/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
mail formular
Fra : NoName7620
Vist : 916 gange
500 point
Dato : 02-03-07 21:11

Er det muligt at kæde denne asp mail sammen med formular, således at den henter "afsender" + "emailafsender" + "besked" og sender en mail til min email og samtidig sender en mail til den email de afgiver i "afsenderemail" indeholdende beskeden som de har sendt således at de kan se om de er korrekte.

Kode
<%
Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "modtager@domæne.dk"
objMail.From = "afsender@ditdomæne.dk"
objMail.Subject = "Testemail med Chili!Mail"
objMail.Body = "Hej Modtager" & vbcrlf & vbcrlf & "Email fra min hjemmeside"
objMail.Host = "mailout.one.com"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 02-03-07 21:51

<%

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "modtager@domæne.dk" 'HUSK AT SÆTTE DIN MAIL IND HER
objMail.Cc = request.form("emailafsender")
objMail.From = "afsender@ditdomæne.dk"
objMail.Subject = "Mail til dig fra" & request.form("afsender")
objMail.Body = request.form("besked")
objMail.Host = "mailout.one.com" 'HUSK AT SÆTTE DIN MAILSERVER ind her
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

formularen skal så indeholde flg. felter:

<form name"mail" action="mailscript.asp" method="post">
Navn:<input type="text" name="afsender">
E-mail:<input type="text" name="emailafsender">
Besked:<input type="text" name="besked">
<input type"submit" value="Send">

Mvh

sMorch
</form>

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 02-03-07 21:52

http://www.html.dk/scripts/asp/00002/

Her kan du læse mere - Hvis du vil viiiide mere

mvh

sMorch

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 02-03-07 22:15

Det jeg havde i tankerne var at der blev lavet to forskelige mail f.eks

Den til mig :

Hej noname7620

"emailafsender" har sendt følgende besked er sendt til dig :
(dobbeltlinjeskift)
"besked"
(dobbeltlinjeskift)
Mvh "afsender"

Den til emailsender :

Hej "afsender"
(dobbeltlinjeskift)
Du har sendt følgende besked "besked"
(dobbeltlinjeskift)
Mvh noname7620
(dobbeltlinjeskift)
Er oplysningerne ikke korrekte bedes du hurtigst mulig kontakte os på telefon 00000000

Er dette muligt ? eller skal man sende enslydende mail til min og emailsenders email ???

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 03-03-07 00:04

Ikke nødvendigvis - du kan bare lave scriptet to gange

<%

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = request.form("emailafsender") 'Mail til afsender
objMail.From = "afsender@ditdomæne.dk"
objMail.Subject = "Mail til dig fra" & request.form("afsender")
objMail.Body = "Du har sendt følgende besked:<br><br>" & request.form("besked") & "<br><br>Mvh noname7620<br><br>Er oplysningerne ikke korrekte bedes du hurtigst mulig kontakte os på telefon 00000000 "
objMail.Host = "mailout.one.com" 'HUSK AT SÆTTE DIN MAILSERVER ind her
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

<%

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "modtager@domæne.dk" 'HUSK AT SÆTTE DIN MAIL IND HER
objMail.Cc = request.form("emailafsender")
objMail.From = "afsender@ditdomæne.dk"
objMail.Subject = "Hej noname - der er besked fra " & request.form("afsender")
objMail.Body = request.form("afsender") & "har sendt følgende besked til dig : <br><br>" & request.form("besked") & "<br><br>" & "Mvh" & request.form("afsender")

objMail.Host = "mailout.one.com"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 04-03-07 09:00

Har tilføjet bodyformat for at få dobbeltlinjerne indsat, så den sender godt nok mail til både min og mailadressen der indtastes, men den slutter af med at skrive et lighedstegn til sidst. Hvordan slipper jeg af med den ?

Eksempel
Citat
No Name har sendt følgende besked til dig :

Test af formular 2

Mvh No Name=

Ellers er spørgsmålet jo sådan set besvaret, laver et nyt spørgsmål til at komme videre med formulare, omkring evt. fejlmeddelese og hvad den skal gøre når mail er sendt.

Kode
<%

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "ingennavn@hotmail.com"
objMail.From = "mailrobot@ingennavn@hotmail.com"
objMail.Subject = "Hej noname - der er besked fra " & request.form("afsender")
objMail.BodyFormat="0"
objMail.Body = request.form("afsender") & " har sendt følgende besked til dig : <br><br>" & request.form("besked") & "<br><br>" & "Mvh " & request.form("afsender")

objMail.Host = "mailout.one.com"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

<%

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = request.form("emailafsender")
objMail.From = "mailrobot@ingennavn@hotmail.com"
objMail.Subject = "Hej noname - der er besked fra " & request.form("afsender")
objMail.BodyFormat="0"
objMail.Body = request.form("afsender") & " har sendt følgende besked til os : <br><br>" & request.form("besked") & "<br><br>" & "Mvh noname7620"

objMail.Host = "mailout.one.com"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 500 point
Dato : 04-03-07 14:08

Det må så være i den mail til dig ?

I så fald skal jeg se koden til mailformularen, da det må være i den at fejlen er.

Mvh

sMorch

Godkendelse af svar
Fra : NoName7620

Dato : 13-03-07 18:48

Prøvede at kontakte B-one support, men de kunne heller ikke give mig en løsning. Har nu rodet med det i et par dage og mener at løsningen er dette, uden bodyformat men med & cbcrlf & cbcrlf

Kode
<%

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "ingennavn@hotmail.com"
objMail.From = "mailrobot@hotmail.com"
objMail.Subject = "Hej noname - der er besked fra " & request.form("afsender")
objMail.Body = request.form("afsender") & " har sendt følgende besked til dig : " & vbcrlf & vbcrlf & request.form("besked") & vbcrlf & vbcrlf & "Mvh " & request.form("afsender") & vbcrlf & vbcrlf

objMail.Host = "mailout.one.com"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

<%

Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = request.form("emailafsender")
objMail.From = "mailrobot@hotmail.com"
objMail.Subject = "Hej noname - der er besked fra " & request.form("afsender")
objMail.Body = request.form("afsender") & " har sendt følgende besked : " & vbcrlf & vbcrlf & request.form("besked") & vbcrlf & vbcrlf & "Mvh noname7620" & vbcrlf & vbcrlf

objMail.Host = "mailout.one.com"
objMail.Send
response.redirect "http://www.lemvig.info"
Set objMail = Nothing
%>

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 13-03-07 18:50

Glemte lige at sige mange tak for hjælpen, da du jo ledte mig lidt på vej