/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bodil Kjer
Fra : jepser30
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 16-03-07 22:38

Jeg leder efter Bodil Kjer, Musens Sang. (Mød mig på Cassiopeia)

Hvor er den? (Original version)

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-03-07 23:15

Jeg er i tvivl om hvem der er sangerinden i dette link. men prøv at lytte til sang nr ti

http://musik.bilka.dk/cgi-bin/WebObjects/Bilka.woa/wa/Display?resource=v575mqkfakva9

Virker linket ikke, så prøv at søg på -Mød mig på Cassiopeia-

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-07 07:54

Hej

Har du en e-mail adresse jeg kan sende den til?
Det er lykkes mig på en eller anden måde at få lavet en mp3 fil fra CDén.
Den er fra ca. 1954.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-07 10:19

Det link Olesen-50 henviser til er ikke originalversionen, men med disse kunstnere

Mød mig på Cassiopeia
Musik: Kai Normann Andersen, tekst: Børge Müller.
Dirigent: Henrik Krogsgaard.
Sol.: Susanne Elmark, Kristian Boland,
Betty Glosted, Maria Stenz, Peter Jorde.
DACAPO DCCD 9421 1995

Jeg tror ikke, du kan finde originalversionen på CD, men kun på DVD

http://www.cdon.com/main.phtml?prod=589257&nav=9179&navroot=903&page=product&gclid=CP_Al7-9-4oCFQyIlAodME_2Fg

God weekend

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 17-03-07 11:13

hawaii: kroghdk@hotmail.com

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-07 11:18

Hvis hawaii7 har fået lavet en mp3 fil fra den CD, som olesen-50 henviser til, så er det ikke med Bodil Kjer.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-07 11:24

Til ans

Nej der er fra originalen fra 1954 med Bodil.
Jeg samler kun på "originaler".

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-07 11:29

Hvor kan man købe den !? Den ville jeg da gerne købe.
Er der et cd/pladenummer, jeg kan søge efter.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-07 11:40

Hej ans

kom med en E-mail adressen, så kan jeg komme til at sende dig en backup af det nummer med Bodil.
Jeg har fået den til at fylde lidt mindre end den fil jeg har sendt til jepser. Jeg kender ikke at brugde det musikprogram jeg har, da det er på fremmedsprog.

Er der andet ældre musik du er interesseret i?

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-07 11:46

Hej jepser

Den første mail kom retur med en besked at filen var for stor. Kan man ikke modtage store filer på hotmail?
Hvor lidt må den fylde?
Hvilke data med hensyn til sampling skal jeg bruge?

hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-03-07 11:50

Ja du samler på "originaler"

Har den cd ikke et nummer, så jeg evt. kan bestille og købe den!?, da jeg også samler på "originaler"

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-07 11:57

Jeg tror ikke du kan købe den.
Den hedder "De bedste Danske Evergreens 1945-1954" 2 stk CDér.
Den er købt ved Egmont Music Club og er lavet i samarbejde med Polygram Records.
Jeg mener kun der er lavet et begrænset oplag.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : jepser30

Dato : 17-03-07 18:16

Tak for svaret hawaii7.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 07-07-07 22:04

Den originale indspilning er genudgivet på cd af flere forlag. Jeg ved, at den bl.a. findes i en serie med " Kai Normann Andersen - De bedste", vol. 3. (plademærke Danica) - men også i en serie "Danslk filmmusik + danske sange" vol. 1 (plademærke White Puma). Bodil Kjer indsag den dengang på plademærket TONO.