/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kode, Nokia 5140i
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 681 gange
10 point
Dato : 26-03-07 16:59

Hej
Jeg har en Nokia 5140i, men jeg vil gerne vide, om det er muligt at anføre noget foran et nummer, når man ringer op, så den altid ringer med offentligt nr til vedkommende

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 26-03-07 17:42

Jeg ved det ikke, men har du selv lavet koden om, så vil jeg da ikke håbe, du kan.
For så er der jo ingen mening i at have en adgangskode vel Hvis man bare liiiiige kan reset

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 18:31

Citat
så den altid ringer med offentligt nr til vedkommende

Du kan da bare få hemmeligt nr..

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 26-03-07 19:05

Citat
Jeg ved det ikke, men har du selv lavet koden om, så vil jeg da ikke håbe, du kan.
For så er der jo ingen mening i at have en adgangskode vel [Blink] Hvis man bare liiiiige kan reset [Glad]

På sin vis er det heller ikke den form for kode, men jeg tænkte på noget med * eller lignende

Citat
[CITAT}så den altid ringer med offentligt nr til vedkommende[/CITAT}
Du kan da bare få hemmeligt nr..

Ja, men det vil ikke hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 19:30

Hvad er det så du vil ???????

Hvad skulle en stjerne gøre godt for ????

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 26-03-07 19:31

Hvis du taster *31* før tlf. nummer kan man ikke set hvilket telefonnummer der ringer op

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 26-03-07 21:51

Olesen-50 > Det er det modsatte, jeg leder efter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 22:22

Kan du ikke prøve at taste et eksempel ind her.....

Det er lidt uforståeligt hvad du mener.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-03-07 22:29

Hvis du har hemmeligt nummer virker #31# (eller *31* kan ikke huske hvilken af dem da den ene virker til mobil og den anden til fastnet telefoni´) Så de nviser nummeret, og hvis du IKKE har hemmeligt nummer virker den som en nummerskjuler. Kort sagt, den virker omvendt af standarindstillingen, så hvis din telefon er indstillet til IKKE at vise nummer, så kan du når du gemmer nummeret i telefonbogen taste #31# (eller *31*) foran.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 27-03-07 09:55
Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 27-03-07 10:11

Citat
Kan du ikke prøve at taste et eksempel ind her.....

Det er lidt uforståeligt hvad du mener.....

Det er, hvis jeg indtaster et nummer i min telefonbog, som jeg så kan ringe op til, om den så altid kan sende nummeret, ligemeget hvad telefonen er indstillet til

Citat
Hvis du har hemmeligt nummer virker #31# (eller *31* kan ikke huske hvilken af dem da den ene virker til mobil og den anden til fastnet telefoni´) Så de nviser nummeret, og hvis du IKKE har hemmeligt nummer virker den som en nummerskjuler. Kort sagt, den virker omvendt af standarindstillingen, så hvis din telefon er indstillet til IKKE at vise nummer, så kan du når du gemmer nummeret i telefonbogen taste #31# (eller *31*) foran.

Citat
Kan denne side bruges??
https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/forumid=3/id=3028/

Ja, men jeg vil have den til at sende nummeret, ligemeget hvad indstillingen er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 10:30

Citat
om den så altid kan sende nummeret, ligemeget hvad telefonen er indstillet til

Med "sende" mener du vel om den "kalder" nummeret.....

Det vil den da altid gøre hvis det er et 8cifret nummer ellers kan du jo bare lave præfix foran alle dine numre - så er det underordnet hvor du befinder dig..

Hvad du mener med telefonindstillinger må du liiige uddybe lidt....

Er din telefon sat i flymode kan du ikke ringe til noget som helst - er det det du mener...

Prøv nu lige at skrive et nummer (fiktivt) som du gerne vil have den skal ringe til - og lad os så lige høre hvilke indstillinger konkret du mener....

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 10 point
Dato : 27-03-07 15:59

Citat
Ja, men jeg vil have den til at sende nummeret, ligemeget hvad indstillingen er

Det kan du ikke, den eneste kode der påvirker din A-nummer sending er den nævnte, og den vil altid have en effekt der virker modsat telefonens (eller netværkets) indstilling

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 27-03-07 16:11

Citat
Det kan du ikke, den eneste kode der påvirker din A-nummer sending er den nævnte, og den vil altid have en effekt der virker modsat telefonens (eller netværkets) indstilling

Øv, det var det, jeg håbede på, var muligt

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 27-03-07 16:12

Tak for svaret Kortoververden.