/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hudorme?!
Fra : SjalaJonez
Vist : 18192 gange
100 point
Dato : 24-02-07 15:26

De sidste 4-5 år har jeg haft sådan nogle små sorte hudorme omkring næsen, det gk jeg ikke rigtig og lagde mærke til, da det kun var meget få som ar der i perioder.
Men nu har jeg virkelig fået mange! og ikke kun ved næsen men rundet i hele hovedet.
Er der nogle som har erfaringer med rensevæske/cremer osv osv, som kan fjerne det? og ikke koster overdrevet meget.. Noget man kan købe i matas feks..

SjalaJonez

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 24-02-07 15:30

Hej du

Prøv lige at opsøge en hudlæge, det kunne være det var noget andet end uren hud. Det er altså surt at blive 40, og opdage at de bumser og hudorme, man har døjet med de sidste 20 år nok kunne ahve været behandlet, så man havde været fri!!!

Held og lykke
KH Mette

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 24-02-07 16:03

Det kan også hjælpe at bruge en vaskeklud, når man vasker sit ansigt. Det virker næsten som skrubbecreme, hvilket man også kan prøve. Men husk at skifte vaskeklud ofte.

Ganske almindelig saltvand har også en effektiv virkning, men der er den bivirkning at resten af ansigtshuden bliver tør. Det kan man så prøve at afhjælpe ved kun at vaske det berørte område. Og kun i de perioder hvor det er et problem.

Ellers er det min opfattelse at de forskelllige præperater mesten dels er en måde at tjene nogle lette penge.

Rosalill

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 24-02-07 16:06

For ½ år siden var jeg til en hudlæge pågrund af bumser og fik afvide jeg havde uren hud. Hun fotalte mig at jeg skulle prøve produkterne fra Exuviance og det gør jeg også.
Men problemet er at jeg synes kun at det hjælpe på bumserne og ikke rigtigt på hudormene..

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 24-02-07 16:08

Rosalill

hvad er det for en slags vaskeklud du mener?

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 24-02-07 16:14

En helt almindelig bomuldsfrotté klud. Nogen vil mene at en engangsvaskeklud vil være mere hygiejnisk, men den er ikke nopret nok.

Rosalill

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-07 16:15

Du kan også koge en kedel vand, komme vandet i en skål og holde hovedet henover, - du skal have et håndklæde over nakken, så dampen kun kommer i ansigtet på dig - men sørg for at du ikke bliver skoldet.

Når du har siddet på den måde et stykke tid, så har porrerne åbnet sig så meget, at du forsigtigt med et par totter vat kan trykke hudormene ud.

Et par gange om ugen kan du lave en ansigtsmaske af gær og citronsaft, bland det til en grød, og smør det på "udsatte" steder, lad det sidde 15-20 min. Det er noget af det mest effektive og billige vi kender til

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 24-02-07 17:25

Det tror jeg sku at jeg vil prøve..

Mener du det der med gær pg cironsaft seriøst?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-07 17:47

Gu gør jeg så

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 24-02-07 17:52
Kommentar
Fra : Annela

Dato : 25-02-07 11:56

Kan også varmt anbefale Nordsted1´s råd ( bruger bare kamille i det kogende vand)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-02-07 07:18

Anbefaler også Nordsteds kur. Også den med gær citron.

I vandet bruger jeg bare hyldeblomster istedet for. PLukker dem om sensommeren og tørrer dem. Lægger dem i et sylteglas. Hyld er også effektivt mod bumser.

Den med gær brugte min mormor også.

Jeg bruger den nu på min teenager dreng. Han har praktisk taget aldrig bumser, men har døjet en del med hudorme. Dem er vi næsten af med nu.

Min datter brugte det fra hun var ca 11. er nu 16 og har ingen hudorme, ferskenhud, og har måske haft 10 bumser ialt.

Som efterfølgende creme bruger vi en fugtighedslotion fra Matas.

Kommentar
Fra : stylisten

Dato : 26-02-07 12:31

Hejsa.

Hudorme kommer af skidt/ forurening som til stopper porene, det er derfor vigtigt dagligt at rense sin hud med rensecreme/ rense sæbe og efterfølgende skintonic.

Apoteket har en super serie fra Vichy, de vil også kunne guide dig med de rette produkter.

Nordsted1 fif er super, bare husk at lukke porene igen bagefter med skintonic.

Du kan bl.a. hos matas få en ansigtsbørste, som du kan påfører din rensecreme med (den koster omkring kr. 25,-)
Børsten går ind og masserer huden samtidig med den renser i dybden på dine porer.

Hudormene kan også fjernes med et Comedon spyd (matas ca. kr. 30,-) Det er ligesom en lille ske, som holdes over hudormen mens du trykker den ud.

Daglig afrensning kan holde hudorme nede, men eksisterende hudorme bør fjernes, du skal dog være varsom og ikke "mosle" for meget med dem, det kan resulterer i ar.

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 26-02-07 18:20

Jeg takker mange gange for de rigtige gode svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-07 21:44

Selv tak.... Man kan altså også lukke porrene igen, men koldt vand

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 28-02-07 13:39

Inden man bruger saadan en ansigtsmaske, saa skal man skylle huden i vamt vand, eller.
Og vasker man den saa af med varmt vand ogsaa koldt vand..

Kommentar
Fra : teenageren

Dato : 14-12-08 21:14

nordsted#
den der maske... hvor hurtigt virker den???
citron saften skal den være presset fra en citron eller må den godt komme for sådan en lille sprøjte en??

mvh. Teenageren

Kommentar
Fra : tinina

Dato : 29-07-09 23:12

til; jeb3.
hvad er det du bruger til din dreng? den med gær eller den med damp.. eller hvilken en? : D

Kommentar
Fra : tinina

Dato : 30-07-09 09:05

eller bare hvis der er en anden der ved hvad hun mener? : D for jeg er lidt i tvivl..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 09:38

Tinia, opret selv et spørgsmål, så vil alle på kandu se det, når du skriver her, vil kun dem der har deltaget i tråden se det

Kommentar
Fra : tinina

Dato : 30-07-09 10:29

det jeg skrev var jo også et spørgsmål? d:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 13:03

Jo det er da et spørgsmål, men i SjalaJonez tråd.... kik ude til venstre - stil et spørgsmål -

og find så den rigtige kategori, og spørg løs... så ser alle på Kandu dit spørgsmål og du vil få svar, som jeg skrev tidligere, når du bruger SjalaJonez's tråd, er det kun os der har været her, der ser dit spørgsmål

Kommentar
Fra : tinina

Dato : 30-07-09 15:36

jeg forstår det altså desværre ikke, undskyld, men jeg er altså også ny :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 16:12

Kik i menuen ude til venstre--- tryk på ---stil et spørgsmål

Stil dit spørgsmål, og du får svar

Velkommen til kandu

Kommentar
Fra : tinina

Dato : 30-07-09 16:22

jamen kommer det så ind i den her debat? d:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 16:27

Nej, det kommer som dit eget seperate spørgsmål på forsiden af Kandu...

Hvor alle kan se det... du kan jo nemt risikerer at dem der har deltaget i denne tråd, er på ferie, og du ingen svar får.. så derfor opret dit eget spørgsmål og du vil få svar af flere

Kommentar
Fra : tinina

Dato : 30-07-09 16:30

jamen det er jo kun hende der ved hvad hun bruger til sin dreng som hun skrev. det er bare det at jeg ikke forstod hvilken en af tingene hun brugte..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-07-09 16:56

Så tryk på jeb3's navn over hendes indlæg, og skriv en "privat besked" til hende, så får hun beskeden, når hun engang er online på kandu (hun kan jo være på ferie nu siden hun ikke har svaret i tråden)

Kommentar
Fra : tinina

Dato : 30-07-09 19:24

okay, tusind tak! :D