/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Dine svage sider?
Fra : sælgeren
Vist : 18628 gange
140 point
Dato : 08-03-07 14:14

Jeg hader at være til jobsamtale og at de spørger til hvilke svage sider jeg har.

Er den noget der nogle ideer til hvad jeg skal svare her? Jeg er helt blank og vil gerne være forberedt.

Jeg bliver jo nødt til at komme med noget. Men det kan hurtigt give bagslag.

Alle råd er velkommen..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 14:17

Citat
Er den noget der nogle ideer til hvad jeg skal svare her?

Det er du da den eneste der ved.....

Men skal du være sælger er det nok ikke nogen god ide at sige du rødmer når du lyver....

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 08-03-07 14:27

At jeg bliver irriteret over den type spørgsmål til en jobsamtale.

Jeg bliver nødt til at følge dette spørgsmål. Har præcis ligedan

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 08-03-07 14:38

Du skal fortælle dine svage side - snakker du for meget, er du lidt langsommere vis du ikke har drukke kaffe, går du på wc 14 gange om dagen, er du farveblind.

altså du skal sige dine svage sider, men nogen kan du måske godt udelukkeat fortælle.

Accepteret svar
Fra : Thorendal

Modtaget 150 point
Dato : 08-03-07 14:46

Det gælder om at være smart, når den slag spørgsmål kommer. Og man kan ikke helt give en altid-gældende-liste. Og det kommer nok også an på erhvervsretning.

Jeg trækker gerne nogle af de bløde og sociale- og nødvendige værdier i en virksomhed frem som en "svaghed" (Eks.: Jeg er meget social og kan slet ikke lade være med at tage initiativer eller være med i dem, men nogle gange har jeg svært ved at finde balancen)

Andre gange siger jeg noget, der mere antyder jeg er grundig (EKs.: Jeg er ikke så filosofisk og politisk anlagt, så jeg skal gerne have tingene illustreret for at forstå hvordan tingene relaterer sig til hinanden. På den måde får jeg bedst overblik over situation X)

Og i øvrigt behøver ens liste af standardsvar jo ikke være så lang, for man går jo ikke til helt vildt mange samtaler det samme sted Det er bare vigtigt for virksomheden, at de kan fornemme, at du godt ved, at du ikke er perfekt - til alt

Tja, jeg har sikkert også nogle andre ting, jeg kunne finde på at sige, men det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-03-07 15:25

Da jeg var til ansettelses samtale en gang fik jeg det spørgsmål.Jeg svarede at jeg havede lidt problemer med at sige NEJ.
Jeg fik jobbet.
alimak

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-03-07 15:58

Citat
hvilke svage sider jeg har.

Til det kunne du svare, at denne type spørgsmål er en af mine svage sider.

For når spørgsmålet sætte dine små grå i sving, og du føler en eller anden form for ubehag ved spørgsmålet. - Er det jo netop en af dine svage sider.

Spørgsmålet bør du se positivt på og vende det 180. grader.
Spørgeren vil måske se din reaktion - på en uventet situation - og så skal du som sælger gribe den - og bruge den.

Held og lykke

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-03-07 17:03

Et ungt menneske, der er ude at søge arbejde, må kunne tillade sig at nævne den største af de svage sider, Nemlig jeg har så lidt erfaring endnu; Men jeg er sikker på det vil hurtigt rette sig, når jeg bliver ansat i en alsidig virsomhed som jeres!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-03-07 17:33

Lyder underligt, ingen har da spurgt mig om mine svage side.
De vil hellere høre om mine fantastiske evner.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 08-03-07 18:14

Jeg har et standardsvar på det spørgsmål: "Jeg kan godt være lidt stædig. Til gengæld giver jeg ikke så let op". Spørgeren ser som regel meget tilfreds ud med det svar.

Kommentar
Fra : dkpdkp

Dato : 09-03-07 16:08

Sjovt nok, jeg har altid hørt, at det var den største og fineste kvalitet (styrke) man kunne have, nemlig at kunne erkende sine svagheder, så kan andre regne med at man ikke er en opblæst nar.
Nå, men nu var det ikke styrker det handlede om, men svagheder! er det mon en af dem der gør, at du ikke kan få øje på dem. Held og lykke med din søgen, men det bedste sted at søge, er i dit hjerte det lyver aldrig, så er det om du kan lide svarret.

Godkendelse af svar
Fra : sælgeren

Dato : 12-03-07 01:01

Tak for svaret Thorendal.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 15-02-10 20:28

Super fora.