/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Brænde blandede musikfiler
Fra : 1991
Vist : 907 gange
500 point
Dato : 23-02-07 11:57

Brænde musikfiler fra flere forskellige CDere
Jeg har prøvet at brænde nogle af de gode musikfiler fra CD som jeg har købt.
Nu vil jeg gerne brænde f.eks. 3 filer fra een cd og 5 fra en anden osv
Evt. også brænde fra en CD til en DVD som kan indeholde flere musikfiler.
Men det lykkes aldrig - hvorfor?
Hvis der er een som har løsningen - er jeg nødt til at have det lidt detaljeret,
af hensyn til forståelsen.
Jeg bruger Nero brænderprogram.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 12:00

Og så lige....

HVORFOR lykkedes det aldrig ??????

HVAD går galt ?????

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 23-02-07 12:02

Alle de filer du ønsker at få brændt, lægger du ind i en mappe, så du kan finde den igen, derefter går det af sig selv, jeg kan ikke helt forstå hvordan du kan have problemer med det??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 12:02

Og så lige....

Vil du beholde dem som musikfiler (kan spilles på ALLE cd-afspillere)
Eller som mp3......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 12:26

Gør som Olesen-50 foreslår, men vær opmærksom på:

Hvis du vil kunne afspille musikken fra en alm. CD afspiller så skal alle filerne være i *.wav format og CD en skal brændes som musik CD ...ikke som data CD.

Mange nyere CD afspillere kan sagtens 'klare' *.mp3 brændt som data CD, men langt fra alle.

Selv bruger jeg dette gratis brænderprogram: http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=834

(Deres hjemmeside er dog nede i øjeblikket, men kommer nok snart op igen : www.cdburnerxp.se )

Det er lige ud af landevejen og kan også konvertere mellem *.wav og *.mp3
Husk dog lige på at idét du konvertere til *.mp3 så mister du noget af lydkvaliteten, så RIP dine skiver til *.wav hvis det skal være til at holde ud at høre på i et ordentligt stereoanlæg. De fylder godt nok mere, men er så også nemmere at brænde 'tilbage' igen, så de kan afspilles i en alm. CD afspiller. Når du konvertere en *.mp3 til *.wav ...så HAR du altså allerede mistet 'noget', som du IKKE får igen!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 23-02-07 12:53

Jeg bruger Nero start smart - så går jeg over på en lyd CD, men her kan jeg KUN vælge MP3 eller WMA fil ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 13:25

Så kan Nero altså ikke lave *.wav filer, hvilket er nødvendigt for at du kan lave den type 'opsamlings-album' du ønsker.

http://www.nero.com/nero6/eng/Tutorial_Audio.html

Kender iøvrigt ikke meget til Nero, da jeg som sagt selv benytter CdBurnerXP.

Du må finde dig et andet program.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 23-02-07 13:51

Glem Nero - den egner sig ikke til dit projekt....

Brug MediaPlayer.....

Bare tryk på kopier fra cd - så fortæller den dig hvad du skal gøre.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-07 14:12

De seneste CDer jeg har brændt, har jeg brugt Windows MediaPlayer til, det er nemt når man lærer den at kende går det næsten af sig selv, som foreslået ovenfor, læg numrene i en mappe, marker dem du ønsker at brænde som lyd CD, højre klik og klik på Føj til Windows MediaPlayer-afspilningsliste, nu står de alle under Aktuel afspilning, klik på Brænd, ovre i Brænder vinduet til højre klikker du på Brænd aktuel afspilnig, så er det bare at have en blank CD i drevet, jeg har MediaPlayer 11 men tror det er samme fremgangsmåde i de tidligere versioner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 14:14

Det er det samme i 10eren

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-02-07 15:08

Går ud fra du har enten Nero 6 eller 7.
Åben Nero - vælg Nero Express og følg vejledningen
Vælg at brænde en lyd-cd, og følg vejledningen.

Du kan enten IMPORTERE filerne eller gøre som beskrevet tidligere
**læg dem i en mappe**...
og læg dem over i Nero

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 26-02-07 11:33

Tak for svaret refi.
Det er alletiders med Media Player - det har jeg aldrig prøver før.
Hvad skal man så bruge Nero til............

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-07 12:07

MediaPlayer kan f.eks IKKE brænde DVDer - det kan Nero....

Så det er KUN til musikcder du kan bruge Mediaplayer