/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
INSEMINATIONS SPRØJTE...
Fra : multimor
Vist : 7270 gange
40 point
Dato : 23-03-07 18:50

Er der nogen der ved om det er sandt at de alm engangs sprøjter man kan købe på apoteket er sæddræbende?? HVad kan man ellers bruge til insemination??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-07 18:52

Den tror jeg nu ikke på, man har da altid hørt at det var dem der blev brugt, hvis de var så "giftige"

var der vel også en risiko for medicin??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-07 19:07

Ring og spørg din læge. Han kan sikkert fortælle dig havd du skal bruge til insemination.

Du vil måske oprette en klinik !!!!!!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 23-03-07 19:26

Når man skal bruge sæden, trækkes den op i en 10 eller 20 ml engangssprøjte, som kan fås på apoteket. Det gøres ved at presse stemplet i bund først, putte tuden ned i væsken og så forsigtigt trække væsken op i sprøjten ved at trække stemplet tilbage. Så sætter man sprøjten op i skeden og sprøjter roligt væsken ud. Hvis man sprøjter det for hurtigt, risikerer man, at der opstår overtryk i skeden, så sæden presses ud igen.

Skrevet i et indlæg for bøsser og lesbiske

herfra http://www.regnbuefamilier.dk/raad-vejledning/tag-sagen-i-egen-haand.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 19:32

Den naturlige "sprøjte" er nu at foretrække

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-07 20:14

Jeg foretrækker også den gammeldaws facon.
Men den mest velegnede er en "glycerinsprøjte" - Når det skal være kunstigt! Den blev førhen brugt ved forstoppelse, det gør den vel endnu. Den har en ca. 15 cn lang forholdsvis blød tud, den er meget anvendelig til netop at aflevere sæden det hvor den gør nytte. Købes på apoteket (Noget dyrere end engangssprøjten).

Lykke og held Valde. Uddammet laborant!

Kommentar
Fra : multimor

Dato : 24-03-07 13:10

Det er en stor hjælp med de svar jeg har fået, tak for det!!

Multimor

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 18:59

husk at acceptere et svar, multimor.

Kommentar
Fra : camilla23mor

Dato : 20-05-07 21:33

Hej jeg er selv for 3 år siden blevet issimineret på en privat klinnik tæt ved frederiksberg hospital, den sprøjte de brugte der var pænt lang nok 30-40 cm han satte en ting i underlivet som sprete min skede og puttede et rør lignede noget ind og puttede sprøjten igennem den og helt op i livmoren
sæden som var i blev blandet op med noget væske men aner ikke hvad det var for noget.
ved ikke om det kan hjælpe men ved da man kan købe noget gynogolog "legetøj" i sex butikket men om det virker ved jeg ikk edet er da en mulighed att prøve så man kan få sprøjtet sæden så lang op som mulig men vær forsigtig da sellerne ellers går til. god fornøjelse og held og lykke

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-05-07 22:04

ved insimination på hospitalet eller klinik, bliver sæden fortyndet, derfor er det vigtigt at den kommer op i livmoderen. Ved hjemmemetoden er det den naturlige koncentration, derfor er der større chance for at en celle finder vej derhen hvor den gør nytte.

Kommentar
Fra : camilla23mor

Dato : 20-05-07 23:48

Okay så blev jeg det kloger

Godkendelse af svar
Fra : multimor

Dato : 21-05-07 09:05

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-07 10:06

selv tak