/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Std.dok./skabelon i MS Works
Fra : hovhow
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 07-03-07 21:57

Kan man oprette et dokument eller skabelon i Works, så curseren altid automatisk lander et bestemt sted i dokumentet når man åbner det? Fx. 20 linieskift nede på siden?

Hvis man fx. har brevpapir med brevhoved i printeren, og gerne vil have sig en brevskabelon eller brevstandard, og gerne vil slippe for hver gang, at skulle trykke 20 gange på enter for at komme så langt ned på siden så man ikke skriver oven i brevhovedet.

I Word ville man jo bare lave en macro til formålet, men har Works en lignende facilitet?

PFT
HowHov

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-03-07 22:03

Kan du ikke bare ændre på topmargenen i din skabelon, så "siden" først starter 20 tastetryk længere nede?

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 07-03-07 22:10

--> justuniverse

Tak for dit svar! Det ville selvfølgelig være en løsning. Problemet er at jeg spørger lidt i blinde, da jeg ikke rigtig kender Works særlig godt (jeg spørger for en anden), så jeg har brug for at vide hvor man ændrer margener, så jeg kan hjælpe ham. Ved du også det?

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-07 22:15

Desværre. Jeg har ikke selv Works...

Men et kvalificeret gæt er, at han skal klikke på menuen "Filer" og gå ind i "Sideopsætning". Der vil det fremgå, hvordan de 4 margener er... Så ændres topmargenen til f.eks. 10 cm. (eller hvad der nu svarer til brevhovedet).

Mit gæt er så, at man kan vælge "Gem som" og der få mulighed for at gemme dokumentet som en dokumentskabelon.

Held og lykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 09:19

Det er fuldstændig som i Word....

Du ændrer bare topmargin i sideopsætning og gemmer siden som skabelon til senere brug....

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 08-03-07 23:55

Tak til justuniverse for udførligt svar - vi har testet, og det var helt perfekt!