/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hjælp med Sme_server 7.1
Fra : qwez-x
Vist : 547 gange
50 point
Dato : 20-03-07 16:18

Jeg har et problem med at få installeret mit Sme_Server 7.1.....Når jeg sætter cd'en booter den ligesåstille op....så indlæser den to filer eller sådan noget. Tilsidst står der så Ready....men så genstarter den, og starter normalt op....Hvis jeg sætter cd'en i igen, gør den bare det samme....

Håber at der er en der kan hjælpe mig....

Ps. Jeg vil sætte det op på en rimelig gammel pc....

M.V.H
Rasmus (qwez-x)

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 20-03-07 16:30

Din SME CD fylder vel næsten hele skiven, og du har brændt den i eks. Nero kopi og backup > brænd image til disk > og fundet din download.

SME serveren kan køre på næsten hvad som helst. Dog helst over CA. 200 Mb ram.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-03-07 16:51

nogle gange skal man slå USB fra i bios indtil SME er indstalleret.

ligeledes så spring "test af cd" over

Godkendelse af svar
Fra : qwez-x

Dato : 20-03-07 16:52

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 20-03-07 16:53

jeg vil prøve igen.....Men hvordan springer du "test af cd" over, (dk)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-03-07 16:56

Test af CD - det spørger den om i starten.
Jeg har på fornemmelsen at den ikke er brændt rigtigt i dit brænderprogram.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-03-07 17:05

Har du nero brænderprogram. ???????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-03-07 18:56
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-03-07 20:52

Men hvis dk's henvisning er for stor en mundfuld så bare spørg her i tråden.
Det kan godt se lidt forvirrende ud i starten, men den SME er god når du først kommer i gang.

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 21-03-07 15:15

men skal den brændes som iso.fil???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 16:26

start Nero > CD fanen > peg på kopier og backup > vælg brænd image til disk >
find og marker din "iso" fil > åbn > sæt evt. hastigheden ned til omkring 16 > brænd.

Du bør nu have en boot-CD som selv starter op til installation.