun arbejder mere end de 30 timer hver uge der er aftalen, så må jeg jo fortælle hende at hun ikke kan medregne den tid hun sidder foran PC'en. Derfor spørgsmålet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-07 20:47

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=242203

- Ubesvarede 16
- Besvarede 2
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 21

Er det i Asien du har en au pairpige!!!!!!! Eller er det din kone, som du kalder en au pairpige.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 21:04

Ha, nej hun arbejder sgu også. I de få mdr vi er i Europa, skal der fuld tryk på. Vi skal jo tjene til resten af året.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 21:08

Og Ans..... jeg skal nok få ryddet op i besvarelserne,,,tak !

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 21:08

Tak for svaret dayworker24.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-03-07 21:27

Nej - brokker hun sig? Hun er da kun au pair!

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 22:48

ja, det er ikke nemt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-03-07 11:27

Hvem har sagt, at det skal være nemt?
Ens sølvtøj kan man tælle- barskabet kan sikres, man kan komtroller hvilken websteder pc en har været inde på den sidste måned. så er der kun telefonen, at underholde sig med, når nu den smule arbejde er gjort. Telefon til Langbortistan, det løber op!
Børnene! Hvad med dem - nå de sidder i hoppegyngen. Godt hun ikke er værre end, at du tør betro dem til hende!
Nå det drejer sig vel mest om, at få mest muligt ud af den store løn der må erlægges hver måned?

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 31-03-07 19:12

nemlig