/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Dansk bredbånd og tilkobling a
Fra : lise84
Vist : 1901 gange
193 point
Dato : 27-02-07 21:22

Jeg har virkelig brug for noget hjælp.
Jeg har en internetforbindelse hos dansk bredbånd og har for nyligt lige købt en trådløs skype-telefon som kører direkte på bredbåndet (Dual Phone 3088), men når jeg skal koble den på internettet vil den ikke anerkende telefonen.

Det skal lige siges at jeg har prøvet at tilkoble telefonen med en switch (ved hverken hvilken mærke eller model det var, da det var en min far havde liggende.)
Men indtil nu har jeg ikke kunnet få det til at virke - har virkelig prøvet alle mulige måder at forbinde switchen på, men det virker ikke!!!

Jeg kender ikke helt den store forskel på en router eller en switch, men ville lige prøve switchen først, da det var det billigste alternativ.
Skal jeg købe en router?, og er det vigtigst at købe en bestemt, eller er der ikke den store forskel (det skal lige siges at jeg er studerende, så derfor at pengepungen ikke den største...)

Hvis jeg så køber en router, hvordan skal den så sættes til (skal den være koblet som det første fra mit stik i væggen? Eller skal min boks fra dansk bredbånd - som fordeler signalet mellem min pc, og tv´et, være den første )?
Hvilken en router vil virke bedst med internettelefonen? På telefonens hjemmesiden står der at det skal være en "peek2peek friendly" router... Hvad er det ?

Ja jeg ved godt at det er mange spørgsmål, men det er virkeligt fustrende, eftersom jeg lige har brugt godt 1200 kr på telefonen når jeg ikke kan få den til at virke

Mvh lise

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 27-02-07 21:37

Hej Ilse

DU har købt tlf fra Skype
Skype er et program man bruger på pc så jeg tror du skal koble den til din pc så du kører den vej

Hilsen Orpe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-07 22:21

orpe - en skypetelefon er en telefon med indbygget skypeknap

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-02-07 22:53

DUALphone for Skype

DUALphone 3088 for Skype Funktioner Online support Salg af DUALphone Kontakt os

VERDENSNYHED! Skype telefon – ikke behov for pc

Endelig en trådløs Skype telefon, der ikke behøver en pc. Tilslut blot DUALphone basestationen til din bredbåndsforbindelse, så kan du tale gratis med dine Skype venner eller ringe til andre fastnetnumre i hele verden – enten meget billigt via SkypeOut eller som du plejer via dit normale telefonselskab. Den populære Skype brugerflade og det lækre farvedisplay giver dig fremtidens telefon i dag og fremover, da du let og elegant kan downloade ny software direkte fra telefonen.

Telefonen med den gode lydkvalitet er naturligvis trådløs med en rækkevidde på op til 300 meter. Den er nem at installere, nem at bruge og oplagt som konferencetelefon.

Væsentlige karakteristika

• Fritstående trådløs Skype telefon og almindelig telefon i samme enhed

• Ikke behov for pc – DUALphone basestationen sluttes blot direkte til bredbåndsrouter eller modem

• Intuitiv, grafisk Skype brugergrænseflade

• Trådløs telefon, der anvender DECT – Digital Enhanced Cordless Telecommunications

• Gratis internettelefoni via Skype til andre Skype brugere

• SkypeOutTM til eller SkypeInTM fra alle telefonnumre

• Almindelig telefoni via fastnet

Skype - link partners Wireless PHONE Jack
Wireless Technology

Home

Præsentation

FAQ

Produkt omtale
Skype funktioner fra håndsættet

Tekniske specifikationer

Medfølger i boksen
Avanceret brug

User manual

Installation guide

Forum
Online shopping

Distributører
Teknisk support

Salg til private

Salg til forhandlere/Distributører

Er der noget her du kan bruge

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 28-02-07 22:05

nej desværre. jeg har allerede læst det du giver der. jeg har bare brug for at vide hvilken router der ville være den bedre at bruge i dette tilfælde.
mvh lise

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 193 point
Dato : 02-03-07 15:46

Forskellen på en router og en svitch er at routeren selv tildeler op til 253 Ip adresser at efter behov men en svitch er en fordeler der deler de indkomne IP adresser ud til de forskellige pcen.

Du skal helt klart købe en router da får du flest muligheder og jeg ville gå efter en Linksys så er du rimelig sikret. de har en gos installationsguide på dansk.

Routeren skal sidde som den første på strengen og derefter skal pcer og telefoner tilsluttet til routerens Lan udgange. Så skal du lave en opsætning af dn router som fremgår af din manual og du er kørende. På den måde kan du have telefon uden at have en pc tændt.

Godkendelse af svar
Fra : lise84

Dato : 02-03-07 21:02

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 07:09

Velbekomme og held og lykke med projektet. Hvis du bliver i tvivl, så kom igen. Så står vi igen til din rådighed.

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 03-03-07 13:56

ok spørger lige igen...
er denne router ok. Det skal lige siges at jeg har fibernetsforbindelse. det skal lige siges at min forbindelse er en 2/2 Mbit/s.
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=336

eller er der nogle billigere alternativer? (kan se at denne model koster 489 kr ink. porto på edbpriser)

mvh lise

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 14:33

Det er en fin og stabil router som aldrig fejler. Det er en nem og let forståelig installation ´samt Linksys er jo kendt for at lave de bedste manualer.

Den findes dog i en nyere og hurtigere udgave, mén om du kan mærke forskel tvivler jeg på.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205212

Denne model har jeg opstillet hos min søn og med lidt fiflen frem og tilbage samt en firmwareopdatering lykkedes det og den kører fint.