/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bagbremseholderen er knækket!!
Fra : JRC
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 22-03-07 14:28

Hejsa Har en suzuki FZ50 hvor at der sidder sådan et stykke med gevind i hvor du truer bremsekablet ind for at den tager fat men den er knækket nu hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-07 14:29

Køber et nyt

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 22-03-07 14:31

HAHA den var god...men det kan man ikke der ingen der sælger det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-07 14:45

Hvad er det man ikke kan købe ?????

http://www.kgi.dk/catalog-164.php

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-07 14:46
Kommentar
Fra : JRC

Dato : 22-03-07 14:49

De har det heller ikke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-07 14:53

Citat
De har det heller ikke...

HVAD har de ikke......

ALT kan da skiftes......

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 22-03-07 15:08

Det jo svært at forklare. Men nede på det aflange hus hvor kickstarteren sidder ind i sidder sådan en lille ting og stikker op hvor du struer bremsekablet ind i så det fungere....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-07 17:14

Kickstarterdækselet er jo i støbt aluminium, og i støbningen er der udstøbt en knast, med hul og indv. gevind, for at justere bremsekabelets yderkabel.
Hvis knasten brækker af, kan den svejses fast igen med speciel elektrode.
MEN der er ikke mange der har udstyret til svejsning på tyndt aluminium, så du må løse problemet på anden måde. F.eks.:
Svejs en møtrik fast midt på et stykke fladjern, bor et hul i hver ende af fladjernet, bor huller gennem kickstarterdækselet, så bolte holder jernet fast.
Aflast boltene/møtrikkerne indvendig i dækslet, med store spændeskiver eller et tyndt stykke fladjern.
Møtrikken skal være savet op så inderkabelet kan skubbes ind.
Det holder bedst hvis fladjernet ligger vandret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 22-03-07 17:58

Få fat i en der kan svejse det sammen igen når man ikke kan købe det, andet er der vel ikke at gøre ved det

dr.dem

Annuller spørgsmålet
Fra : JRC

Dato : 07-04-07 13:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål