/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Racen Beauceron ??
Fra : k_m_s
Vist : 1463 gange
200 point
Dato : 26-02-07 12:09

Hej Alle.

Vi er i færd med at finde et nedlagt landbrug og flytte på landet (Nordjylland) og er jo så ude efter en hunderace der passer til os.

Vi er faldet over Beauceron, som vi syntes passer perfekt til os. Er her nogle der har eller kender til den?

Vi ved at den skal motiveres meget og have meget motion og er indstillet på det (og får også tiden til det)

Vi har fået at vide at der kun er 11 registereret hunde i Danmark, HVORFOR?? Er det fordi den er svær at have med at gøre eller bare fordi den er ukendt?

Det er vigtigt at det også er en god vagthund.

Vi er lidt bekymret fordi der står at man skal have STOR erfaring med hunde med den race men det har vi ikke.

Håber der er nogle der kender til Beauceron.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-02-07 12:21

Hejsa, -jeg synes, du skal ringe og snakke med racerepresentanten som du finder her:

http://www.khkg.dk/Khkg/Racer/Beauceron.asp

HVIS du beslutter dig for pågældende race, så skal du være klar over, at du kan blive nødt til at hende hvalpen i Frankrig --eller vente flere år på en hvalp fra en dansk opdrætter.
Danmark er et lille land... Vi har bare ikke en masse hunde af ALLE racer herhjemme.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-02-07 13:40

Vælg en labrador,

Os en meget god hund :D

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-02-07 13:44

Jaah, og jeg kender nogen, der lige har fået lab-hvalpe! SUPER-forældre!

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-02-07 13:46

Meen den flotteste hund er godt nok en Islandsk fårehund/Hyrdehund

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-02-07 13:50

Næ... Den flotteste er en berner sennen...

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-07 15:19

Hvis jeg skulle have sådan en hund, ville jeg ikke hente den i Frankrig. Der står i racebeskrivelsen, at i denne tid er hundene i frankrig i dårlig avlsmæssig stand.

Når der står i racebeskrivelsen, at det er en hund der kræver erfaring, er det ingen spøg og noget andres hunde gør, det gælder også den hund i anskaffer jer. Så lyt efter beskrivelsen af hunden og tag den alvorligt.

Har selv prøvet og skulle af med en hund, fordi jeg ikke tog racebeskrivelsen alvorligt. Det gør ondt, da det var en pragtfuld hund, men placeret hos den forkerte ejer, nemlig mig.

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men der skal være udstilling i Køge
11. marts 2007. DU kunne evt. ringe til racerepresentanten og høre om der kommer Beauceron med på udstillingen og dermed også få en snak med ejerne om hundens adfærd.

Held og lykke til

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-02-07 18:01

Nåh, ja. Det var mere ment som en advarsel om, at der ikke nødvendigvis bliver født hvalpe af racen i Danmark indenfor en overskuelig årrække... Selvfølgelig skal man se sig for...

Jeg har et par gamle udstillingskataloger fra nogle af de store DKK udstillinger. Men selv om det er udstillinger med hver omkring 3000 deltagende hunde, så er der kun tilmeldt én af racen på den ene udstilling, -og 2 på den anden. Og alle tre hunde har svenske ejere og opdrættere...

Hvad er det for en udstilling, der skal være i Køge d. 11., knh15? Jeg kan ikke finde den på DKK's hjemmeside...

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 26-02-07 18:45

Med den beskrivelse af hunden som DKK skriver vil jeg tro det bliver umuglet for jer at købe et eksemplar ved en seriøs opdrætter.
Når folk opdrætter en sådan race og er seriøse, vil jeg helt sikkert også tro de vil undersøge meget grundigt hvad erfaring køberne har med hunde, og ikke minst hvor meget i tidlige har haft hund og trænet.
Det er jo en gang sådan, at nu mere opdrætter spørger og undersøger forhold til kommende hvalpekøbere, nu mere seriøs er deres opdræt også.

Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-02-07 06:46

KHKG
Udstilling i Køge
11. marts 2007

Birgitta, jeg fandt det i det links du selv henviste til.

http://www.khkg.dk/Khkg/Racer/Beauceron.asp

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-02-07 10:54

Vi har også læst at det ikke er godt at hente den i Frankrig.

Min kone har snakket med racerepresentanten i DK.

Sverige har flere opdrættere end Danmark efter hvad vi har fundet ud af.

knh15 tak for oplysning ang. udstilling, den vil vi helt sikkert tage til.

Det er jo nok vores erfaring det hænger lidt med men forhåbentligt kommer den med til Køge så vi kan se og høre lidt mere.

Lad lige spørgsmålet stå åbet lidt hvis der ku komme lidt flere indlæg.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-02-07 14:51

Ja, der var den, tak.
En ok specialudstilling. Der KAN være adskillige Beauceroner med.. Mange opdrættere foretrækker specialudstillingerne frem for de store internationale og nationale udstillinger for alle racer.

Men for at være helt sikker på at racen er repræsenteret, så er det nok klogt at snakke med racerepræsentanten igen.

Det ville jo være ærgerligt at tage fra Nordjylland til Køge bare for at opdage, at der ikke var nogen med af racen...
HVIS der er Beauceroner med og HVIS I kommer til udstillingen, så køb endelig et katalog!! For så kan I hjemme sidde og kikke på, hvem der er opdrættere og ejere af de forskellige hunde, der er blevet vist frem. Oplysninger, der er rigtig gode at have, når man er ude efter en ny hvalp.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 27-02-07 15:02

Hej Birgitta.

Vi bor, endnu, på Amager men selvfølgelig undersøger vi om den er med.

Rart at vide ang. kataloget.

Hilsen
Kim

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 01-03-07 19:56

Tak for svaret knh15.
Ved endnu ikke om den kommer med til udstillingen men under alle omstændigheder tager vi med.
Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 01-03-07 21:12

Glæder mig, at kunne hjælpe.

Lykke til med jeres projekt hund

Kommentar
Fra : Beauceron

Dato : 28-05-10 16:32

Hej

Vi avler racen Beauceron www.kennel-beauceron.dk
Og i er altid velkommen til at kontakte os

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 28-05-10 16:54

Beauceron dette er en gammel tråd, tilbage fra 2007. Nå men jeg var da lige inde og nyde dine smukke hunde