/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Forbinde 2 computere
Fra : tararam
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 02-03-07 07:13

Hvad er den bedste måde at forbinde 2 computere. Min søn vil jo gerne på nettet også, men jer frygter at det måske gør min egn forbindelse langsommere. Jeg har 2000ned/512op. Vil en trådløs virke, når der er 8 mtr til hans computer og nogle mure imellem, eller can man via en switchbox måske trække en ledning ind til den anden computer.
Skal der laves om på min egen router adsl installation hvis jeg køber en trådløs. Jeg er tilsluttet via en Zyxel router.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 02-03-07 07:19

Hej med dig
Trådløs virker fint med en SMC trådløs USB stick. Jeg har en pc på 1st sal od anden på stuen. Afstand fra router er ca 20 meter. Begge Pcer virker fint med den trådløs forb. Jeg vil gerne anbf dig at køb en SMC usb stick til trådløs.
Mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 02-03-07 07:21

Du skal køb en Trådløs router til usb stick som skal tilslut til din Zyxel router . Jeg har router top com og den virker super godt med smc stick.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-07 16:29

Man kan altid blive anbefalet at bruge en formue på ekstra udstyr!
Da du har en router, som sansynligvis har 4 LAN porte, kan du som en begyndelse, trække et kabel fra en af dine LAN porte, til sønnens værelse.
Hermed slipper du billigt over denne forbindelse, og du har en forbindelse der er langt mere sikker og mindre kompliseret. - 20 m cat5 kabel fås til omkring en 50'er.
Så kan du altid overveje om du senere vil udvide dit netværk yderligere.

Under normale forhold, vil du ikke opdage at der er forandringer i hastigheden. Det som dræner din forbindelse er tunge filer som download af film o.a. samt avancerede netværksspil, hvor der spilles med en uden for huset.
Jeg har selv 5 enheder kørende på nettet via en 2 Mbps, uden de store problemer, så det tror jeg ikke du skal være bange for.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 08:00

Jeg holder med severino. Hvis du er i tvivl om hastigheden er det jo en god afprøvning.

Hvis du så accepterer hastigheden, er det efter min mening smartest at købe en ny trådløs router med 4 porte svitch og sætte den til istedet for din eksisterende router. der er jo ingen grund til at have så meget hardware stående på bordet.
Så kan du jo plugge din pc i Lan porten og sønnens pc kører på det trådløse

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 03-03-07 11:28

Kan det passe at min nabo der netop havde købt en ny bærbar, sagde han kunne gå på nettet via en eller andens trådløs router i nærheden. !!!
Kan ejeren af denne trådløse router ikke lave en spærring så andre ikke kan gå på nettet via hans router. Frygter det samme vil ske når jeg får router

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 11:40

Det kan sagtens passe hvis det netværk han logger på ikke er krupteret.
Det er heldigvis meget nemt at gøre via den indbyggede guide i routeren.

Hvis du er meget usikker på dette, kommer du bare igen når du har købt din router, og fortæller os hvad for en model du har købt, så skal vi nok hjælpe dig igennem. Der er også altis fint beskrevet i manualen.

Hvis du også mangler hjælp til at vælge routerm,odel, siger du bare til. Jeg vil anbefale en fra Linksys.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 11:44
Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-03-07 12:51

Jo han kan sagtens gå på nettet via en nabo's trådløse forbindelse, dersom han ikke på nogen måde har sikret sit eget netværk.
Det er blot et enkelt bevis for at han er en af mange, som ikke sikre sit netværk mod indtrængen og misbrug.
Skal man op og køre med trådløs forbindelse, så bør man også sætte sig ind i hvordan man sikre sit netværk mod denne slags.
Men uanset hvor meget man råber og skriger op om sikkerhed, så vil der altid være en vis procentdel af trådløse netværker, der er så hullet som en si.
Denne problematik har været vendt og drejet umådelig mange gange her på KANDU og mange andre fora'er; og der er stadig nogen som aldrig lære det.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 21:13

Tak for svaret severino.