/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Overføre mails til ny comp.
Fra : Pigen2
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 28-03-07 09:22

Jeg har læst herinde, at man bare skal "eksportere" mailene til en diskette/cdrom, men det kan jeg ikke. Jeg får ingen valgmulighed, der står blot "Dette eksporterer meddelselser fra Outlook Express til Microsoft Outlook eller Microsoft Exchange".

Jeg har også forsøgt mig med "guiden Overførsel af filer og instillinger", men det kan jeg squtte hitte ud af.

Hvordan får jeg mine gamle mails med over på den nye comp.?

Håber nogen kan hjælpe...

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 28-03-07 09:25
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 09:25

Først og fremmest.. Hvilket mailprogram bruger du på den gamle og på den nye?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 09:27

Outlook express 6 på dem begge...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 09:30

Så er linket som Stl_s har skrevet måden at gøre det på

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 09:33

Skal jeg så bare "kopiere til en sikkerhedsmappe"?
Hvis jeg gør det, tager den så alle mails med?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-03-07 09:38

Ja den gør. Bare husk også at få dine kontakter og din konto med.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 09:40

Og læg mærke til hvor den placerer mappen så du kan finde den igen når den skal kopieres over på den nye maskine

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 09:41

Jeg kan ikke eksportere kontoen... Den gør det ikke, selvom jeg beder den om det... Kan jeg ikke bare oprette den manuelt?
Kan man egentlig godt have samme mailkonto på 2 comp. eller skal jeg slette den fra den gamle?

Nyt prob.: Jeg kan ikke få lov at bruge mit E-drev (brænder) som lagringsmappe...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 09:44

Nååå, på den måde..
Jeg prøver....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-03-07 09:57

Du kan sagtens have samme konto på to maskiner.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 09:58

stl_s Så skal jeg bare kopiere mailene engang i mellem, hvis jeg skal have samme indhold på begge comp., ikke?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 10:03

Du skal installere den til at beholde kopi af meddelelsen på server, så ka ndu hente ned på begge maskiner

Funktioner -> Konti -> Egenskaber -> Avanceret -> Gem en kopi.....

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 10:12

Nyt problem: Den gamle pc gemte adressekartoteket som CSV-fil, men den nye vil modtage dem som wab... Hvordan kan jeg ændre filtypen?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 10:14

Har løst kartoteksproblemet...

Godkendelse af svar
Fra : Pigen2

Dato : 28-03-07 10:30

Tusind tak for hjælpen, stl_s (og jer andre, naturligvis)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-03-07 10:48

Godt det lykkedes for dig