/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvilken entreprise?
Fra : sybil3
Vist : 873 gange
200 point
Dato : 26-02-07 12:18

Hej

Lidt i stil med spørgsmålet fra Michael længere nede vedrørende dampspærre, så er vores leverance omkring gulve også delt i to.

Vi skal til at lægge plankegulve i vores nye hus. Under plankerne skal der være gulvvarme, der skal ligge ovenpå strøerne på forskalningsbrædder.

I vores kontrakt står at plankerne er bygherreleverance, mens undergulvet er entreprenørens. Det er ikke specificeret tydeligere ud.

Gulvvarmen er også bygherreleverance.

Men hvad nu med forskalningsbrædderne som gulvvarmen skal monteres på? Er det entreprenørens eller er det vores?

Venlig hilsen

Michael

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 26-02-07 12:22

Hov - jeg har kopieret spørgsmålet et andet sted fra - glem den første linie med henvisning til Michael og dampspærren

Venlig hilsen Michael

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-02-07 18:07

da forskallingen kun skal bruges i kraft af at der skal gulvvarme, må det afgjort være en bygherreleverance.

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 26-02-07 20:06

Det er lidt sammenrodet, men da i selv har gulvvarmen mener jeg også at brædderne hører med.
Samme som trimare 46.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 26-02-07 21:16

Jeg skal nok formulere mig lidt mere præcist. Som jeg ser det er vores kontrakt lavet efter en "fagopdeling", her ville jeg forvente at strøundergulvet, incl. forskalling var en del af tømrerleverancen.

Hvorunder varmefordelingsplanderne ikke er da de er en del af vvs-leverancen.

Gulve
Beton gulve --- Lev og mont af entreprenøren
Gulvklinker i badeværelser, bryggers, og køkken --- Lev og monteres af BH.
Øvrige trægulvegulve. --- Lev og mont af BH.
Dampspærrer, strøundergulv --- Lev af entreprenøren og mont af BH.
Dinesen Douglas gulvplanker 35*350 mm – Lev og mont af BH

I en tidligere udgave af leverancebeskrivelse er VVS også nævnt, men det er ikke med i den endelige udgave, da det jo ikke er tømmerentreprisen, og heller ikke indgår i kontrakten:

Vvs Opvarmning --- Lev og mont af BH
Varmeforsyning er med Masseoven, solvarmeanlæg og luft-luft varmeventilation, der placeres over soveværelse.
Gulvvarme udføres med Pex-rør i alle rum.
Der skal anvendes varmefordelingsplader
Gulvarme med trådløse termostater

Venlig hilsen
Michael

Accepteret svar
Fra : nakgej

Modtaget 200 point
Dato : 27-02-07 07:57

Hej Micael.
Det lyder som et spændende hus, er den måske bygget af halm?
Du kan måske godt have lidt ret i at de hersens forskallingsbrædder kan høre til undergulvet. Det kommet an på hvad der har været beskrevet inden tilbudsgivning fordi et undergulv inkluderer normalt kun strøer. Hvis der har stået noget om at undergulvet skulle være klargjort for varmefordelingsplader og gulvvarme. Jeg kunne forestille mig at nogle beskrivelser mangler. Jeg tror ikke at du får let ved at få entrepenøren til at levere forskalningsbrædder.
Entrepenøren har jo leveret undergulv når han har leveret dampspærre , strøer og opklodsning.
Held og lykke med dit flotte byggeri og lad dig ikke gå på af en stak forskallingsbrædder.

hvis du skal male se her www.morsmaling.dk

Godkendelse af svar
Fra : sybil3

Dato : 23-04-07 10:42

Tak for svaret nakgej.

Nej, det er ikke noget halmhus. Det er af træ. Og det bliver flot Vi må bare ud og finde nogle billige forskalningsbrædder.

Venlig hilsen Michael

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 24-04-07 17:46

Mange tak.
mvh.
Poul