/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
sko
Fra : snusi
Vist : 620 gange
150 point
Dato : 07-03-07 19:05

Min pomeranian, Fie har været så uheldig at skære sig i trædepuden. Hun er blevet syet og har det fint igen men vi har et problem når vi skal ud at gå. Uanset hvad jeg giver hende på den pote som jo har forbinding på, så falder det af. Forbindingen må jo ikke blive våd, derfor tænkte jeg på en "sko" til hende, men synes dem jeg har set på nettet er meget store og Fie har jo kun en lille pote
Nogen der har en idè til os

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-07 19:08

Det er godt nok ikke nemt, man kan du ikke komme en tilklippet plasticpose udenom forbindingen,

nu hvor det ikke er glat længere, glider hunden ikke med posen.

Rigtig god bedring med hunden

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 07-03-07 19:16

Det har vi prøvet, den glider også af og desuden er en pose ikke særlig holdbar, der går hul på den bare når Fie går.
Jeg har endda givet hende babysok på ovenpå posen for at se om den kunne holde lidt på det hele, men det faldt også af

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-07 19:26

Den med pose og babysok, lyder ellers go', kan du ikke købe noget velcro og binde udenpå sokken??

dvs du kan ikke binde velcro, men måske du kan få sokken hevet op over velcroen og så bukken rundt om??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 160 point
Dato : 07-03-07 19:28

Hvis såret er ved at være lukket, så spørg dyrlægen om du må bruge Compeed flydende plaster??

Det er meget effektivt og holder også selv om det bliver vådt i en kortere periode

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 07-03-07 19:51

det er nok svært at få hundesko i den lille størrelse. hvis det findes skal det sikkert være noget der er lavet til formålet, altså noget du skal have i en dyrehandel eller hos dyrlægen.
Et alternativt forslag kunne være en dukkesok med sko, jeg ved ikke om det findes mere , men jeg kan huske mine dukker -35 år tilbage - have strømper hvor skoen var "svejset" på.
mvh estrid

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 07-03-07 19:58

Jeg kiggede lige på hvad netbutikkerne havde. Der findes flere modeller hundesko helt ned til str. xx-small og til katte hos loppetjansen.dk
mvh estrid

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 07-03-07 20:08

Tak for svaret Nordsted1.

Det lyder som en god ide. Jeg vil spørge i morgen når hun skal til kontrol

snusi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-07 20:12

Jeg vil da håbe dyrlægen siger god for det, for det er da nemt at bruge.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-03-07 20:28

Når jeg har haft hundepotesår, så har jeg taget en tennissok udenpå plasticposen. Sokken har jeg fæstnet ved hjælp af en bukseelastik som er blevet gjort fast i to huller i kanten af sokken og så er den trukket op over skulderen og halsen. Det holder sokken oppe. Men det går jo kun med forpotesår. Og DU vil jo selvfølgelig være nødt til at bruge babysokker...
Er det for- eller bagpote?

Fingrene på en engangshandske er vel ikke store nok til at kunne komme på? De er jo elastiske, og billige så man kan tage en ny finger til hver gåtur. Hvis du taper den fast i kanten bliver den måske hængende. Evt. kunne du klippe pelsen helt kort der hvor tapen skal hæfte fast.. Det vokser jo ud igen..

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 07-03-07 21:10

Prøv at spørge din dyrlæge, om han ikke har sko til låns eller køb. Ofte har dyrlægerne sådanne ting så de kan hjælpe deres patienter. Husk bare at hun kun har skoen på når hun er ude, indendørs skal hun have bare forbinding så poten ikke bliver fugtig indefra. Det er også derfor at dyrlægen ikke udleverer sko som en selvfølge. Går hunden altid med skoen på vil poten blive fugtig indenfra og såret vil gå i opløsning og gå op i syningen.

Kommentar
Fra : HHdoggi-Design

Dato : 14-03-07 10:32

Du kan købe sko på www.Trendsales.dk SSSSSSSSSS
jeg sælger dem selv derinde