/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netværk med linksysrouter.
Fra : 021098
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 12-01-03 12:49

jeg har en bærbar pc og en stationær pc der begge kører windows 98.
så har jeg en linksys Cable/DSL router til min ADSL forbindelse.
nu er mit spørgsmål så hvordan opsætter jeg så mine pcèr så jeg kan tage kopier fra den stationære til den bærbare.(så jeg altid har en sikkerhedskopi af mine vigtige mapper). de kan begge 2 komme på nettet samtidigt.

Accepteret svar
Fra : arvig

Modtaget 60 point
Dato : 12-01-03 13:06

Efter det du oplyser, har du nu et lokalt netværk med 2 pc'er.
Du skal så dele dit stationære drev C.
Det gør du ved at gå til "Denne computer", "egenskaber" og "deling"
Sørg for at din arbejdsgruppe har samme navn på begge maskiner.
Så opretter du en ekstern henvisning på din bærbare, og skal så kunne se drev C på den stationære.
Du kan så hente de mapper du ønsker.

mvh
arvig

Kommentar
Fra : 021098

Dato : 12-01-03 13:25

det jeg ønsker er at lave et lokalt netværk mellem mine pcère igennem linksysèn,så jeg også kan være på nettet samtidigt.det er ikke et netværk med et kabel mellem de 2 pcère jeg ønsker.

Godkendelse af svar
Fra : 021098

Dato : 12-01-03 13:27

Tak for svaret arvig.