/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pernille Rosenkrantz-Theil
Fra : Nanabanana
Vist : 857 gange
50 point
Dato : 16-03-07 20:59

Nu er jeg lige fyldt 18 år, dvs. at jeg kan stemme, og så "forlader" hun mig bare! Havde ellers regnet med, at hun ville stille op til næste valg, men så smutter hun i stedet for.
Hvem, tror I, vil stille op så?
Og hvad mener I om det?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-07 21:02

Så må du undersøge om efterfølgeren er lige så god, som du regner med at Pernille er.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 16-03-07 21:14

eller stem på pia kjærsgård,,,

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-03-07 21:25

Haha, hun er lige så slem som Ruth Evensen... Eller hvad den kvinde (desværre) dog hedder...

Men altså, Molekyle... Kunne du ikke være den nye Pernille?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-07 21:42

Molo kan jo ikke stille op i stedet for Pernille. Så skulle han jo skifte parti. Han holder stadig fast i håndtasken

Tænk at Pernille har valgt sit eget privatliv fremfor en status i medierne.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-03-07 21:55

Under alle omstændigheder ville pernille skulle have den obligatoriske pause fra folketinget nu, så du kunne ikke stemme på hende alligevel

Desuden - var du enig med hende i hendes politik, ja, så var du jo enig med Enhedslisten. Og er du hundrede på, at det er deres politik, du går ind for, så er personen måske mindre vigtig. Du kan jo bare vælge at stemme på listen i stedet for en konkret person.
Det gælder jo for de fleste af os, at "pingerne" inden for diverse partier jo sjældent er i vores valgkreds alligevel.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-03-07 22:12

Måske skulle du i det hele taget sætte dig lidt mere ind i det inden du sætter dit kryds

Citat
Haha, hun er lige så slem som Ruth Evensen... Eller hvad den kvinde (desværre) dog hedder...

Ruth Evensen er ikke politiker og kan derfor ikke rigtig sammenlignes med hverken Pia, pernille eller nogen som helst anden da hun ikke stiller op til noget valg.

Men spørg dig selv, HVORFOR ville du stemme på Pernille, og så find en med samme kvaliteter, det burde ikke være svært at finde en forvokset hippie med urealistiske forventninger og en alt for flabet tilgang

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 16-03-07 22:25

@ vaxen

Citat
Under alle omstændigheder ville pernille skulle have den obligatoriske pause fra folketinget nu, så du kunne ikke stemme på hende alligevel

Hun udtalte nu, at hun ellers var sikret en valgperiode mere. ( vel pga hendes orlov)

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 16-03-07 22:39

Nu er du kun 18 år og der er to (2) år til næste folketingsvalg.

På dette tidspunkt vil du (forhåbentlig og gud bedre det) været blevet lidt klogere.

Når du er blevet 30 vil du være moden til De Raidkale.....og senere vil du langt om længe havne hos Venstre.

I mellemtiden må du klare dig med de roterende kvindelige EL-medlemmeer som pisker rundt om byggetomtem Jagtvej 69 og i medierne.
...se opslagene

Ziggy99

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-03-07 22:44

Kortoververden: Hvad mener du dog med det?
Jeg ved 100 %, hvad jeg går ind for???!!!??? Og jeg ved, at jeg ikke deler mening med Pia-pigen. Og det med Ruth Evensen var mere fordi, vi (nogle af os) lige har haft en diskussion om Ungdomshuset. (Kan godt lide "røde tråde!")
Mit emne om Pernille var mere et spørgsmål om, hvad I mener om det, end et "Åh nej, nu ved jeg slet ikke, hvem jeg så skal stemme på!" Ligesom at det var ment lidt for sjov - det med, at hun "forlader" mig. Hun forlader jo ikke mig, men jeg ærgrer mig, fordi hun er en af dem, der har fået Enhedslisten frem. Hun er fuld af power.
Men ja, jeg har skam sat mig ind i de forskellige partier, og jeg vælger det idealistiske frem for det materialistiske. Jeg er grøn, set ud fra Mini-RISC-modellen. Og ja, jeg har stadig tænkt mig at stemme Ø til næste vælg, på trods af at Pernille smutter.

Ok?

Men, er jeg den eneste, som ærgrer mig?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-03-07 22:46

ziggy99: Hvad filan... Det var dog det mest mærkelige, en person kan sige. Hvor gammel mon du er?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-03-07 22:48

Som 15-årig var jeg ved at melde mig ind i Radikal Ungdom.

Nu modtager jeg "rød grønne linjer."

Jeg er ikke Karen Jespersen!

(Er du 8 år Ziggy99? Eller tror du, at jeg kommer ud for en hjernevaskning?)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-07 23:07

Nanbanana du er stødt på nogle brugere, der slet ikke har set at emnet er smalltalk, ikke at jeg persolig bryder mig ret meget om samme Pernille jeg er mere til Christine Antorini hvis små snakken skal være om kvindelige politikere God weekend

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-03-07 23:30

Tak o.v.n.! :)

Gad vide hvem hun er? Christine Antorini

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-03-07 23:35

Ziggy99: Man lærer om politik helt ned i 6. klasse. Det er 5 klasser siden for mit vedkommende. Så selv om jeg er 18, har jeg vidst i langt tid, at højrefløjen ligger langt fra min verden...

Men godnat, nu vil jeg sove, så jeg kan komme på arbejde i morgen! Og tjene mine penge. Så jeg kan leve :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-07 23:51

Citat
Gad vide hvem hun er? Christine Antorini
: http://da.wikipedia.org/wiki/Christine_Antorini
http://www.antorini.dk/

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-03-07 00:11

Gonat Nanabanana ...og ha´dine våde drømme om Pernille, for hun er da en wonderful skabning.

Rød Ungdom og AFA er svaret på dit spørgsmål, for der kommer altid en(sporvogn) hollendervogn en pige forbi

Citat
Man lærer om politik helt ned i 6. klasse. Det er 5 klasser siden for mit vedkommende. Så selv om jeg er 18, har jeg vidst i langt tid, at højrefløjen ligger langt fra min verden...

Hils din lærere...de har gjort deres arbejde så godt de kunne og skabt en susseshistorie..velkommen i de voksnes rækker

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-03-07 03:49

Jeg begræder ikke "damens" farvel

Måske er det fordi jeg er vokset fra, at kan se det fede i, at kaste med høns i Folketingssalen, og invitere aktivister fra Globale Rødder til at kaste med maling på landest statsminister og udenrigsminister!

I hvert fald synes jeg hun er en kæmpe nar, som medierne grænsende til det ukritiske har belønnet med overstrømmende positiv omtale, siden hun medte sit farvel.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 17-03-07 14:41

Udover at have en særpræget hårmode, har hun vel ikke bedraget med noget som helst. Så Jeg er enig med creamypigen

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 17-03-07 23:42

Enig med de to foregående skrivere, men sådan er det altid når nogen går eller ligefrem tager sig den frihed at dø.
Så er der ikke noget der for godt,at sige.

Men hvad har hun f.eks. gjort for de hjemløse? For de enlige mødre? For de gamle? For Børnene.? Eller for de lesbiske og alle bøsserne??For slet ikke at glemme de Prostiuerede?Kort sagt hvad har hun egentlig gjort?Ja jeg spør' bare. Mvh. B&S

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 17-03-07 23:44

åha! og gelmte jeg lige Hvad med meljøet? Å'hvad har hun så lige gjort for det? B&S

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 18-03-07 11:28

Ja, hun er en vild én!

Allerede før valget til Folketinget var hun en omstridt person, der tit blev udsat for kritik - ikke kun udefra, men også internt i Enhedslisten. Det skyldtes især hendes åbne støtte til udenomsparlamentariske aktioner, som da hun selv i midten af 90'erne slap høns løs i Folketinget. Nogle år senere åbnede hun dørene, for at aktivister kunne gennemføre en pressekonference på Christiansborg, efter at de havde revet hegnet ned omkring Sandholmlejren i protest mod den danske flygtningepolitik. I marts 2003 forsvarede hun aktivister, der havde overhældt statsminister Anders Fogh Rasmussen og udenrigsminister Per Stig Møller med rød økologisk maling: «Når man vil smide bomber i hovederne på folk i Irak, så er det mindste, man kan forvente, en reaktion, som den vi har set i dag. Jeg var ikke selv klar over, at de stod som mine gæster, men jeg synes, at aktionen er sjov», udtalte hun til Berlingske Tidende og fortsatte: «Det kunne ligeså godt have været mig selv». Bemærkninger der førte til skarp intern kritik, men lige så mange støtteerklæringer. Med 60-70% af danskerne der var imod dansk krigsdeltagelse, vandt både aktionen og støtten genklang mange steder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-03-07 12:52

Så du havde tænkt dig at stemme på Pernille, blot fordi hun er vild, og fordi hun synes det er fedt at lave en hjernedød aktion på Christiansborg?!

Sorry nanna, men at Pernille selv har kastet med høns, og fnisende skolepigeagtigt ser til, at landets statsminister får en gang rød maling af sine venner i en dyt båt aktion, har ikke en skid at gøre med seriøs politik. Det er ren og skær provokation og et tegn på, at man er en forvokset rebelsk bums.

Og i øvrigt ændrede Pernille jo forklaring vedrørende den hjernedøde aktion. Men selvfølgelig først EFTER at et vidne berettede, at hun 5 minutter før aktionen, var blevet set tale med de to gerningsmænd på Christiansborg. Måske du skal spørge dig selv om, hvorfor hun i den forbindelse slet ikke havde bemærket sit eget navn på deres gæstekort.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 18-03-07 18:26

Nej creamygirl, så dum er jeg (desværre for dig) ikke.
Jeg prøvede blot at se det fra jeres side af. altså, alt det I sagde, hvilket jeg også synes er vildt, at hun har gjort. hvis du forstår? det var ikke for at støtte lige præcis DET!

Dog bed jeg mærke i dette: "Med 60-70% af danskerne der var imod dansk krigsdeltagelse, vandt både aktionen og støtten genklang mange steder" og kunne ikke lade være med at gøre skriften fed.

Men Pernille kæmper de unges ret og dem, som har mindst at skulle have sagt her i samfundet.

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-04-07 18:18

Tak for svaret e.c. ja... ved ikke, hvad jeg skal sige... men 50 point kan man vel altid bruge? jeg tror egentlig, at jeg måske vil stemme på SF...