/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
arabisk øhh???
Fra : ulf112
Vist : 709 gange
60 point
Dato : 12-03-07 21:49

Hey derude.

Jeg har fundet tænkt på, at jeg gerne ville lære lidt "ferie-arabisk". Sådan som man kan lære det fra en cd eller lignende. Bare for at se min grønthandlers ansigt, når jeg bestiller mine rosenkål på hans modersmål ;). og så var det jeg gerne ville vide, hvordan er det lige det fungere med arabisk. Er det et sprog, som alle fra arabiske lande som iran irak percien osv. kan forstå, lidt ligsom vi danskere kan forstå svensk og norsk og omvendt. Eller er det noget, kun nogle kan forstå. Eller et sprog som man i de arabiske lande lære i skolen?

håber der er nogle kloge hovder eller moske arabere der kan besvare mit spørgsmål.... men spørgsmålet er jo kan du?

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 12-03-07 22:34

Du må være ualmindelig alene eller dum.
Alternativet er at du mangler integration.
Vær glad for at jeg ike er voldelig.:)
mvh halvdum
ps. Så havde jeg tvunget dig ;)
Ps Ps jeg har selv spørgsmål til "pointhungrende", imorgen.
Jeg er ("genforelsket" ) fjollet,så der skulle være noget at hente.
;) ;)
mvh halvdum

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 12-03-07 22:38

Du må være ualmindelig alene, eller dum.
Alternativet er at du mangler integration.
Vær glad for at jeg ike er voldelig.:)
mvh halvdum
ps. Så havde jeg tvunget dig ;)
Ps Ps jeg har selv spørgsmål til "pointhungrende", imorgen.
Og så er jeg ("genforelsket" ) fjollet.
Så der skulle være noget at hente.
;) ;)
mvh halvdum

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 12-03-07 23:06

kære "halvdum"

Øhh jah.... Hvad mente du lige med det. Nej ved du hvad, lad enli være med at svare på det. Jeg tror ikke at det var et forsøg på at besvare mit spørgsmål, og ydermere tror jeg ikke det var vendeligt ment, og jeg har ikke brug for din vurdering af mit spørgsmål. Men mere et svar.

Jeg ved ikke om jeg er dum, men det må vel være op til tilskueren at bedømme, så den har jeg ingen kommentare på.
Med hensyn til din udtaelse, om at jeg mangler integration. Vil jeg sige at jeg vel enli er så dansk, som man skal være. Ligsom resten af min familie (bortset fra dem af dem der er flyttet til syden for at slippe for stresset i hverdagen :P)
Du pointere også at, jeg bør være glad for at du ikke er voldelig, og det er jeg skam også. Men når det er sagt, skal det lige tilføjes, at det mere er på vegne af dine fysiske omgivelser. Da jeg og alle andre du komunikere med over kandu.dk, ikke kan spores af dig (uden du har kendelse), og derfor intet har at frygte for dine eventuelle udskejelser.

det var lige feedback, af det jeg lige umedlbart kunne tyde af din besked.

Jeg vil foresten bede dig, om ikke at kommentere mere på denne her post. med mindre du har et svar på mit oprindelige spørgsmål, eller at jeg har tydet din besked forkert.

Jeg vil ikke blackliste dig, simpelthend fordi det er spild af tid.

Hav en fortsat god dag.

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 13-03-07 02:19

Ok det var ikke for at genere dig.
(jeg mente bare at se en knap på siden du henviste til, hvor der stod dansk.
Den trykkede jeg på men kom da ikke videre. Bare tilbage via henvisningen til at siden er flyttet nuværende addr.)
mvh halvdum

Accepteret svar
Fra : klemme2006

Modtaget 60 point
Dato : 13-03-07 10:16

Arabisk er eet sprog, men med dialekter. Nogle hævder at de som egyptere kan forstå en sauder, andre at de ikke kan. Ligesom nogle estere forstr finsk, andre ikke. Selv forstår jeg nogle svenskere og ikke andre. Det handler nok om sprogøre og om hvor umage man gør sig.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-03-07 11:42

Iranerne taler farhsi. Har så vidt jeg ved intet med arabisk at gøre.

Godkendelse af svar
Fra : ulf112

Dato : 13-03-07 12:37

Tak for svaret klemme2006.

Det gav god mening. Kan du fortelle mig, hvilken lande der formentligt vil kunne forstå arabisk?

Med venlig hilsen Ulf112.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-03-07 12:56

Desværre ikke, mail evt til Carsten Nieburh intituttet eller Akkari. (Ham der fablede om at nogle ville skyde Khader, hvis han blev intergrationsminister). Han har sidet til møde med arabere fra hele mellemøsten.