/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
B-VITAMINER = hjertebanken
Fra : disken
Vist : 1520 gange
68 point
Dato : 27-03-07 22:14

Er dags dato begyndt på gammel B - COMBI = vitamin behandling,

Og fik en pokkers rysten / hjertebanken/ smerter i hovedet,
og mig bekendt, er der ikke disse ''bivirkninger''
ved at tage B - tabletter.

Kom 5 minutter efter jeg indtog en tablet.

Og ellers er der ikke andet at tilføje.
Bortset fra POINT´S.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-03-07 22:19

Hej disken.

Jeg tror det må være en tilfældighed at det netop sker efter du har taget vitaminerne MEN - MEN - MEN - under alle omstændigheder, så smut en tur omkring din læge i morgen, han/hun har sikkert en åben konsultation hvor man bare kan møde op.
Det er klare symptomer - men på hvad? det kan kun din læge afgøre.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-03-07 22:20

Så er det nok ikke B-vitaminer/B-Combi, du har brug for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 22:22

Citat
Og fik en pokkers rysten / hjertebanken/ smerter i hovedet

Er under alle omstændigheder ikke vitaminernes skyld.....

Iøvrigt en besynderlig blanding af symptomer.....

Så der er ingen anden vej - afsted til lægen hurtigst muligt.....

Kommentar
Fra : join

Dato : 27-03-07 22:32

Hvis man har det dårligt er det altid en god ide at spørge lægevagten om man gør det rigtige. Det er læger der svarer telefonen.

her er et link til lægevagten...

lægevagten i din region
http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=4/menu=1/

jeg har også fundet lidt om b-vitamin...

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=8/menu=2/

B1 vitamin til hjernen
B12-vitamin lindrer depression
B-17 vitamin - også kaldet laetril og amygdalin
B2-vitamin mod migræne
B3 for bedre hjernefunktion
B6 mod hjertesygdomme
B6-vitamin - spændende nyheder!
B6-vitamin dræber kræftceller
B6-vitamin under graviditet
B6-vitamin-afhængighed

Men hvis jeg må have lov til at være lidt gammeldags,,, så er det en vældig god ide at komme lidt ud i det gode vejr, for det er ikke sundt hvis man sidder inde ved sin på pc for længe ad gangen.

hilsen
join

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 22:33

Citat
Svar aldrig på spørgsmål du ingen kompetance har ellers har dette forum ingen værdi..

Det er netop det der giver det værdi.....

Expertpaneler findes der nok af....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 22:36

Citat
Er under alle omstændigheder ikke vitaminernes skyld.....

Iøvrigt en besynderlig blanding af symptomer.....

Så der er ingen anden vej - afsted til lægen hurtigst muligt.....

Lige til at grine af.

Citat
Så er det nok ikke B-vitaminer/B-Combi, du har brug for

Sikkert IKKE...

Men at det kan komme på SÅ kort tid,
kunne overraske mig, da det intet har med stres ''kandu''
at gøre

Og selv syntes jeg ikke det er noget at rende
til en travl læge med.
Og jeg er ikke erlargisk for noget, bortset fra Cacao
i store doser, og visse %´er, så begynder jeg at nyse.

Men mente nok, at det ikke var B-Combi...

Hører stadig gerne, da Lægetjekket står for døren.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-03-07 22:39

Enig i, at du skal en smut forbi lægen, han/hun ved bedre, end nogen af os andre.
Jeg tror ikke nogen seriøs lægeudd. vil komme med andre råd, end at du skal aftale en konsultation. Ingen af os herinde bør eller kan komme med en diagnose her i dette forum - kun et råd/råb om at det er afgang i morgen - alt andet lommefuskeri vil være uansvarligt.

Om vitaminer: http://www.jerk.dk/vitamin.htm og der er med garanti 117 andre links.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 22:43

join
Citat
Men hvis jeg må have lov til at være lidt gammeldags,,, så er det en vældig god ide at komme lidt ud i det gode vejr, for det er ikke sundt hvis man sidder inde ved sin på pc for længe ad gangen.

SG_ sikkert derfor...

Tror det ikke, min kondi/y vand er der ikke så meget galt med.

Men en MEGET god IDE.

Kom lige til at ''tænke'' hvad jeg hader...

Kan en dunke åben petrolium, give disse symptomer.
I et andet rum, selvfølgelig, men at det har sivet ind...?

Men så skulle det vel have kommet >FØR<
Og ikke i dag, hvor jeg er på flasken IGEN,
uden at vrøvle alt FOR meget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 22:45

Citat
Svar aldrig på spørgsmål du ingen kompetance har ellers har dette forum ingen værdi..

Det er netop det der giver det værdi.....

Expertpaneler findes der nok af....

Ud med det indlæg.....

Det er en fejl og hører til i et andet spørgsmål

Sorry

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 22:48

Citat
Ud med det indlæg.....

Det er en fejl og hører til i et andet spørgsmål

Jamen,,,, så sletter jeg da SKIDTET IGEN.......

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-03-07 22:51

Altså - dine symptomer, dét der skete rystelser / smerter i hovedet / hjertebanken - det er IKKE af mangel på frisk luft!
Jeg vil gentage mig selv : afsted til din læge i morgen!

Ang. petroleum - jeg har prøvet at være i en lejlighed hvor en dunk havde stået uden låg på og hvos der desuden var spildt petroleum på tæppet og jeg er sq ikke i tvivl om at man kan blive dårlig af at befinde sig i sådan en dunst igennem længere tid...

MEN - det kan KUN din L-Æ-G-E afgøre med sikkerhed.

Der er ingen vej udenom og din læge er ikke mere travl end andre læger - der er tid til patienterne og det skal der være

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 22:54

Og luk lige den bøtte med "kontaktlim" der står i hjørnet

Kommentar
Fra : join

Dato : 27-03-07 23:08

hey...

lægevagten i din region
http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=4/menu=1/

[U]jeg forestillede mig at du skulle ringe til lægevagten NU og ikke i morgen.[/U]

Du må lige finde ud af om du gør det rigtige

Go bedring
join

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-03-07 23:09

Citat
Og luk lige den bøtte med "kontaktlim" der står i hjørnet

JAWOHLLLLLLLL

vil-du
Skal til tjek,,,,,men ikke lige NU - VEL
Kan vel lige vente, til der kommer en tid.
Stort lægehus, og hader at snakke med andre
end min egen ''personlige'' læge

Og så kom jeg til at ''tæmke''
nu igen, kan det muligvis ????
være fordi jeg tog en ½ ''tafil'' tablet mere, end jeg plejer.

Er på frivillig afvænning, men kom lige på den NU,
da der blev skrevet____ TIL LÆGEN.
fordi, han HAR frarådet mig at gøre det uden PRO hjælp,
men det gider de ski ikke, billigere at have en dranker.../ IP

NU skal KATTEN altså have KLØ
Ellers er der sikkert andre grunde til en NATLÆGE...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-03-07 00:59
Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-07 01:02

Citat
Og fik en pokkers rysten / hjertebanken/ smerter i hovedet,
og mig bekendt, er der ikke disse ''bivirkninger''
ved at tage B - tabletter

Næ, men det kan der sgu være ved:

Citat
Er på frivillig afvænning

Du har nok abstinenser

mvh dova

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-03-07 01:44

Var det så BARE det.

Tror det ikke
________________________

Troede IKKE, man kunne få det, af at tage en tablet for MEGET
Men er da kommet mig, så HVAD...
Der kommer en NY dag i morgen, der sikkert er bedre END...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-03-07 12:17

Ja nu skal i da ikke hidse jer op - vel! Der er jo andet i tabletterne end vitaminer. fyldstoffer f. eks. farvestoffer i belægningen, det er der nogle der er overfølsomme over for. Når symtomerne kom så hurtigt er overfølsomhed da en nærliggende tanke. spørg lægen:

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 68 point
Dato : 28-03-07 14:30

narh, disken. Den klarer du ikke selv. Du skal have et varieret tilskud af mineraler og vitaminer, --samtidig med at du dropper det du ved nok...

Og du skal have en masse støtte samtidig... Du kan ikke bare gøre det selv.. Skønne spildte kræfter.
Du fjerner jo heller ikke selv din blindtarm hvis du har ondt i maven, vel?

Se at få en snak med lægen om hvad du kan gøre for at komme i behandling. Måske skal du snuppe et "Blå Kors -ophold"...

Du KAN komme ud af det! Bare ikke alene.

Men som valde skriver, så KAN det da også være en allergisk reaktion..

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 28-03-07 18:29

Hvorfor kalder du det en "gammel" B-combi behandling? Hvorfor syntes du, at du skulle begynde at tage B-vitaminer? Har du nogle andre symptomer, der fik dig til at ville tage B-vitaminer? Det er jo ikke slik, selv om man tisser et eventuelt overskud ud i løbet af samme dag - forudsat at ens nyrer osv fungerer normalt. Men det var fornuftigt af dig at tage en combi-behandling fremfor at tage blot et enkelt eller to typer B-vitamin, for det bringer de øvrige B-vitaminer ud af balance. Hvor gammel er du selv og tager du andre tilskud eller receptpligtig medicin? Hvad foretog du dig de sidste 30-60 minutter forud for dine symptomer? Hvilket tidspunkt på dagen var det? Og hvordan var dit humør og eventueller stress-niveau? Alt kan jo spille ind... Kaffe - manglende kaffe, for meget søvn - for lidt søvn, diverse frustrationer (herunder seksuelle). Fortsæt selv listen...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-07 20:46

Citat
Og du skal have en masse støtte samtidig... Du kan ikke bare gøre det selv.. Skønne spildte kræfter.
Du fjerner jo heller ikke selv din blindtarm hvis du har ondt i maven, vel?

STØTTE,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,MÅ JEG LIGE VÆRE HER...
UDDRAG AF ANDET....

Citat
Hej, vlle høre jer kloge hoveder, om det kan passe, men selv skal sørge for transport hjem fra sygehuset.
Efter endt operation.
Jeg blev kørt med blå lys og babu, grundet sprængt mavesæk.
Jeg havde lagt 4 timer før jeg tog mig sammen til at ringe. Til 112
Og når man ligger med de smerter, tænker man altså ikke ligefrem, på om man kommer tilbage.
Slet ikke om man har husket tandbørsten.....
Da jeg spugte, om hjemtransport, fik jeg det svar, at der gik busser, eller ringe efter en Taxi. Eller bekendte.
Jeg fik heldigvis en til at køre mig hjem.
Men jeg blev lukket ud i det tøj jeg havde med, t shirt, joggingbukser, og et par strømper.
Så måtte jeg eller selv om resten.

--------------------------------------------------------------------------------
Favorit

Accepteret svar
Fra : o.v.n.
Modtaget 110 point
Dato : 29-11-05 02:47

--------------------------------------------------------------------------------
Ja hvis du ikke har abonnement hos Falck eller andre, der dækker sygetransport, så er det desværre rigtig at det er noget du selv eller dine pårørende skal sørge for

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-11-05 05:01

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, det KAN godt passe, men det afhænger lidt af hvilket Amt du kommer fra. Reglerne er nemlig ikke ens i alle amter hvad angår hjemtransport. Da jeg for nyligt blev hjemsendt fra Skejby forespurgte jeg om hjemtransport og fik at vide at jeg kommende fra Ringkjøbing Amt KUN kunne få betalt hjemtransport hvis jeg var pensionist.
Det viste sig at Amtet alligevel havde en minibus i Århus for at hente 4 andre patienter hjem til Vestjylland, så jeg fik allernådigst lov til at komme med til Herning.

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-11-05 09:09

--------------------------------------------------------------------------------
Hej.
Men jeg syntes ikke det burde have noget med transport at gøre.
De burde i det mindste have en eller anden form for aftale, med et vognfirma, eller andet, så man kunne komme hjem, uden at skulle, være afhængig af penge, eller familie
Og arne, sådanne transporter, kører der rigtig mange af.
Men du var så bare heldig

Kommentar
Fra : calista

Dato : 29-11-05 09:52

--------------------------------------------------------------------------------
Desværre er det dagens Danmark. Om så du ankom i dit adamskostume, så skal du selv sørge for hjemtransport.
Nogle steder (meget få steder!) kan man få et enkelt klips- klippekort til 2 zoner, men så skal man dælme være heldig.
Sofus, hvordan dælen sprænger man sin mavesæk?!

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-11-05 10:27

--------------------------------------------------------------------------------
Hej,
Dagens DK Hæ,
Kan ikke sige noget godt om ventetiden, jeg lå godt 6 timer før jeg fik "kniven"
Går ud fra, du skal have et mavesår, eller meget tynd tarmvæg.
Jeg sad og læste sidste nyt på kandu, da det kom.
Lød som maven tabte pusten, som en anden ballon, kan vel sammen lignes med et cykeldæk, der punkterer.
Og så kan du du bare ikke trække vejret, du kan ikke stå oprejst, temmelig ubehageligt, men smerterne var det værste. Jeg fik 4 sprøjter morfin, under undersøgelsen, hjalp som at drikke vand.
Men har ikke haft smerter siden, bortset fra naturlig ømhed.
Indlagt, Ondag.
Færdigbehandlet Lørdag.
Hjemme Mandag.
Men kan ikke en pind hæ/hæ

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-11-05 11:39

--------------------------------------------------------------------------------
Nu skal du vist lige klappe hesten sofus. Hvor syg men end synes man er, er der altid nogen der er mere syge, som lægerne prioriterer højere end dig, og du skal ikke bilde mig ind, at du fik lov at ligge i 6 timer, hvis der på noget tidspunkt var fare for dít liv, og at lægerne i den tid sad i frokoststuen og så videofilm.

Ring til sygehuset og derefter amtet og forhør dig om deres hjemtransportregler. I fattigrøvskommunen København er der omfattende hjemtransport af patienter fra sygehuse og andre behandlingssteder, og jeg vil blive meget overrasket, hvis der ikke osse i dit amt er en lignende kørselsordning, Selvfølgelig er der visse kriterier der skal være opfyldt for at få gratis hjemtransport.

Med hensyn til tøj..... helt ærligt, hvad forventer du. Skal de have selskabshabitter og balkjoler til akutindlagte, så de kan se ordentlige ud, når de udskrives. Du skal ikke bilde mig ind, at de smider en patient på gaden i ført undertøj, uden penge og selv skal sørge for hjemtransport, med mindre man selv på trods af, at man har haft tid til at arrangere denne transport, som du jo har haft 4 dage til, ikke har foretaget sig en dyt. Der er noget du ikke har fortalt her i tråden.

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-11-05 15:11

--------------------------------------------------------------------------------
Klumme, du har da en klippefast tro på "samfundets omsorg"!

Du aner ikke, hvad jeg ser og hører om ældre mennesker, der helt uden at kunne tage vare på sig selv bliver hældt hjem til en kold og indelukket bolig.

Og det er da virkelig noget der kan give MIG mareridt at tænke på, hvordan JEG skulle kunne klare en tur ind og ud af hospitaler i tilfælde af uheld eller pludselig sygdom... Jeg har da ikke nogen "pårørende" der kan komme og lege taxachauffør for mig. Jeg ville da ikke kunne "arrangere" transport -heller ikke i løbet af 4 dage. Og hvis jeg er kommet hjemmefra uden penge, så har jeg jo ingen penge til en taxa..

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-11-05 15:21

--------------------------------------------------------------------------------
Klumme,,,fis ud af min KLUMME, SÅ SKULLE DU SGU selv have prøvet turen.
Ringede 112 omkring 16.oo
Men du mener vel også, at jeg skulle have taget bilen selv...
Kom under kniven/kørt til operation ca 23.oo.
Kald det bare pjat, men det er lang tid.
Og fik at vide, hvis ikke det var livstrunde, lavede de slet ikke operationer efter 16.oo
Jeg forventer intet, af nogen, MERE.
Jeg troede, bare ikke et "rigt land" lod folk gå, som de kommer.
Men du ville vel have, jeg skulle pakke kuffert, skidt og møj.
Når jeg ikke kunne rejse mig på benene, nu begynder det sgu da at blive helt hyggeligt.

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-11-05 16:15

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-11-05 16:18

--------------------------------------------------------------------------------
Det var jo bare et forkert svar! Det ER ikke alle steder i landet man selv skal betale og da slet ikke hvis man er pensionist. Så Deeet.

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-11-05 16:59

--------------------------------------------------------------------------------
arne.jakobsen
Glemte jeg at nævne jeg ER pensionist. "Hospitalskuller"

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 29-11-05 19:13

--------------------------------------------------------------------------------
mange hospitaler giver ikke tranport, selv om man har ret til det, de håber patienten ikke kender deres ret, så sparer hospitalet på budgettet. for 2 år siden var jeg så hjertesyg , at jeg fik falcktransport til gentofte sygehus fra ballerup hver gang jeg var til undersøgelse. så skulle jeg opereres på skejby, og en læge på gentofte sagde, at jeg bare kunne tage toget, jeg blev dybt chokeret, og min søster fandt ud af at klage det rigtige sted, og jeg fik falckkørsel til skejby

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-05 11:49

--------------------------------------------------------------------------------
Hold da kæft en vrøvl. Falcktur siger du hasselbalch. Falck er et privat firma der løser kørselsopgaver for hvem som helst der betaler for det, herunder osse amterne. Det kunne ligeså godt ha været en tilfældig vognmand eller en taxi som amtet har aftale med.

Og du sofus er en klynkerøv, og jeg fiser af når det passer mig. Tag og læs denne kørselsvejledning fra Vestsjællands amt. Kan lige oplyse dig om, at amternes kørselsregler til forveksling er ens. Så mon ikke du bare efter et lægefagligt skøn var rask nok til selv at klare hjemtransporten?

http://www.vestamt.dk/sundinfo/Patientrettigheder/korselshandbog.htm#_Ref429794375

Så mangler du bare at fyre den af......"Jeg har betalt min skal hele mit liv, og har aldrig modtaget en krone, og når jeg så endelig har brug for det, så kan jeg ikke få en skid". Vor herre på lokum sir jeg bare ..... kræve ind kræve ind.... det kan du finde ud af.... tandbørste, tøj transport.

Birgitta du har jo ret. Nej, jeg aner ikke gvad du ser, men på den anden side ved du det samme om hvad jeg ser og ved. Så følelsesladet og tilpas farvet du dog kan udtrykke dig. "Kold og indelukket bolig"..... Snøfffffft LOOOL Tænd dog for varmen og luft ud. Så er den skid barberet. LOOOL Sikke en gang romanbladsævl.

Fedt hasselbalch. Så fik du malket systemet for en luxustur til Skejby. Hvad forhindrede dig i at tage en taxi til og fra banegården i hver ende. Var du såååå syg, at du ikke kunne sidde i en bil og et tog uden stok? LOOOOL Og hvorfor skulle du absolut til Skejby og opereres. Der laves da masser af hjerteoperationer på Sjælland og i HS. Du benyttede dig måske af det fri sygehusvalg??

Jeg kvalmer over den krævementalitet. Klar dog jer selv, når I kan.

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 01-12-05 13:11

--------------------------------------------------------------------------------
klumme du er uforskammet! jeg tror du mangler evnen til at se ud over din egen næse! hospitalerne bestiller falck til kørsel når man er for syg til at tage offentlige transportmidler og amtet betaler.
klumme jeg ved ikke om du er pensionist eller har røven fuld af penge,eller har prøvet at være rigtig alvorligt syg.men som pensionist er der ikke plads i budgettet til sygekørsel.
og klumme, ja jeg var så syg. når hjertet ikke fungerer, er det svært at få ilt nok. og man har ikke kræfter til at bære en rejse taske, eller stige op ad trappen til toget. gentofte henviste mig til skejby, da operationen var en der kun foretages på skejby

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-12-05 14:59

--------------------------------------------------------------------------------
klumme,,,
Du er et af disse mennesker, der simpelthen er ENSIDIG...
Og du ikke siger mig en skid.
Men det er typisk for en debat, at der altid skal være en som dig.
SØRGELIGT...
Jeg havde/har INTET imod at betale.
Men at skulle gå flere kilometer, i frost, i en t shirt og et par sokker.
Det kan gøre mig tosset.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-12-05 20:23

--------------------------------------------------------------------------------
Ja jeg vover altså at ytre min meming angående sygetransport, til trods for at min mening ligner Klummes - og til trods for, at jeg dermed risikerer at blive smidt ud af en kandutråd (kan man virkelig blive det?! *G*)

Yes, jeg siger som Klumme. Hold da helt op, hvor er jeg nogen græmmes over, at mange danskere har udviklet en usmagelig kræven ind mentalitet..

Jeg begriber ganske enkelt ikke, hvorfor du Sofus, ikke glædes over ikke at skulle slippe en ½ mill for den operation i stedet for efterfølgende at brokke dig over, at du selv skulle sørge for din hjemtransport..

Desuden er det korrekt, at du som pensionist har "mulighed" for gratis hjemtransport, men jeg fristes til at tro, at du ikke gjorde hospitalet opmærksom på at du er pensionist, ligesom du ikke oplyste det her, før Arne trækker det ud af dig. Derudover er det ikke en selvfølge, at hjemtransporten omfatter en taxi fra dør til dør. Vurderer lægen at dit helbred er stabil og ikke livstruende, så er det den BILLIGSTE transport der er gældende. Eksempelvis bus/tog.

Believe it or not, men det er helt korrekt som Klumme skriver, at DER ER EN OMFATTENDE sygetransport her i landet..

Og fra pålidelig kilde, kan jeg fortælle Birgitta, at man ikke skal ikke tro på alt hvad man hører..

Citat
Du aner ikke, hvad jeg ser og hører om ældre mennesker, der helt uden at kunne tage vare på sig selv bliver hældt hjem til en kold og indelukket bolig.

Tak skal du ellers have!... "helt uden at kunne tage vare på sig selv" - det lyder da godt nok som et grumt tilfælde - og på grænsen til en anmeldelse for omsorgssvigt!!

Min bedste veninde, som er sygeplejerske sidder og ryster på hovedet af dig. Det er sq så let at smide sådan en melding ud, og på denne måde få hele systemet til at fremstå som fuldkommen uanstændigt!

Faktum er, at er der brug for for en hjemmesygeplejerske, eller anden hjælp i hjemmet efter udskrivningen, så er afdelingens sygeplejersker/og andet personale faktisk underlagt, at tage den nødvendige kontakt til socialforvaltningen i ens hjemkommune.

Seriøst, så mener jeg, at I er nogle brokrøve, der hverken kan eller vil acceptere, at der er noget vedrørende behandling her i landet, der for nogles vedkommende skal og SAGTENS kan varetages af os selv. Bl.a transport til og fra behandling, med mindre man af en læge vurderes at have brug for lægelig assistance undervejs..

Og hey...Er der overhovedet nogen af jer der har tænkt på, at heldigvis langt de fleste har et familiemedlem, en nabo, en ven, en bekendt i sådanne situationer?!

Naaah, det skulle såmænd ikke undre mig en skid, hvis man alligevel har sat sig i hovedet at brokke sig, så finder man det også ganske URIMELIGT, at ens datter, kone, mand, søn, nabo, ven, eller bekendt på nogen måde må belastes med et ønske om at bringe en jakke og sokker til hospitalet, eller hjælp til transport. Det har man jo RET til at få betalt, ikke sandt?!

Næ, kunne jeg få lov til at bestemme, så blev der sq skåret gevaldigt ned på transporten hjem fra de danske hospitaler.

Til en anden god gang, så kan jeg anbefale dig Sofus, at læse og sammenligne nedenstående links..

Det er regler angående befordring i henholdsvis Ringkøbing Amt - og Vestsjællands Amt. For som Klumme skriver, så er der ikke den store forskel fra landsdel til landsdel..

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1920?_ARTIKEL_ID_=2044031128120335&_ARTIKELGRUPPE_ID_=2044031125145734

http://www.vestamt.dk/sundinfo/Patientrettigheder/korselshandbog.htm

Vil du gardere dig imod at komme i samme situation en anden gang, så er der ikke anden udvej end at du punger op med et lille beløb til et falck abbonement, for du har IKKE ret til andet end den billigste transport..

http://www.falck.dk/index-dk/privat-dk/webshopforside/familie/korsel2/korsel.htm

--------------------------------------------------------------------------------
Blacklist

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-03-06 18:36

--------------------------------------------------------------------------------
Vil lige følge op på tråden....
Hospitalet, skulle have sørget for hjemtransport.
Men som sædvanligt er der koks i det Danske system.
Sendte en mail til min Kommune, der selvfølgelig heller ikke fik min mail, før 4 uger efter jeg sendte den, hvor de undskylder mange gange, både for det ene og det andet.
De begrunder det i fejl i systemet, og meget andet.
Min egen læge, kunne heller ikke forstå noget, 2½ mnd, efter havde han intet hørt fra hospitalet.
Han måtte rykke for at få mine papir, så videre behandling kunne foregå.
SIMPELTHEN SKANDALØST, eller, det koster et frimærke eller en FAX.
Og til dem der mener at egenbetaling er OK.
Der kan jeg kun give dem ret, går fuldt ind for det, da der er orden i sagerne.
Og JO jeg ville gerne have betalt for den omgang, men nu lever vi ikke i et system, hvor man ligefrem selv bestemmer betalingen.
Så skulle jeg have haft mulighed for at tegne forsikring og andet.
Men den syntes jeg absolut ikke hører hjemme HER OG NU.
Men da jeg ikke er en, der udnytter den gren af samfundet, sååååå.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-03-06 19:20

--------------------------------------------------------------------------------
Brok brok brok! Jeg får lyst til at sende dig penge til en busbillet..

Sgu da uhyggeligt, at ringe til sin egen Læge,
og få at vide________HVAD FAN__- HAR JEG NU GJORT...

intet...

ALT HVAD DER I SIN TID ''BLEV LOVET''
Det kunne jeg shu selv finde ud af.

Da jeg smed en mail til Kommunen, over at
jeg havde brug FOR LIDT HJÆLP.

Hvad fejler du o.s.v
Og jeg sendte en mail Back
HVOR HUN UNDSKYLDTE MMMMMMMMMMMAENGE GANGE.
'''sjak lige sige, at det ikke var samme dag, men 2-3 måneder efter
MEN desværre havde de ikke modtaget noget.

Sådan kan man også SPARE.

Jeg har TOTALT mistet troen_ på det Sociale VÆSEN.

Men brokke sig over skat og andet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-07 20:53

Ja Ja, jeg brokker mig.

Men sgu til TIDER KUN over mennesker HERINDE.

Ha D.
Minder mig om Creame da LA crem skal blakkes.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 29-03-07 22:17

Tak for svaret Birgitta.

Men HVA.........
Kan man selv, så KOSTER det ikke klamme KLUMMER.

OG jeg er den sidste, der bruger noget der hedder VAGTLÆGE.

DoG har haft ringet til en Psykiater, UDEN for TID.
Og det kostede intet, men fik de SÆDVANLIGE SVAR....
MEN til KLAMME og andre.
LÆS HVAD MAN SKRIVER.........
BETALER GERNE FOR KØRSEL....

MEn JEG fik et par timer til at forberede hjemtransport.
Eller bare GÅ.
Da jeg på vejen ud, spurgte om jeg kunne få en Panodil,
da jeg havde smerter i RØ____ efter et par uger uden AFFALD,
stod vedkommende at snakkede med en anden, ''indlagt'' DAME
der var mere

FUK det sociale, og næste gang, katten ikke kan få mig
op af gulvet, og trække mig i daglig-tøjet
+++++++ og pakke - med skiftetøj- penge
kort og andet...........bliver jeg hjemme.....

MEN KATTEN blev sgu fodret FØRST

For mig. eksistere en GOD læge ikke,
hvis du ikke selv SØGER/ prøver dig frem.

At jeg ikke kan holde OP.

Sgu da klart, når man er blevet FODRET med skidtet,
uden, at der er/ var nogen der tog Recepten til Debat...

Men at man selv vil gøre et forsøg, eller 10000000
siger da et eller andet.

Men som skrevet,,,,

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-03-07 22:19

Glemyt LIFE, at samme dag spiste,
en dagens middag, så jeg tror, den gav mig =)/%&#¤"%(
da jeg har haft Diarre siden...

Go Middag...

Og HUSK AT VASKE HÆNDER...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-07 14:18

øhø... -god tråd kan bruges mange gange... Sig mig, blev vi blacklistede allesammen i den tråd?? Det havde jeg da ikke opdaget.. Og jeg kan heller ikke finde tråden igen...

Nåmen tak for accepten af mit svar...

Kan du ikke seriøst prøve noget afvænningscenter, -enten det er blå kors, lænken eller...
----Vi har her i Ballerup nogle kurser, -som er gratis-- og hvor man er anonym (så de kan jo ikke se om man er ballerupborger).

"Det er gratis, Har du råd til at sige nej?
Kurset henvender sig til personer som modtager kontanthjælp, sygedagpenge, dagpenge fra A-kasse eller pension. Hvor alkohol er en afgørende barriere i forhold til en stabil arbejdsmarkedstilknytning"

--Det er fra en folder jeg tog hos lægen forleden.. -for jeg kender altså andre end dig med et misbrug..
Hvis du vil have det, så kan du få et navn og tlf. nr. --Desværre er der ingen webside.