/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Linje i Word vil ikke fjernes?
Fra : cristian2
Vist : 3581 gange
50 point
Dato : 03-03-07 15:04

Jeg har lave en linje tværs over siden i MS Office Word 2003 ved at taste tre gange med mellemrumstasten. Jeg plejer at fjerne dem igen vha. ”Formater” – ”Kanter og skygger” efter at have markeret linjen. Men det lykkes ikke længere. Jeg har også prøvet at markere – højreklikke og vælge ”Klip” uden at det fjerner den.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan fjerne linjen?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 03-03-07 15:09

Maker din understregning og klik på understregnings iconet, et u med en strej under.

K_M_S

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 03-03-07 15:31

Kære Christian2,
Min Word laver nøjagtig det samme. Møgirriterende. Men jeg har vænnet mig til at løse problemet ved. at når jeg har trykket ---, og der i kommer den lange streg efter tryk på Enter, ja så trykker jeg blot en gang på backspace, så forsvinder den lange linie og de tre små streger står, hvor de skal.
---
Men hvad jeg - og sikkert også du og andre gerne vil vide er, hvordan man får word til at holde op med det pjat.
Jeg har så mange point, at jeg godt vil give 500 til den, der kan svare på det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-03-07 15:54

Jeg tænker umiddelbart på knappen i værktøjslinien 'Formatering', hvor man kan sætte streger til og fra.

Prøv at sætte curseren ovenpå linien, klik på pilen i højre side af knappen og klik på bundstregen eller curseren under og klik på 'over'stregen.

Det' sqtte til at forklare....

Hanne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 16:18

Start word - Gå i hjælp - indskriv Formatere bindestreger automatisk som korte og lange tankestreger.
Citat
Formatere bindestreger automatisk som korte og lange tankestreger
Hvis du indtaster et mellemrum og en eller to bindestreger midt i teksten, indsættes der automatisk en kort tankestreg ( – ). Hvis du indtaster to bindestreger uden et mellemrum foran bindestregerne, indsættes der en lang tankestreg ( — ).

Benyt en af følgende fremgangsmåder for at oprette tankestregerne under eller efter skrivning:

Formatere tankestreger under skrivning

Klik på Indstillinger for Autokorrektur i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Autoformat under skrivning.
Marker afkrydsningsfeltet Bindestreger (--) med tankestreg (—).
"Se side 3 - 10" bliver f.eks. til "Se side 3 – 10".

Formatere tankestreger efter skrivning

Klik på Indstillinger for Autokorrektur i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Autoformat.
Marker afkrydsningsfeltet Bindestreger (--) med tankestreg (—).
For eksempel bliver "Mange fyrretræsarter -- f.eks. ponderosa -- vokser her" til "Mange fyrretræsarter — f.eks. ponderosa — vokser her".

Bemærk! Du kan fortryde formateringen eller slå indstillingerne til eller fra ved at klikke på en indstilling på knappen Indstillinger for Autokorrektur . Knappen vises først som en lille, blå boks, når musemarkøren befinder sig i nærheden af tekst, der er formateret automatisk, og ændres derefter til et knapikon, når du peger på den.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 16:21

For at gøre en lang historie kort, så lav den omtalte streng - stil pilen/musen på stregen og...
Bemærk! Du kan fortryde formateringen eller slå indstillingerne til eller fra ved at klikke på en indstilling på knappen Indstillinger for Autokorrektur . Knappen vises først som en lille, blå boks, når musemarkøren befinder sig i nærheden af tekst, der er formateret automatisk, og ændres derefter til et knapikon, når du peger på den.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-03-07 16:27

Er det tankestreger, vi 'taler' om

Er det ikke en hel streg tværs over siden?

Jeg er ikke helt med på 'tre gange med mellemrumstasten'.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 16:39

Camillamoster... det fungere på samme måde (har lige tjekket)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 16:41

Stil dig på stregen, lav den ved at indskrive ---- og tryk på Enter
Når du står på stregen, fremkommer en lille boks med et lyn i ude til venstre ved stregen.
Klik på denne boks, vælg:
Stop automatisk oprettelse af kantlinjer

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-03-07 16:44

Kopier indholdet over i Notesbook og tilbage i et nyt dokument.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 16:45

Evt. klik på boksen og vælg Styring af indstillinger for Autokorrektur
Her har du et hav af valgmuligheder

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 16:46

disken... frem og tilbage er dobbelt så langt, så hvorfor ikke selv ordne/styte Autokorrektur i Word

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-03-07 16:53

Fordi______ den streg ikke altid kan fjernes, med den GODE vilje.

Har døjet med problemet selv, og opgav.

Jeg ved ikke om problemet er blevet løst senere hen Ofiice 2003

Men i 2002 opgav jeg.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 03-03-07 17:04

CLAN har fat i noget af det rigtige.

Gå ind i "Indstillinger for Autokorrektur" i menuen "Funktioner", og klik derefter på fanen "Autoformat under skrivning". Under "Anvend under skrivning" fjernes markeringen ved "Kantlinjer". Så skulle problemet være løst. (Dette er den lange måde at komme ind til indstillingerne på - som CLAN skriver, kan man også gøre det ved at klikke på det lyn, der kommer op, når stregen er lavet)

Hvis man gerne vil have muligheden for at lave sådan en streg, skal man naturligvis ikke gøre ovenstående. Man kan i stedet klikke Fortryd (eller ctrl+z), når stregen er lavet - derved kommer kun de tre bindestreger.

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 03-03-07 17:06

...hvis stregen ER lavet, og simpelthen IKKE KAN slettes, så må man nok ty til disken's svar. Men det undrer mig da, hvis det ikke skulle være muligt at slette stregen.

Simon

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-03-07 17:11

Ellers læg et eller andet ind, før og efter stregen,
og marker det, og slet.
Og håb på at det fjerner stregen.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 03-03-07 17:24

Hej christian2
Nu har jeg fundet ud af det. Jeg har office 2000, og der kommer hverken lyn eller andet. Som sagt forsvinder den lange streg ved klik på backspace, men det skal man jo så gøre hver gang.
I Funktioner--->Indstillinger er der ikke noget at gøre - det har jeg forsøgt i månedsvis, men Camillasmoster gav mig den idé at forsøge mig i FORMATER, og se DET hjalp.
Formater--->Indstillinger--->Autoformat under skrivning og fjern så hakket i Rammer. Vupti, nu laver Word ikke længer de dumme streger.
Hurra
Jeg sender de 500 p til mosteren.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 17:58

Uha...
Jamen jeg sidder med Office 2003

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 18:00

ogggggggggggggg det er jo den spørgeren sidder med
Citat
Jeg har lave en linje tværs over siden i MS Office Word 2003

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-03-07 19:48

Nøøøj! Og jeg, som ikke forstod et kuk

Hannemoster

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 19:57

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 04-03-07 10:20

Tak for hjælpen alle sammen!

Jeg har prøvet det hele uden held. Så jeg er nok nødt til at kopiere al tekst inden linjen og al tekst efter over i et andet dokument for at undgå den, om end det er en smule besværligt. Jeg har faktisk haft stor fornøjelse af at lave disse linjer, men er vist nødt til at vænne mig af med det igen, når de kan være så brydsomme at fjerne.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-03-07 10:45

Jeg fik aldrig fattet det med tre gange mellemrumstast for at lave en streg hele vejen over siden???

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-03-07 13:03

Kære moster,
prøv det omvendte med i "Formater-->Indstillinger-->Autoformat" at slå "rammer" til - og lav så tre tankestreger efter hinanden i en worddokument og tryk på enter, så får du den lange streg tværs over siden, som godt nok kan fjernes med et backspace, men som man altså undgår helt ved at fjerne krydset i rammer igen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-03-07 14:57

Hvad er det så med den mellemrumstast, du skrev om i starten?

Det med tankestregerne ved jeg godt, men er 'mellemrumstasten' en smutter?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-03-07 16:17

Øh - det med mellemrumstasten har jeg slet ikke tænkt på. Jeg var sikker på, der mentes tankestregerne. Nok fordi jeg selv havde problemer med dem.
Sikke noget

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 04-03-07 16:22

Det er mig!

Der skulle have stået "3 bindetreger" og ikke "mellemrumstasten".
Beklager!

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-07 18:15

Nå nå!

Kom ække hær!

Man læser vel spørgsmålet, æ ou'?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-03-07 19:15

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 17-04-07 22:57

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-07 08:53

Øhh, jo tak du, men hvad var løsningen på dit problem?

Hanne