/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
er denne pc god?
Fra : NielsPT
Vist : 520 gange
5 point
Dato : 12-01-03 19:59

er denne pc god??

__________________________________________
CPU: AMD Athlon XP 2000+
CPU-KOELER: CPU-køler Socket A op til 2200+
BUNDKORT: ASRock K7VT2 Socket A
DVD-DREV: 10/40 Samsung DVD
DISKETTE-DREV: Diskettedrev 3,5
GRAFIKKORT: Daytona GF 4 MX440 128 MB m/TV-Out
HARDDISK: 80,0 GB Seagate 7200rpm Fluid
HØJTALER: Jazz M-205A stereo højtalersæt
KABINET: Miditower ATX 6013 Grå
MUS: Cycon Scroll PS2
NETVAERK: 10/100Mbit Net (Onboard)
LYDKORT: 16Bit Lydkort (Onboard)
RAM 168 PINS: 512MB SDRAM 168Pins PC133
TASTATUR: Cycon Multimedia tastatur PS/2
SKÆRM: 19 MAG 0.25DP 3 års garanti
_____________________________________________
Den koster 6100,- er det en fair pris?

Jeg har ikke meget forstand på computere, men er denne ikke i orden?

Skal bruges til:

Behandling af digitale billeder
lidt spil og slov
teksredigering
koble keyboard til osv..
hurtigt internet..

kom med en kommentar ;)

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 15 point
Dato : 12-01-03 20:15

Hej NielsPT;

Umideelbart ligner det jo en tilforladelig "Hjemme PC", og til Internet er den såmænd udemærket, da det der primært vil tælle her er, hvilken type opkobling du har. Selvom du så havde den hurtigste PC man kunne forstille sig, vil den stadig være sløv som et ondt ord, hvis du kørte på en K56 forbindelse - i forhold til, hvis du har xDSL!

Til tekstbehandling står de fleste PCer alligevel og keder sig det meste af tiden, så på den front er der heller ikke problemer af nogen art. Med hensyn til andre "kontor" programmer vil det være det samme.

Når vi ser på spil, så kræver de primært nogen omkring grafik håndtering og der ser det såmænd også helt pænt ud.

Der, hvor den begynder at være "træls" er når du taler om at koble keyboard til! Selvfølgelig vil det ikke være noget problem, men skal du bruge den mere seriøst til musik, så kan du godt begynde at finde dig et noget mere professionelt lydkort. Det der sidder i er ganske udemærket til ringetoner til mobil og spil; men til mere seriøse ting - så er det nærmest noget "skrald".

Du skal gøre op med dig selv, om det er du primært har behov for - og hvad der kan "gives køb på".
Udfra det skal din PC bestykkes. På den måde får du den optimale løsning for dig.

Prismæssigt virker den dog ikke afskrækkende.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 12-01-03 20:26

kan du nævne nogle gode lydkort?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-01-03 20:33

Den ligner et godt køb, men som Smitty skriver, bør du nok se dig om efter et godt lydkort og nogle gode højttalere, eller forbinde din PC med dit Stereoanlæg (stadig med et godt lydkort)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 12-01-03 20:46

Et (meget) godt lydkort kunne f.eks. være Soundblaster Audigy Player, så går du ikke galt i byen...
Det fåes fra 625 kr. og slutter ved ca. 2500-3000 kr. alt efter hvor du køber det.

Mvh dr_scooter

ps. det lyder som en fornuftig maskine

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 12-01-03 21:59

1) Kender ik' lige mobo "ASrock" men det er med kendte Via chipsæt! - Sikkert OK
2) For at gøre det kort kan der kun sættes ? ved lydkort, men - det er on board og et
sådan lydkort koster vel ca. kr. 150,00 det kan slåes fra i bios og du kan sætte et andet i
- næsten ALLE mobo kommer idag med on board lydkort (sådan er det) så man kan
jo nærmest ikke kritisere dette, bare finde ud af om det er nok "TIL MIG"!
3) Mobo kan bruge både SD og DDR ram, men - ikke på samme tid! For at holde dig
inden for budgettet vil jeg foreslå 256MB DDR ram. Det der ram er HELT VILDT
overdrevet (500MB - 2GB) ren FIS og "prestige" for unge menesker. Når jeg så skriver
256MB DDR ram, ja - så er det fordi DDR ram altså ER (nærmeste) fremtid og hurtigere,
vil du absolut senere have mere ram kan du så forøge med SAMME type.