/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Bowling ----
Fra : disken
Vist : 1376 gange
50 point
Dato : 28-03-07 02:02

Hvad blev der af den sport der hed ?
Dværg-Bowling
http://www.dbbu.dk/historie.htm

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-07 02:14

Hej Disken.

Det er ikke en sport. Det er et værtshus-spil af den mere onde type.

Da man idag kan se på et foster om det vil blive dværg endnu før det bliver født, vælger mange potentielle mødre til dværge at abortere. Der bliver derfor ikke født så mange dværge som tidligere.
Det gør det selvf. vanskeligt at finde 6 dværge på et alm. værtshus så derfor er Dværg-Bowling langsomt ved at uddø. Og jeg synes faktisk også at det er godt.

Selve ideen om at stille 6 dværge om i den ene ende af værtshuset og så kaste tomme flasker efter dem, hører jo i virkeligheden Middelalderen til!! Men jeg er da ingen helgen! Jeg må indrømme at det var skideskægt. Men som sagt er et sjældent at det lader sig gøre idag!

P.S.: Hører du om et sted hvor det er muligt så giv mig lige et praj.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-03-07 02:34

OSSE hvad jeg mente,

SGU da rart der var en´ der reagerede.

Har set omtale, Lokalt.

Men ikke kunne se det/ adgang

De kender mig...
Og så koster det penge at deltage...
_________________

Men ved, at det var temmeligt berygtet,
og IKKE særligt sundt,__ for BOWLE- kuglen.
Mener at TV 2/ DR - kom med den første udgave af samme,
under et Fredags - show, men kan ikke huske det, MERE.

Og en Læge ''kendt fra andet'' sagde det var direkte
farligt, da de ikke havde knoglerne til DET.

Men det sker,,,,, men ADGANG ???

De kender mig for godt...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-07 02:40

Næh Disken du ta'r desværre fejl. Det spil hvor man bruger en Dværg til at kaste ned af en Keglebane, hedder DværgKegling. Det er noget ganske andet og kræver en decideret Keglebane & mindst én Dværg. Sorry min dreng.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-03-07 02:47

UPSSSSSSSSSSS
Nu igen.

Holder mig til en FLASKE Aalborg istedet.

Men det jeg tænkte på, foregår ikke mange steder, MERE.

HA - D

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-07 02:53

Man lærer så længe man lever. Men ikke alt er lige godt for ens LEVER.

Citat: Arne Jakobsen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 28-03-07 03:00

Det hed sgu da ikke dværgbowling, disken...det hed dværgkast, og det gik ud på hvem der kunne kaste en dværg længst.

Det blev forbudt for en del år siden, selv om dværgene lod sig kaste ganske frivilligt

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-07 03:10

Hej dova. Den kender jeg også. Men er du sikker på at du ikke forveksler med SvineKastning?
OK. Jeg har jo færdes både på land og i by. Så jeg kan jo have taget en enkelt fejl.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-07 17:36
Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-03-07 20:15

Citat
Det hed sgu da ikke dværgbowling, disken...det hed dværgkast

FUL-stændig ret, jeg giver dig.

Mener det blev vist, engang i tv 2, før det hed morgen tv.

Og det blev da FORBUDT, beklager jeg kom til at blande

Aalborg % + dværge = Øhh

Men meningen tror jeg var, næsten den samme.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-03-07 20:29

Jeg får lyst til at genoptage min ungdoms favourit-atletik-disciplin: Diskenkast.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-03-07 21:01

JA for pokker DA.........

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 04-04-07 20:01

Tak for svaret dova.
Giver dig ret, og DET blev forbudt.

Men såhut, jeg kan huske, var først efter at det blev vist
i TV _?? at der kom en læge og sagde at det var DIREKTE farligt
at Dværge skulle kastes/ smides med, da deres ''lemmer'' o.s.v
ikke var til DET.

Takker for deltagelse.

Smider OSS med diske, de koster ikke meget NU om dage...

Men det gør et par forkerte ORD...