/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er dette en ok VISTA computer?
Fra : tbayh
Vist : 569 gange
300 point
Dato : 28-03-07 13:45

Ser denne maskine ok ud eller har i nogle kritik punkter før jeg bestiller delene.

http://www.shg.dk/kundecenter/cart_ext.asp?id=20IF3ODC14

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 28-03-07 13:50

Ser ud til at være en god PC.
Inden bestemmer dig er det en god ide at tænke på hvad du skal bruge maskinen til.
Studier, spil, internet etc.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-03-07 14:01

Den skal kunne køre de nyeste spil, Vista og video redigering. Grafikkortet kan køre direct 10 som jo er nyt.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-03-07 14:02

Har det bedst med at bygge den selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-07 14:15

Og så HUSK lige at 50% af dine gamle programmer sandsynligvis IKKE virker med Vista

Særlig videoredigeringsprogrammer er der ikke mange af til Vista.......

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-03-07 14:21

Okay, det har du selvfølgelig ret i. Måske jeg skulle lave en Dual boot, så jeg kan køre køre XP og Vista

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-07 14:23

God ide....

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 28-03-07 14:28

Vista mangler vist at blive færdigprogrammeret

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 28-03-07 15:57

1 gb ram er måske i underkanten, når den både skal bruges til Vista og de nyeste spil. Overvej en ekstra ramblok.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 28-03-07 16:12

hej tbayh.

jeg har fundet et system, som er meget tæt ligende på dit eget, men med noget større hardware.

Den har 2 gb ram
den har en større processor (2.4 ghz)
500 gb i stedet for 160 gb. begge
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=5611

Men jeg er i tvivl om selve bundkortet. Men det kan være du selv kan tjekke det eller om andre på kandu kan finde det.

Det som jeg kan se du mister noget på er kabinettet. Det er måske ikke lige hvad du forventer, men eller køb et billigt et, og så kan du måske selv skifte det.

Men det er jo bare et forslag, jeg synes bare det er dumt at smide penge i nogen hvis amn kan få mere for dem

Men der kan jo være noget jeg har overset

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 28-03-07 17:01

Har du overvejet at bruge enten et Gigabit eller Asus motherboard?

http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/ShowProductList.aspx?HierarchyId=613

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-03-07 17:41

det er skam et gigabit bundkort.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-03-07 18:45

Og snup så lige et diskettedrev....................det er godt til at redde en comp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-07 18:56

Citat
Og snup så lige et diskettedrev

Gad vide om Vista overhovedet ved hvad et diskettedrev er

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-03-07 19:14

Det har i ret i

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-03-07 19:23

Ja, det er let at finde mere hardware at smide i computeren. Men det bundkort, grafikkort, ram som jeg vælger har blevet testet i diverse test og fået UG. Så jeg giver måske lidt flere penge end man behøvede, men jeg vil også gerne have en computer som er fremtidssikret. (2-3 dage)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-03-07 19:42

Ja grin i bare af diskettedrevet, og slut jer til hylerne som ikke kan få adgang til sin computer.
En meget dygtig Kandu-bruger "Technet" giver mig ret i at det er klogt med et diskettedrev.

Ps. Han er blandt de få her fra Danmark som er kommet til US microsoft og arbejde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-07 19:43

Citat
som er fremtidssikret. (2-3 dage

Ja mere skal du nok heller ikke regne med.....

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 28-03-07 19:54

Det er bare en fed computer.

Du skriver at du muligvis vil køre med dual boot - så skal du installere XP inden du lægger vista ind, ellers får du det ikke til at virke.

God fornøjelse med din nye computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 28-03-07 19:59

Tak for jeres input Jeg og min kammerat synes også det er en kanon computer. Så nu skal der trykkes på bestilling.

P.S. Jeg vil helt sikkert proppe et diskette drev i. Jeg er også én af dem som bruger det ofte!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-03-07 20:15

Kommentar
Fra : Gibson01

Dato : 28-03-07 21:50

Jeg syntes bare at vi alle skal droppe viste til det virker, og så irriterer alt det automatiske animation og fis mig grænseløst. Det sluget jo gigantiske resourser til ingen verdens nytte.

Nå jah- det er bare mit synspunkt. Du behøver ikke at have travlt med at komme igang med vista.

der kommer jo alligevel snart noget andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-07 22:09

Måske en Vist_ B

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 07-04-07 10:55

Tak for jeres svar. Ville gerne give alle point, men det kan jo ikke lade sig gøre.
Men nu er dem bygget og har installeret DualBoot xp/Vista. Den kører super godt og det er en fed maskine. Dog var min kone ikke særlig begejstret for kabinettet...det var for stort

Jeg havde dog problemer med at installere Vista på min RAID opsætning. Jeg havde indlæst de sidste nye driver, men dette hjalp ikke. På Google fandt jeg dog et indlæg, hvor en fyr havde samme problem med selv samme bundkort. Han havde fundet nogle andre driver som virkede. Dem downloadede jeg og vupti...det virkede!!