/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
For lidt strøm til grafikkort
Fra : marcussen1
Vist : 646 gange
200 point
Dato : 27-02-07 13:25

Mit barnebarn har problemer med sit grafikkort på denne måde:
Når han spiller World of Warcraft kommer denne besked frem på skærmen:

NVIDIA system sentinel rapporterer, at det NVIDIA-baserede grafikkort ikke modtager nok strøm.

Neden under står der følgende:

Grafikprossoren har nedst ydeevne til et niveau, der sikrer fortsat sikker drift, for at beskytte
hardwaren mod evt. skader, og så der ikke sker systemnedbrud.

Grafikkortet er et NVIDIA Ge Force 6600 GT, og han har spillet World of Warcraft i mindst et halvt uden problemer. Hvis der har været en cd-driver ved købet, kan han ikke finde den.
Jeg har set inde i PC'en, og alle ledninger sidder, som de skal. Hvis jeg skal bruge en driver, hvordan finder jeg så den.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-02-07 13:28

Han/hun har glemt, at montere strømstikket på grafikkortet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-02-07 13:29

Der sidder et molexstik bag på grafikkortet, der skal der sidde et molexstrømstik.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-02-07 14:14

Er er ikke helt klat over, hvad et molexstik er, men stikket på grafikkortet sidder som det skal.
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-02-07 14:17

Jeg må også lige sige, at alt andet tilsyneladende kører som det skal-
Niels

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-02-07 14:34

Et molexstik er et hvidt firebenet strømstik, der skal sidde et kabel bag på grafikkortet.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-02-07 14:55

tjek om det strømstik sidder så det får strøm.

Nogle gange vil de unge have neon lys og alt mulig gejl i computeren.

(Jeg har arbejdet en del med blæsere, og et par gange har jeg glemt at tilslutte det stik som sidder i grafikkortet sammen med selve strømnettet) Bed ham lige om at tjekke det, og hvis det ikke er det, så prøv at be ham bytte rundt på 2 strømstik, så grafikkortet får et andet strømstik
(bare i en periode)

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-02-07 15:23

dayworker24.....
det er en pludselig opstået fejl, der har ikke været neonlys eller andet lignende, og strømstikket har jeg skiftet ud nogle gange uden virkning.
Jeg har PC'en her hjemme hos mig og jeg har lige skiftet grafikkortet ud med et jeg selv havde liggende. Jeg har ikke navn og adgangskode til spillet, så jeg kan ikke starte det ..pinligt... han er i skole endnu. Det kort, jeg har sat i, er et noget billigere kort, men ikke desto mindre kommer beskeden ikke op på skærmen som den gjorde med hans eget kort. Det er måske hans kort, der er noget i vejen med. Da jeg åbnede PC'en for at skifte kort, var der rigtig mange "nullermænd", som jeg fjernede. Det er måske årsagen, kan kortet være brændt af?
Niels

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 200 point
Dato : 27-02-07 15:27

Det er lidt sjovt at det er et 6600 gt det er et magen til min. Jeg har det samme problem, men du kan jo rengøre kortet, og tjekke blæseren. Hvis han kan starte spillet og spille før meddelsen kommer kan jeg ikke forstå det er brændt af. Du kan jo tjekke i everest om alle rammene er der.

Men jeg har haft MANGE problemer magen til dit, og jeg skal altid bare sætte det lidt hårdere i.
Hvad mærke er det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-02-07 15:28

For lidt strøm kan kun skyldes manglende strømstik, eller en PSU der ikke mere giver, hvad den skal.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-02-07 15:40

På kortet står der foruden GeForce 6600GT CLUB 3D.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-02-07 15:42

hehe det er det samme som mt. men det jeg kan sige til dig er at du skal presse strømstikket helt ind. (alligevel det sidder i skal det HELT ind)

har det samme problem. Og det er ikke altid jeg har rørt ved kortet at det sker

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 27-02-07 15:57

Nu har jeg sat det "syge" kort tilbage, og efter ca 10 min. kom advarslen ikke endnu, det plejer kun at tage ca 1 min.. Når jeg har fået fat på navn og adg.kode vender jeg tilbage.
Niels

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-02-07 16:02

ok helt iorden glæder mig til at høre om det hjælper

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 27-02-07 17:49

Tak for svaret dayworker24.
Jeg fik koderne for ca 1 ½ time siden, og den har kørt upåklageligt siden. Så det har kort og godt været "nullermænd" og lignende, der var årsagen. Hvis det mod forventning skaber sig imorgen, vender jeg tilbage.
Rigtig mange tak for hjælpen, også til Jer andre.
Mvh
Niels